• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Xformula - Dennis - Supercomputer

xformula

New member
Hallo!!

Ik had een leuke intro geschreven en bij het submitten kreeg ik de melding dat ik niet ingelogd ben... ALLES WEG!!!

Ik ga nu niet alles opnieuw schrijven... Als ik de auto restore knop gebruikt, zie ik niet wat ik als laatste in mijn scherm had staan..

Doei!

EDIT:

Echte naam:Dennis (de meneace)
Nickname: Xformula
Leeftijd::eusa_hand:... >21 jaar.. :icon_lol:
Woonplaats:Regio R'dam
Studie/Werk:Proces Operator /
E-mail:Private
MSN:Gebruik ik niet
Xfire: Idem
Hoe ben je bij HighFlow gekomen? Google Search...:040:






MOBO:Asus P5Q3
CPU:Momenteel Q9650, maar de QX9650 is twee dagen geleden binnengekomen vanuit China (ebay)..
MEM:8 GB Kingston Valueram, FSB 1333, KVR1333D3N9/4G
VGA:Momenteel de ENGTS450 DC SL/DI/1GD3, maar dat word zeer waarschijnlijk de ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5
SOUND:TERRATEC Aureon PCI 5.1
SSD1:Kingston HyperX 120 GB SSD, READ 525 MB/S - WRITE 480 MB/S (beetje overkill :040:)...
SSD2:OCZ Vertex II 60 GB SSD, READ 285 MB/S - WRITE - 275 MB/S (dat deed ie niet, vandaar de SSD1 :047: )...
OPT1:Standaard Samsung DVD rewriter.
PSU:Chieftec 450 Watt
CASE:Lian Li, lijkt op deze. Alleen -1 5.25 Bay en geen 3.5 Bay's... :120:
OS:Windows 7 x64 SP1, unattended... :icon_fU:
MON:Sony Bravia HD TV 52"
KB:Logitech LX710
MOUSE:Zit bij de KB
MOUSEPAD:Does it make a difference? :048:
HS:Niet in het bezit
SPRS:4 x 100 watt RMS versterker van 1985 en 4 disco speakers 300 Watt peak.. Ouwe shit, maar werkt nog naar voldoening... :icon_butt:
INET:UPC: 120MBPS down, 10 MBPS up...
Koeling:Zet ik even in een ander lijstje... :icon_super:
Muziek:Armin Only :woot....




Koeling: Momenteel is alles nog gebaseerd op lucht: Pffffffffffttt! :doubt:...







Probleemstelling:Ik wil graag FSX op maximale settings kunnen laten draaien.. FSX is ontworpen met het idee dat de processoren van nu vele GHz zouden tellen, echter voorzagen zij niet de komst van de Multicore processor... Yup, ik ben een wannabee polioot! :praygod




Oplossing:Waterkoeling en de qx9650! En misschien een sterkere graphics card...





Doelstelling:
Compromisloos koelen
Mijn computer op een dusdanige wijze overklokken dat ik het zelf niet kan verzieken, maar heel ver gaat komen.. Vandaar de Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD die als safeguarding gaat dienen...:027:




Scope:De reden dat ik voor de EK-Supreme HF - Full Copper heb gekozen is omdat deze uit de collectie van Highflow.nl de beste eigenschappen bied op Performance en Flowrate. Het gebruik van pure koper is hiervan de belangrijkste oorzaak.

Des te meer reden had ik om voor de MagiCool Elegant DUAL 240 Radiator te kiezen.

Door het gebruik van de AMCOR airconditioning, kan ik de watertemperatuur naar 5*C brengen. De resterende droge lucht van eveneens 5*C zal ik door de CASE leiden om condensatie binnen de CASE te voorkomen. Het dewpoint van deze lucht is theoretisch 0*C en de resterende opbrengst zal lichte overdruk veroorzaken in de CASE waardoor alle %vocht boven dewpoint verdreven zal worden...

Als de bandbreedte van de processor te kort gaat schieten, zal ik de FSB moeten gaan verhogen en dan ook een tweede loop maken om het geheugen te koelen met de Koolance RAM-33 (Single DDR/DDR2/DDR3/SD)... Reden hiervoor is dat het water als dichtbij mogelijk komt... Echter zijn er recensies die bewijzen dat 1333 MHz meer dan voldoende moet zijn.

Als pomp ga ik een stevige dompelpomp gebruiken die 5.5 M[SUP]3/uur[/SUP] kan leveren, ten eerste omdat ik het al in bezit heb, ten tweede omdat ik vanuit mijn werkervaring weet dat hoe sterker de stroom door de warmtewisselaar, hoe beter de warmteoverdracht. De opvoerdruk is overigens 7 meter, dus veilig onder alle specs voor koelwaterblokjes en radiatoren. Ondanks de overkillz drukt het de kosten...

Als reservoir ga ik een elektrische koelbox gebruiken die het water bij stilstand koel houd, zodat bij startup meteen koud water beschikbaar is... Deze koelbox voor 15 euries op de kop getikt op MP... :D

Omdat de processor naar alle waarschijnlijkheid harder zal gaan werken, zal deze ook harder gaan zuigen aan de mosfetjes en vooral de North Bridge... Ik heb gekozen voor de EK koelblokjes omdat ze zijn ontworpen op de flowrate van de CPU koeler...

De South Bridge zal genoegen moeten nemen met geforceerde luchtkoeling, daar de nieuwe grafische kaart het onmogelijk maakt deze chip water te koelen...

Verder ben ik nieuw met overklokken.. Ik ben wel handig, maar tips zijn altijd welkom!!




 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan