• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

XSPC dualbay reservoirpomp maakt veel geluid

Trachemys

New member
Hallo allemaal,

Ik heb mijn vriend in december een aantal XSPC onderdelen kado gegeven voor zijn verjaardag (waaronder een XSPC dualbay reservoirpomp). Ik ben nog steeds erg tevreden over de snelle levertijd en service. Ondertussen heeft hij zijn hele wenslijst compleet en is hij het geheel in elkaar aan het zetten.

Nu merkten we op dat de pomp in eerste instantie geruisloop liep, maar na enige minuten begon hij toch wel heel veel lawaai te maken. We hebben het idee dat deze pomp toch wel vrij stil moet zijn (dat was wel onze bedoeling)? De vorige pomp van de zalman reserator hoorden we nauwelijks en ook de externe pomp van het aquarium is geruisloos.

Kan het zijn dat de pomp defect is? Zit er garantie op deze pomp? Op de website las ik namelijk dat een RMA binnen 24 uur na levering gedaan moet worden.

(Uiteraard hebben we gecontroleerd dat er geen luchtbellen in zaten)
 
Ik bedoelde eigenlijk moet het systeem nog gebleed worden.
Heb je geprobeerd om hem eruit te halen en even zonder contact van je kast te laten lopen?

Probleem met die bay pompen is dat je kast gaat resoneren trillen, en zeker in aluminium kasten kan dit erg problematisch zijn.
 
Hier hebben heel veel mensen last van, maar bij de meeste is het geen RMA geworden, maar gewoon flink schudden en kantelen tot alle mini luchtbelletjes eruit zijn.
Bij sommige mensen blijven de luchtbellen hardnekkig in de pomp zitten, waardoor je dus dat geluid blijft houden.

Gaat het echt niet en ben je ervan overtuigd dat het defect is, stuur even een mail naar rma@highflow.nl met jouw probleem.
Dan gaat die terug naar XSPC :)
 
Ok, we zullen het nog even proberen goed te schudden. Inmiddels hebben we de pomp uit de kast, en om het weer in te bouwen moet hij helaas weer geleegd worden (ben bang dat de bellen dan weer terug komen :icon_sad: ). Wanneer de hele waterloop aangesloten is, wordt het lastig om het nog te schudden (Ik kan moeilijk het hele systeem kantelen en schudden :hmm )
 
Je zou de slang wat langer kunnen maken naar de bay toe.
Dan is het makkelijker om het eruit te schuiven.

En als het al in de kast zit, dan kan je voorzicht de kast heen en weer kantelen.
(kan je het beste met zijn tweeën doen :))
 
Ik heb hem een flink aantal uur dagen laten draaien, tot ergernis van mijzelf en vriendin vanwege de enorme herrie..
Maar hij is volgens mij gewoon niet goed, heb dus een RMA aangevraagd.

Hopen dat ik snel een vervanging krijg :003:
 
Ik zou het geneens ratelen willen noemen, die van mij maakt gewoon een enorm geluid alsof het een pomp is die 10.000 liter p/uur rondpompt.

Bij mij zit ook de 4pin molex aansluiting los (draden schieten er zo uit), heb jij hier ook last van?

Snel vervangen gaat helaas niet, want ze hebben de Dual Bay pumps op dit moment niet meer in voorraad..

Ik heb al aangegeven bij vervanging voor de ronde 750 variant te gaan.
Omdat ik de Dual Bay toch ook iets te groot vind.
 
ik ga ook een RMA aanvragen van een pomp, al denk ik zelf dat het de top is die zoveel herrie maakt? Wil deze topic niet kapen hoor, maar mss alle soorten van problemen en geluiden opsommen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Harjo [VERKOCHT] XSPC Dualbay Reservoirs Verkocht 3
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
Source XSPC (D5) Photon Tube Reservoir Waterkoeling 4
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Verkocht 1
Pharlap [VERKOCHT] 4x XSPC Fitting G1/4 19/13mm Chrome Verkocht 2
Bart D XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok Waterkoeling 12
Sparky xspc raystorm aluminium bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P [VERKOCHT] xspc rx360 v3 Verkocht 1
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
Sw333t Thermochill EC6 / XSPC EC6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
E xspc waterblock voor 1150 haswell cpu Waterkoeling 2
4 xspc pomp Waterkoeling 4
G (TKA-rad) radiator xspc dual fan radiator silver Verkocht 1
P [IN-ACTIVE] xspc ex240 & xspc ex120 Verkocht 9
canonchiel TKa 2 x XSPC RS240 Black radiator Verkocht 1
Tath XSPC Razor SLI Flow Bridge (4 slot) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R XSPC X2O 400 pomp voldoende? Advies Waterkoeling Setup 3
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B XSPC LCD Temperature Sensor V2 - Red + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
P XSPC Spare D5 Bracket Set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t XSPC Dual 5.25" Bay Reservoir - Black - Ball Front (BR525DBW) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
w4rlock XSPC dual ddc bayres blanking plate with o-ring Gevonden 0
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W Problem whit my XSPC Pomp 2 International Forum 2
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan