• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

XSPC X20 Delta V3 Watercooling Kit

Vissa

Vissa!
Inleiding:

Op 8 oktober heb ik bij Highflow de XSPC X20 Delta V3 waterkoeling set gekocht. Omdat ik al een tijdje op zoek was naar een waterkoeling set ben ik maar rond gaan vragen op verschillende forums wat ik nou precies moest hebben. Al gauw bleek dat een custom WC set heel erg duur kan worden en ben ik maar eigenwijs geweest en heb ik gekozen voor het zeer mooi geprijsde setje van XSPC! Hiervoor had ik een Thermalright 120 Ultra Extreme, 1 v/d aller beste luchtkoelers die er maar te krijgen is op het moment van schrijven, de verwachting van de waterkoelingset was niet zo groot als de prestaties van de huidige luchtkoeler maar daarover later meer!


De verpakking:

Thuis aangekomen natuurlijk meteen de PC los gekoppeld en aan de slag gegaan met de WC set. De verpakking is simpel maar zeer doeltreffend. Uiterst netjes ingepakt in verschillende lagen beschermfolie zodat niks tijdens de transport is beschadigd. Tot mijn verbazing zat er nog een rollo reep in het tasje, een leuk extra item van Highflow wat er tijdens het inbouwen zeker wel in ging, bedankt nog hiervoor! :icon_cool: Even voor de goede orde, de lampjes en de koelvloeistof zitten niet inbegrepen bij de set, deze zijn er los bij gekocht.

iw6ues.jpg


294lapv.jpg


2gubmm1.jpg



De montage:

Het werk kon beginnen, na het demonteren van de grote luchtkoeler was het tijd om het WC setje voor te bereiden op de montage. Bij het setje komt een uitgebreide beschrijving hoe en wat er moet gebeuren, nu ben ik zelf wel technisch ingesteld dus was het zonder handleiding ook prima te doen maar voor diegene die er tegenop zien, neem de tijd ervoor en lees alles goed door, het is prima te doen! Als eerste ben ik begonnen met het bevestigen van de fittingen op de pomp, radiateur en het CPU blok. Doe dit gewoon met de hand en niet met gereedschap want het schroefdraad van bijvoorbeeld de pomp draai je zo kapot als je veel kracht zet, handvast is meer dan voldoende. Een plaats vinden voor de radiateur was geen probleem, achterop mijn Antec 900 zit een 120mm fan, de aansluitingen daarvoor kon ik mooi gebruiken voor de radiateur. Ik heb 4 langere bouten genomen om zo achterop de kast het rad te plaatsen met daarop de meegeleverde 120mm fan. Simpel te monteren, gewoon een kwestie van schroefjes aandraaien. Nu was het de beurt aan het CPU blok, hier stuitte ik op een probleem waar veel meer toekomstige kopers met een dik moederbord op zullen stuiten! Het ijzeren plaatje dat bovenop het CPU blok komt gaat namelijk tegen de koeling aanzitten van je moederbord, ik zelf heb een Asus Rampage Formula X48 dus daar zit een best grote passieve koeling op. Het plaatje kan dan niet verder naar beneden geschoven worden, dit was simpel op te lossen door een hoekje van het plaatje af te knippen. Te zien op de foto links onder, als je het ijzerenplaatje een kwartslag zou draaien past het helemaal niet i.v.m. de heatpipes. Nu dat dus wel ging passen kon het blok voorzien worden van de meegeleverde koelpasta en op de CPU geplaatst worden. Door middel van plastic ringetjes en een paar schroefjes/veertjes kan het ijzeren plaatje vast gedrukt worden op het CPU blok zodat het geen kant meer op kan. Even een plaats voor de pomp vinden en je kunt aan de slag met de slangen! In de handleiding geven ze aan dat je het setje beter eerst buiten de kast kunt testen of het wel lekdicht is. Ik heb dit niet gedaan, waarom? Omdat anders het setje vol zit met koelvloeistof en ik dit weer moet gaan aftappen. Ik heb de radiateur en pomp meteen op hun vaste plaats gezet en de slangen op deze lengte afgesneden. D.m.v. de schroeffittingen zijn de slangen zeer gemakkelijk vast te zetten. Ik was klaar om het setje te voorzien van vloeistof!

Omdat koelvloeistof en hardware niet samen gaan heb ik een oude PC gepakt en daarop de PSU bridging tool gezet. Dit heb ik gedaan omdat zo mijn eigen PC niet aan hoeft, mocht er dus wat gaan lekken is er niks aan de hand! De oude PC opgestart en de pomp begon te draaien, een hels kabaal! Gelukkig na het vullen van het reservoir begon het geluid af te nemen. Eenmaal het reservoir helemaal vol zat was de pomp niet meer te horen! Geweldig!

sxdlxg.jpg


1461px.jpg


98ak4k.jpg



De resultaten:

Aangezien mijn processor dag in dag uit op 4050mhz loopt moet de koeling ook voldoende zijn. Met de oude Thermalright 120 Ultra Extreme was ik hier meer dan zeker van. De temperaturen waren idle 33/34 graden en stressed 51/52 graden. Na het opstarten van de PC meteen het programma realtemp gestart om de actuele temperaturen te bekijken en ik was verbaasd! De idle temperatuur nu is 29/30 graden en stressed 47/48. Nu zul je denken, dat scheelt toch niet zoveel? We hebben het hier wel over een budget WC set tegen 1 v/d aller beste luchtkoelers op de markt. De luchtkoeler kost je met een goede fan al 70 euro, dit WC setje is maar 3 tientjes duurder! Ik was heel erg verbaasd dat dit setje nog beter koelt dan de Ultra Extreme. Ik deed het zelf meer voor de looks dan de prestaties dus dit was echt ver boven mijn verwachting. :icon_syda:


De plus en min punten:

Een review is niks zonder commentaar, hier mijn – en + punten van de Delta V3:

+ Enorm goedkoop
+ Koelt echt ver boven verwachting
+ Pomp is niet hoorbaar
+ Gewoon DE bang for the buck!


- De bevestiging van het CPU blok, moederborden met een groot passief gekoelde northbridge krijgen hier problemen mee, zonder een kleine aanpassing past het niet.
- Meegeleverde fan is best luidruchtig.


Gewoon een super setje voor weinig geld, Highflow bedankt voor het leveren en de snelle service! :eusa_dance:

Gegroet!

24b0xw2.jpg


 
Laatst bewerkt:
Schrijf je ook verhaaltjes voor je werk? dit is echt een hele goede review :).

De oude PC opgestart en de pomp begon te draaien, een hels kabaal! Gelukkig na het vullen van het reservoir begon het geluid af te nemen. Eenmaal het reservoir helemaal vol zat was de pomp niet meer te horen! Geweldig!

Het is trouwens de bedoeling dat je eerst het reservoir vult en dan pas de pomp laat draaien, wc pompjes kunnen niet tegen droog draaien.
 
Schrijf je ook verhaaltjes voor je werk? dit is echt een hele goede review :).



Het is trouwens de bedoeling dat je eerst het reservoir vult en dan pas de pomp laat draaien, wc pompjes kunnen niet tegen droog draaien.

Hey Flythe en Freddy, thx voor de complimenten. :) Ik verveelde mij vandaag dood en had al zin om een ,, goede '' review te schrijven dus maar aan de slag gegaan. :005:

Dat over de pomp droog laten draaien wist ik niet, het was ook maar heel even hoor, toen de andere PC aan ging vulde ik het reservoir meteen op maar bedankt voor de tip dan doe ik het de volgende keer niet meer zo! :005:
 
Goeie Review...

Heb dit setje ook net aangeschaft, (krijg maandag binnen/ophalen) ben benieuwt,,,
Ziet er leuk uit, wel na vraag een extra stille fan op advies van freddy er bij genomen
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM

dit zal de minpunt van de fan/geluid weg nemen, ook de minpunt van de northbridge zal ik geen last van hebben.

Lijkt me nu al een geweldig setje,,
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
dark viper zwolle XSPC X20 Delta 450 WaterCooling kit HighFlow Product Reviews 18
V XSPC X20 Delta V4 wc Waterkoeling 12
Prodigys XSPC Delta X20 set + RS120 rad... HighFlow Product Reviews 2
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Chrome Verkocht 2
Bart D XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok Waterkoeling 12
Sparky xspc raystorm aluminium bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] xspc rx360 v3 Verkocht 1
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E xspc waterblock voor 1150 haswell cpu Waterkoeling 2
4 xspc pomp Waterkoeling 4
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
P [IN-ACTIVE] xspc ex240 & xspc ex120 Verkocht 9
canonchiel TKa 2 x XSPC RS240 Black radiator Verkocht 1
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R XSPC X2O 400 pomp voldoende? Advies Waterkoeling Setup 3
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
P XSPC Spare D5 Bracket Set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan