• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WWWicked's Sw333t

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sw333t

I Love my NUC
sw333t_logo.png


De naam is een combinatie van CM Elite 333 en sweet (wat ik natuurlijk ben :016:).

Het is niet helemaal een build in mijn ogen, meer een casemod om de temps zo ver mogelijk naar beneden te krijgen met behoud van heerlijke rust.

Om te beginnen, de huidige configuratie is als volgt:

Behuizing : CoolerMaster Elite 333 met window panel
Voeding : SeaSonic 500 watt
Moederbord: Asrock 4CoreDual-SATA2
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 G0 (gelapped)
Geheugen : 3GB Kingston DDR2-667 CL5 (1x2Gb + 1x1Gb)
Videokaart : Nvidia GeForce 8600 GT 256 DDR3 met ghetto koeling
HDD 1 : Western Digital Caviar Blue 500 Gb SATA (WD5000AAKS-00YGA)
HDD 2 : Western Digital Caviar Blue 750 Gb SATA (WD7500AAKS-00RBA)
Brander : NEC ND-3520AW Black (IDE / PATA)
Cardreader: Scythe Floppydrive & Cardreader Combo Zwart
Koeling cpu: Corsair H50 in Push opstelling aan achterzijde van de behuizing (outtake).
Overige : SilverStone Suscool 121 aan voorzijde van behuizing als intake.

De volgende zaken zullen aangepast gaan worden:

Behuizing: HDD Rack gaat grotendeels verwijderd worden, de hdd's zijn al reeds verhuist naar de 5,25 bays.
CPU koeling: De Corsair H50 wordt verplaatst naar de voorzijde van de pc (waar het hdd rek zit / zat). En komt dus als intake te zitten (pull met shroud).
Voeding : De voeding wordt rigoreus aangepakt, enkel de kabeltjes die ik echt nodig heb zullen eraan blijven. De rest wordt dus verwijderd.
Processor: Op dit moment steekt er nog een Q6600 in, maar mijn oog is gevallen op een E8400 (gebruik veel singlecore software, dus dan is een hoger geclockte C2D wat beter).
Moederbord: Het Asrock mobo wordt vervangen door een Asus P5Q.
Brander : Gaat vervangen worden door een Sony / NEC AD-5200S Sata.

Eigenlijk heeft Coolfris het al heel mooi verwoord: Waterkoelen ligt je denk ik wel. Als je nu al een aardig wat gaat modden voor een of twee graden minder, dan ben je al een beetje besmet :p.

Dit is dus enkel de reden waarom ik alles aan wil gaan passen, minder kabels is meer airflow in de kast. En door het verplaatsen van de Corsair hoop ik dat de temp wat naar beneden gaat.

Tot nu toe de pc (let niet op de kabel zooi):

schijven_naar_boven3.jpg

schijven_naar_boven2.jpg

schijven_naar_boven1.jpg


Vandaag is mijn vriendin de hele dag weg voor een atletiek wedstrijd, dus zij heeft de pc vandaag niet nodig (althans, niet overdag). Dus nadat ik haar weggesjeest heb, gaat de pc uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Kanttekening: Het kan zijn dat de plaatjes niet te zien zijn, zo nog even bellen met mijn hoster.

Edit: Plaatjes zouden nu weer zichtbaar moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt interessant wicked ! Waterkoelen zal je zeker liggen, daar ben ik zeker van, je bent in de stage van net dat ietsje beter dan een luchtkoeler, en wanneer je veel van luchtkoelers wisselt, is de waterkoelfase niet veraf, enfin zo is het bij mij toch gegaan.

Succes alvast !
 
Ben niet zoveel van luchtkoelers gewisseld, maar heb koelen met water altijd erg interessant gevonden. Als je dan ook nog in contact komt met Roland (Coolfris), ja.. dan ben je zo verkocht.

Zal ooit wel custom in komen, maar nu de centen niet voor.

En nu backuppen en de pc uit elkaar ;).
 
Ben niet zoveel van luchtkoelers gewisseld, maar heb koelen met water altijd erg interessant gevonden. Als je dan ook nog in contact komt met Roland (Coolfris), ja.. dan ben je zo verkocht.

Zal ooit wel custom in komen, maar nu de centen niet voor.

En nu backuppen en de pc uit elkaar ;).
was bij mij ook zo, vanaf het begin vond ik dat fascinerend en na een jaartje een eigen pc is het ervan gekomen, dankzij mjn toenmalige HD4870 die heel mijn kast volstookte met hitte, E6750@3.5Ghz die met een koperen ninja door die grafische kaart@42°C zat te idlen met de kast dicht ... Behoorlijk warm, zeker hier, in een meer open ruimte was het al direct wat beter, maar toch, de sprong in waterkoeling gemaakt.
 
Is hij weer. Nu typend vanaf een Asus P5Q setup :D.

Zal dadelijk even het resultaat showen (even de laatste drivers nog installeren).

Idle temps op dit moment: 27 27 25 26c :D

Edit: Even plaatjes droppen, kunnen jullie vast genieten. Ik moet eventjes de troep opruimen en dan naar mijn schoonouders.

sw333t_01.jpg

Toch wel nette cablemanagement in mijn ogen.

sw333t_02.jpg


sw333t_03.jpg


sw333t_04.jpg


sw333t_05.jpg

Als je goed kijkt zie je achter het front een koeler zitten.

sw333t_06.jpg

Ja, er zit een extra shroud tussen. Anders stonden de slangen te strak.
Dus nu van links naar rechts gekeken: Fan (pull), shroud, rad, shroud, case.

sw333t_07.jpg


sw333t_08.jpg


sw333t_09.jpg

Voeding naar de kapper gestuurd en heeft heel wat "haar" verloren.

sw333t_10.jpg


sw333t_11.jpg


sw333t_12.jpg

Hier de fan bij de harde schijven, is temperatuur gestuurd. De sensor ligt tussen de 2 harde schijven in.

sw333t_13.jpg


sw333t_14.jpg


sw333t_15.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey ff 1 puntje, als je 2 indentieke geheugen strips heb zet ze ff in dual channel ;)

de gekleurde sloten vullen dus bv 2x zwart of 2x geel.
 
Ziet er goed uit ! wel een rare plek trouwens waar de 24pins stekker in moet :S en idd even je geheugen in dual channel zetten scheelt weer een beetje :p of je moet 1x1gb en 1x2gb hebben :p
 
Mooie H50 radtoeter. :023:

Misschien die vier spleten rond die aanvulshroud nog even afdichten met tochtstrip oid.

1zxlkr9.jpg


Dan weet je zeker dat alle lucht van buiten de kast komt. :)
 
's massas beter, kabelmanagement is mooier etc, goed bezig wicked ;)
Thanx, het was ook een behoorlijk werk om de kabels goed te krijgen. Maar aangezien de voeding al heel wat minder kabels heeft was het ook wel een stuk makkelijker.

Hey ff 1 puntje, als je 2 indentieke geheugen strips heb zet ze ff in dual channel ;)

de gekleurde sloten vullen dus bv 2x zwart of 2x geel.
.... en idd even je geheugen in dual channel zetten scheelt weer een beetje :p of je moet 1x1gb en 1x2gb hebben :p
In de manual van het bord staat: Channel A = DIMM_A1 en DIMM_A2 / Channel B = DIMM_B1 en DIMM_B2. Zo zit het nu ook. Dacht dat als ik ze dan in Channel A plaats, dat ze dan in dual channel draaien. Even gechecked met CPU-z, maar is inderdaad single channel.

Op zich maakt het me niet zoveel uit, het zijn namelijk ook niet dezelfde modules. Alle specs zijn hetzelfde, behalve de geheugengrootte (ene is 1gb, andere is 2gb).

Waarom keer je de fans van je rad niet om? Dan wordt de warme lucht van de radiator direct de kast uitgeblazen
Heb dit al gehad (toen de H50 aan de achterzijde zat), temps zijn nu in ieder geval lager.
Wilde hem juist als intake hebben, zodat het rad juist gekoeld wordt door de lucht uit de kamer (wat dus <25c is).

Ziet er goed uit ! wel een rare plek trouwens waar de 24pins stekker in moet :S
Vind op zich de lokatie van die 24-pins stekker nog geeneens zo verkeerd bedacht. Kon hem alsnog redelijk wegwerken.

ziet er meteen een stuk netter uit!
Thanx, vind ik nou ook :D. Alles toch niet voor niets gedaan.

Was de shroud gewoon een fan, maar dan het binnewerk verwijderd?
Dat is wel mooi bedacht.
De shrouds waren inderdaad gewone fans, hiervan het binnenwerk verwijderd en gladgeschuurd.

erg netjes!! het oogt ook een stuk ruimtelijker :)

toch nog een fan bij de hdd's?? :p
Thanx. Ja, toch maar een fan bij de hdd's. Draait heel rustig (400rpm - 950rpm), is deze fan. Het scheelt wel iets, zonder fan werden ze 40/42 graden maximaal en nu zitten ze rond 35 graden.

Mooie H50 radtoeter. :023:

Misschien die vier spleten rond die aanvulshroud nog even afdichten met tochtstrip oid.

Dan weet je zeker dat alle lucht van buiten de kast komt. :)
Zat me ook een beetje te storen aan die kieren ;). Maar kon hier geen tochtstrip vinden en de siliconenkit in de schuur was uitgehard.

Vind die Radtoeter ook erg leip eruit zien :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan