Xelation
Off-topic Extraordinaire
|ME|
1. Nickname: Xelátion
2. Age: 28
3. City: 's-Gravenhage
4. Work: Eigen bedrijf - Design/Fotostudio
5. E-mail: ja, pm maar
6. MSN: ja, pm maar
7. Xfire: ja, pm maar
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? http://tweakers.net
|RIG|
MOBO: Asus Maximus II Formula (voorheen Asus Rapmpage X48, maar niet optimaal met
mijn QX9650)
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9650 @ 4Ghz
MEM: 4x 1GB OCZ FlexXLC PC9200 @ 1200Mhz
VGA: Asus EN9800GTX (in afwachting van 4870X2)
SOUND: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series PCI Express
HDD1: 2x Western Digital Velociraptor 300GB Raid 0
HDD2: 1x Samsung Spinpoint F1 1TB
OPT1: Asus DRW-2014L1T SATA
PSU: Cooler Master Real Power M850
CASE: Cooler Master Cosmos s
MON: Samsung Syncmaster T260
KB: Razer Lycosa
MOUSE: Razer Copperhead
MOUSEPAD: Razer Destructor
HS: Razer Baracuda/Pirhana
SPRS: Logitech Z-2300/Yamaha RP-U200
INET: Ziggo Z3i 20MB Down/2MB Up
|COOLING|
TUBE: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear voor Loop 1 & PVC Slang - 6MM ID
- 8MM OD - Clear voor Loop 2
FLUID: Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
Loop 1: Laing D5-MCP655 > EK-Supreme Acetal > TFC Xchanger 360 Triple
(5x push-pull Noctua 120mm NF-S12 1200RPM chilled) > XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm
Loop 2: XSPC X2O 5.25 200 Single Bay Reservoir Pump > OCZ Flex > Black Ice GT Stealth 120 Black
(2x push-pull Noctua 120mm NF-S12 1200RPM chilled)
EXTRA: 2x 4 - 3 device met Noctua 120mm NF-S12 1200RPM, Corsair Dominator Fan op NB,
3x SATA Kabel 30cm - UV blue, Cosmos S Side Window.
|PIC's|
De hardware keuze's: Hiervoor had en heb ik nog steeds een Cosmos 1000 en de Asus Rampage X48.
Bij de Rampage had ik de heatsinks verwijderd en de NB/SB/Mosftes gekoeld met Thermalright heatsinks
met als CPU-cooler de IFX-14 (man dat ding is groot!). Maar mijn QX9650 presteerde hierop niet optimaal.
Gek genoeg had ik de Striker II Extreme 790i gehaald, maar was een DOA. Op de één of andere manier
gaan Strikers en ik niet samen. De 680 en 780i waren ook al kansloos voor mij. Het zijn heethoofden als
het gaat om de NB/SB, kieskeurig met geheugen en pittig te overclocken.
Afgelopen maandag naar Alternate gegaan voor het terugbrengen van de Striker 790i en halen van
de Maximus II Formula. Diezelfde dag al op Highflow lopen neuzen wel of niet voor watercooling te gaan.
Zo ondoordacht als ik was, belde ik rond 3 uur Freddy of ik op kort termijn nog kon bestellen en direct
ophalen. Ik was immers toch al in Ridderkerk. Wist niet eens wat ik wilde, deels wel en liet de rest
aan Feddy over waardoor ik mijn eerste loop maandag gelijk heb besteld en opgehaald!
Dezelfde avond in 3 uurtjes alles aangesloten en watercooling verslaafd!! Dag erna gelijk de 2e loop
besteld. Helaas heb ik hierin geen goede keus in gemaakt. De bay blijft maar borrelen, denk dat de
pomp die met de bay kwam te slap is voor de route van midbay naar 4 OCZ Flex omhoog naar de
radiator achter en weer terug.
Hoop het te kunnen oplossen en weet eigenlijk al hoe ik het ga vervangen: Een 2e Laing D5-MCP655.
Mijn huidige reservoir voor de 1ste de 'XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm' vervangen door een
'EK-Multioption Reservoir 100 rev.2' omdat ik nu de flow niet zie door het aluminium. Dan nog een
'EK-Multioption Reservoir 100 rev.2' voor de 2e loop.
Eerst maar eens kijken of ik die flow en het geborrel kan oplossen van de bay/pump van de 2e flow.
Excuses voor de lange introductie met bijhorende lap tekst
|Typ- en spelfouten voorbehouden|
1. Nickname: Xelátion
2. Age: 28
3. City: 's-Gravenhage
4. Work: Eigen bedrijf - Design/Fotostudio
5. E-mail: ja, pm maar
6. MSN: ja, pm maar
7. Xfire: ja, pm maar
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? http://tweakers.net
|RIG|
MOBO: Asus Maximus II Formula (voorheen Asus Rapmpage X48, maar niet optimaal met
mijn QX9650)
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9650 @ 4Ghz
MEM: 4x 1GB OCZ FlexXLC PC9200 @ 1200Mhz
VGA: Asus EN9800GTX (in afwachting van 4870X2)
SOUND: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional Series PCI Express
HDD1: 2x Western Digital Velociraptor 300GB Raid 0
HDD2: 1x Samsung Spinpoint F1 1TB
OPT1: Asus DRW-2014L1T SATA
PSU: Cooler Master Real Power M850
CASE: Cooler Master Cosmos s
MON: Samsung Syncmaster T260
KB: Razer Lycosa
MOUSE: Razer Copperhead
MOUSEPAD: Razer Destructor
HS: Razer Baracuda/Pirhana
SPRS: Logitech Z-2300/Yamaha RP-U200
INET: Ziggo Z3i 20MB Down/2MB Up
|COOLING|
TUBE: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear voor Loop 1 & PVC Slang - 6MM ID
- 8MM OD - Clear voor Loop 2
FLUID: Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
Loop 1: Laing D5-MCP655 > EK-Supreme Acetal > TFC Xchanger 360 Triple
(5x push-pull Noctua 120mm NF-S12 1200RPM chilled) > XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm
Loop 2: XSPC X2O 5.25 200 Single Bay Reservoir Pump > OCZ Flex > Black Ice GT Stealth 120 Black
(2x push-pull Noctua 120mm NF-S12 1200RPM chilled)
EXTRA: 2x 4 - 3 device met Noctua 120mm NF-S12 1200RPM, Corsair Dominator Fan op NB,
3x SATA Kabel 30cm - UV blue, Cosmos S Side Window.
|PIC's|
De hardware keuze's: Hiervoor had en heb ik nog steeds een Cosmos 1000 en de Asus Rampage X48.
Bij de Rampage had ik de heatsinks verwijderd en de NB/SB/Mosftes gekoeld met Thermalright heatsinks
met als CPU-cooler de IFX-14 (man dat ding is groot!). Maar mijn QX9650 presteerde hierop niet optimaal.
Gek genoeg had ik de Striker II Extreme 790i gehaald, maar was een DOA. Op de één of andere manier
gaan Strikers en ik niet samen. De 680 en 780i waren ook al kansloos voor mij. Het zijn heethoofden als
het gaat om de NB/SB, kieskeurig met geheugen en pittig te overclocken.
Afgelopen maandag naar Alternate gegaan voor het terugbrengen van de Striker 790i en halen van
de Maximus II Formula. Diezelfde dag al op Highflow lopen neuzen wel of niet voor watercooling te gaan.
Zo ondoordacht als ik was, belde ik rond 3 uur Freddy of ik op kort termijn nog kon bestellen en direct
ophalen. Ik was immers toch al in Ridderkerk. Wist niet eens wat ik wilde, deels wel en liet de rest
aan Feddy over waardoor ik mijn eerste loop maandag gelijk heb besteld en opgehaald!
Dezelfde avond in 3 uurtjes alles aangesloten en watercooling verslaafd!! Dag erna gelijk de 2e loop
besteld. Helaas heb ik hierin geen goede keus in gemaakt. De bay blijft maar borrelen, denk dat de
pomp die met de bay kwam te slap is voor de route van midbay naar 4 OCZ Flex omhoog naar de
radiator achter en weer terug.
Hoop het te kunnen oplossen en weet eigenlijk al hoe ik het ga vervangen: Een 2e Laing D5-MCP655.
Mijn huidige reservoir voor de 1ste de 'XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm' vervangen door een
'EK-Multioption Reservoir 100 rev.2' omdat ik nu de flow niet zie door het aluminium. Dan nog een
'EK-Multioption Reservoir 100 rev.2' voor de 2e loop.
Eerst maar eens kijken of ik die flow en het geborrel kan oplossen van de bay/pump van de 2e flow.
Excuses voor de lange introductie met bijhorende lap tekst
|Typ- en spelfouten voorbehouden|
Laatst bewerkt: