• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

X Rebirth

coolfris

Moderator
Forumleiding

EGOSOFT · Games · X Rebirth · Info

Als je voor die X games valt, kan het je een deel van je leven kosten. Aan X-Tension en X²: The Threat heb ik een aantal jaar geleden heel wat uren geofferd. Maanden lang alleen maar werken eten en de game onderhouden/spelen. Na X³: Reunion was de vonk een beetje weg. Niet omdat dit een mindere X game was, maar meer omdat ik er eindelijk een beetje genoeg van begon te krijgen.

X rebirth ziet er wel weer erg verleidelijk uit. Ga ik zeker even uitproberen. :D



Massa's info op het egosoft forum:

egosoft.com :: Index
 
We gaan deze keer toch geen vervangende moderator moeten zoeken hoop ik? ;) Ik denk niet dat je dit echt met world of warcraft kan vergelijken, bij dit spel lijkt er veel meer focus te zijn op de economie binnen het spel en minder op gevechten/grinding zoals je in WoW hebt.
 
Het spel is idd meer op economie gericht. Maar je kan je inkomsten ook halen uit roven en vechten (ruimteschepen kapen en verkopen) of korte missies doen.
Eigenlijk heb je alle vrijheid om te doen waar je zin in hebt. Van een beetje passief rondtuffen ,om je heen kijken en hier en daar een opdracht/missie doen die je oa op ruimtestations kan oppikken of tot zeer actief een groot rijk opbouwen met een goed lopende economie en machtige oorlogsmachine. Dit allemaal in een onnoemelijk groot universum met heel veel verschillende stelsels welke onderling verbonden zijn met een soort van ruimtepoorten.
Oh ja, er zit er ook een verhaallijn die je kan spelen. Maar als je een beetje in de game zit, ga je die verhaallijn een beetje als bijzaak zien. Die speel je af en daarna gaat het spel pas echt beginnen. :p

Het is btw geen snel spel. Dan heb ik het over X-Tension en X²: The Threat. Hoe de huidige games zijn weet ik niet, X³: Reunion had al geloof ik wat opties dat je kon kiezen uit een gamestart met al wat meer eigendommen.
De hardcore weg om toen met een nieuw spel te beginnen was met bijna helemaal niets. Alleen een klein zwak en langzaam ruimtebootje in dat grote universum. :p Het duurde vaak AL een paar dagen (real time) voordat je je eerste centen had verdient.
 
Volgens mij nog niet. Geloof dat dat nog te complex is om online te krijgen. Jaren geleden was de vraag vanuit de community er al. Zelf sta ik er niet om te springen; speel liever alleen.

Een MMO game die geloof ik er veel op de X games lijkt is Eve online.
 
Terug
Bovenaan