Besje
<3 buildlogs
Een tijdje terug ben ik begonnen met een nieuw PC'tje, en na jaren kijken naar andermans vette waterkoelingfoto's besloten dat dan zelf ook maar eens te gaan doen (na zeer goed advies alhier). :045:
Idee
Het idee is een mATX-systeem en een zo klein mogelijke behuizing. Heb lang gezocht naar iets wat me aan sprak, en uiteindelijk is het deze geworden. Een radiator gaat hier niet in passen, die moet dan ook extern. In eerste instantie komt 'ie los te liggen, wellicht later op de cover van de behuizing bevestigen. Met quick disconnects moet de rad makkelijk los te koppelen zijn, zodat het geheel ook mee te nemen is.
Hardware
Behuizing: Lan Gear Da Box 100 Blackheart
Moederbord: Asus Rampage III Gene
CPU: Intel Core i7 950
Geheugen: Corsair 4x3GB DDR3 2000MHz CL9
Grafisch: Sapphire Radeon 6950 CrossFire
SDD: OCZ Vertex2 120GB
HDD: WD 500GB 2,5"
PSU: Corsair AX850
Fans: NorthQ / Yate Loon
Waterkoeling
Pomp / res: Koolance RP-1000BK
Radiator: Black Ice SR-1 360 - TFC Xtender shrouds - Yate Loon 1350RPM Red led fans
CPU: Koolance CPU-360
GPU's: Koolance VID-AR697
Fittingen: Koolance
Slang: Feser UV Red 3/8 ID
Extra: Koolance temp sensor
ToDo
Genoeg tekst, nu pics! :023:
Even de hardware testen. Iemand nog interesse in een Zalman CNPS10X Extreme?
Kan iemand me vertellen of de temp sensor op het CPU-blok zo goed bevestigd is? :schaam
De pompunit ontleed. De LEDs met zwarte kabel zijn van de TFC XTender, die zijn hier wel bruikbaar. De LEDs achter het schermpje (4 stuks op een PCB) zijn echter lastiger te vervangen...
:081:
Van de quick disconnect naar het CPU-blok.
Had iets zacht en vierkants nodig om te ondersteunen. Gelukkig had Freddy dit meegeleverd
De top 120 fan gaat niet meer passen, maar is ook niet nodig. Normaal blaast deze bovenop de videokaart(en).
De achterkant met 1 quick disconnect. Ook zichtbaar: gebrek aan sleeving skill.
Bovenaanzicht.
Vanaf CPU gaat de slang straks naar GPU's, parrallel aangesloten, en daarvandaan naar pomp. En dan van pomp weer naar bovenste disconnect.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, alle suggesties, commentaar en kritiek zijn van harte welkom! :045:
Grtz, Stefan.
Idee
Het idee is een mATX-systeem en een zo klein mogelijke behuizing. Heb lang gezocht naar iets wat me aan sprak, en uiteindelijk is het deze geworden. Een radiator gaat hier niet in passen, die moet dan ook extern. In eerste instantie komt 'ie los te liggen, wellicht later op de cover van de behuizing bevestigen. Met quick disconnects moet de rad makkelijk los te koppelen zijn, zodat het geheel ook mee te nemen is.
Hardware
Behuizing: Lan Gear Da Box 100 Blackheart
Moederbord: Asus Rampage III Gene
CPU: Intel Core i7 950
Geheugen: Corsair 4x3GB DDR3 2000MHz CL9
Grafisch: Sapphire Radeon 6950 CrossFire
SDD: OCZ Vertex2 120GB
HDD: WD 500GB 2,5"
PSU: Corsair AX850
Fans: NorthQ / Yate Loon
Waterkoeling
Pomp / res: Koolance RP-1000BK
Radiator: Black Ice SR-1 360 - TFC Xtender shrouds - Yate Loon 1350RPM Red led fans
CPU: Koolance CPU-360
GPU's: Koolance VID-AR697
Fittingen: Koolance
Slang: Feser UV Red 3/8 ID
Extra: Koolance temp sensor
ToDo
- Fans plaatsen en kabels sleeven (fatsoenlijk leren sleeven)
- Manier verzinnen om stroom bij rad fans te krijgen
- Voedingskabels op maat maken / sleeven of iemand vinden die dit kan
- LED's pompunit vervangen (zijn blauw, moet rood) of iemand vinden die dit kan
- Waterkoeling afmaken (wacht op GPU blocks)
- Naam verzinnen en banner maken (suggesties welkom)
Genoeg tekst, nu pics! :023:
Even de hardware testen. Iemand nog interesse in een Zalman CNPS10X Extreme?
Kan iemand me vertellen of de temp sensor op het CPU-blok zo goed bevestigd is? :schaam
De pompunit ontleed. De LEDs met zwarte kabel zijn van de TFC XTender, die zijn hier wel bruikbaar. De LEDs achter het schermpje (4 stuks op een PCB) zijn echter lastiger te vervangen...
:081:
Van de quick disconnect naar het CPU-blok.
Had iets zacht en vierkants nodig om te ondersteunen. Gelukkig had Freddy dit meegeleverd
De top 120 fan gaat niet meer passen, maar is ook niet nodig. Normaal blaast deze bovenop de videokaart(en).
De achterkant met 1 quick disconnect. Ook zichtbaar: gebrek aan sleeving skill.
Bovenaanzicht.
Vanaf CPU gaat de slang straks naar GPU's, parrallel aangesloten, en daarvandaan naar pomp. En dan van pomp weer naar bovenste disconnect.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, alle suggesties, commentaar en kritiek zijn van harte welkom! :045:
Grtz, Stefan.
Laatst bewerkt: