• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wolf in schaapskleren

bunbun

Member
Dus... Toen ik tot de conclusie kwam dat mijn casemod "red elegance" niet echt benut werd in zijn huidige opstelling op mijn bureau, dacht ik: waarom de PC niet in mijn HT integreren, daar zit ik toch meer dan achter mijn bureau.

Zo kwam het idee tot stand.
Enkele criteria: stil (onder medium loads), koel, sff en stofwerende behuizing, tower style CPU koeler (naar achter blazend).

Hierbij kwam ik al snel tot de antec vsk2000-u3, welke naast de in win ce052 de enige echte optie was.

De in win had 10+ dagen levertijd, dus dat werd hem niet wou ik snel aan de slag kunnen, dus werd het de actec.

Ik voorzag al wat problemen:
Slechte Airflow
Alleen low profile GPU's
CPU koeler max hoogte (85mm vanaf cpu heatspreader)


Dus ik zat zo te denken, wat nou als ik het front panel vervang door een 3D print variant, met meer air intake voor 2x 92mm fans ipv 1x 92mm en een stof filter erin? dan heb ik genoeg koeling

Ook heb ik voor ooit speciale plannen voor de CPU koeler: n.l. een btx heatsink (past net in de 88mm hoogte tussen cpu en case!) Met een 3D printed mounting bracket voor socket am4 en 92*14mm noctua fan (past net tussen mobo en top panel kast)
heb dit ff snel getest zonder bevesiging: scheelt al wel 5 graden tegenover de noctua, mede door het extra koeloppervlak van de btx heatsink. maar dit is pas voor veel later, dus niet in ondergenoemde specs meegenomen.


De HDD/ODD bracket is zeer belemmerend in de kast, en ik dacht : waarom dat gedeelte er niet gewoon uit halen en een SSD mounting bracket 3D printen? Enige limitaties: geen odd en 3.5" hdd meer mogelijk (niet dat ik die nodig had)

Anyhow, ik ben dus begonnen met de 3d models te maken, en heb mijn systeem in de behuizing gezet (icm een gt 1030 ipv mijn Vega 64) alles draait, maar lichtelijk last van de fans dankzei de matige/slechte airflow. Hiervoor is idd de 3d printed front en 2e 92mm intake fan nodig.

Ook wil ik iets van een control panel scherm (2.8") maken voor in her front panel, maar welke info zou deze moeten tonen? Momenteel zit ik eraan te denken een home theater power meter, om te zien hoeveel stroom een bekeken film heeft geslurpt van het net.
Of zal ik hier een CPU/GPU temperatuur/load monitor van maken?

Naam van de PC: moet als een standaard PC ogen, maar wel èèn met een performance punch, dus vandaar de naam
001.gif


hiero zijn de target specs:
ryzen 7 1700x (undervolt)
16gb ddr4-3200 corsair lpx (op 2666)
gtx 1050 ti of gtx 1060 (of amd alternatief?)
MSI B350M Mortar
NH L9x65 SE-AM4 cpu koeler
2x 92mm intake fans
250gb nvme ssd (OS)
500gb sata ssd (games)
500gb notebook hdd (data)
350w tfx voeding
en natuurlijk de modded antec vsk2000-u3 case

fotos/meer info: komen met de tijd
 
Laatst bewerkt:
true, maarja, ik heb de case nu al, en de modbug heeft mij jaren geleden al gebeten :p

anyhow, front design zoals nu in de planning is in bijlagen

edit:


heel misschien ga ik er nog een extra mod in plaatsen voor een standard ipv low profile size gpu (gtx 1060 misschien?), max hoogte is dan wel 113mm, anders komt de gpu tegen de cpu koeler aan :p

en gezien de krappe ruimte in de kast, prefereer ik een 1060 6gb met blower cooler (max gpu TDP is: 150w met mijn 350w 80+ gold tfx voeding :p)

owja, ook heb ik mijn cpu ge undervolt zodat deze nu nog maar 80w vreet (package) en 60w op de cores (1700x stock clocks, geen xfr of core boost)

edit 2: de 3D design van de btx cpu koeler bracket zit ook in de bijlagen, en is tevens gezamelijk met de frontpanel besteld en word z.s.m. geprint bij een bedrijf.
 

Bijlagen

  • front.png
    front.png
    11,3 KB · Weergaven: 136
  • cpu.jpg
    cpu.jpg
    36 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
de prints zijn binnen en ik heb het geheel getest, heb wat kleine miscalculaties gemaakt bij beide prints, zoals de usb / audio jacks zijn 2mm off (tijdelijke oplossing door het front IO panel iets te verplaatsen)
de cpu koeler bracket was ook iets verkeerd gecalculeerd, deze heb ik lekker hardhandig passend gemaakt middels een schaar :p

paar foto's:

cpu koeker.jpgcase front.jpg




en wat renders van de nieuwe 3D prints die op den duur komen:

fanmount 1.0.jpgfan + cpu heatsink mount.jpg
 
hrm... ik wacht voorlopig toch maar met de revisie van de case front.

ik wil eerst kijken of ik mijn GT1030 kan vervangen door een GTX 1050 ti (hoef ik niet voor te case modden) en kijken of de thermals onder stress ok blijven.

is dit het geval: dan houd ik het orginele front.
is dit niet het geval: dan ga ik de revisie 3D printen van de front en 2x 92 mm intake fans erin zetten (ips 3 initieel gepland/1 stock). nadeel hiervan is wel dat ik geen BD player meer kan huisvesten.
 
Heeeel misschien neem ik toch een gtx 1060, afhankelijk van ok ik 6 van deze voor de prijs van 1 kan bemachtigen (waren mining kaarten)

Nieuw frontpanel ontwerp is af.

Ik heb deze maand max 300 te besteden aan het project:
Of 300 aan de 6x gtx 1060 6gb (600)
Of een gtx 1050 ti en custom frontpanel (250)

Ik heb mijn ryzen 1700x op deze settings draaiende nu: 6c/12t, 3600mhz (geen boost/xfr), 1.10v cpu core, cpu llc: lvl1.

Dit resulteert in 68w piek in prime95 small fft, best netjes! Cpu koeler blijt onhoorbaar, cpu temp is 68C max.

Ik ben onder de indruk van dit resultaat.

Maargoed, wat zouden jullie doen? Gaan voor de 6 gtx 1060 6gb, 4 doorverkopen, 2 zelf houden?
Of gelijk de 1050 ti erin dumpen en niet naar die 1060 omkijken.

Neem hier gelieve toekomstige games mee in gedachte.

Da bunbun~
 
de 1060 vereist wel modding: moet de low profile pcie sleuven eruit slopen, en 2 normale pcie sleuven horizontaal erin zetten, daarnaast moet ik ook nog solderen, want de gpu connector heeft anders niet genoeg ruimte in de kast.

dat zijn de 2 kleine dingetjes waar ik mee zit.

het past, maar dan ook maar nét. :p

grootste vraag voor mij is: hoe warm gaat dit geheel worden? ^^;
 
degene die de gtx 1060 kaarten verkoopt reageert maar niet, en ik denk dat ik het makkelijk houd: een gtx 1050 ti (een gt1030 volstaat voor mijn huidige favo games op 1080p, low preset)

zit te denken om 175 aan de msi low profile versie te halen, deze heeft daadwerkelijk fatsoenlijke performance en goede koeling (volgens een 1050 ti low profile test bij hardware.info)

2e revisie frontpanel is besteld bij shapeways.

sleeper pc.jpg
 
update: heb de pc inhoud verplaats naar een andere kast, welke ruimte heeft voor normale gpu's, en niet low profile only.

ook kwam ik een probleempje tegen: de powerknop is net niet diep genoeg en blijft soms dus steken, daarvoor is een diepere in de print, alsook een hdd bay voor het systeem

echter ben ik nu bezig om de antec behuizing in te zetten met een ander doel: fileserver
er komt een athlon 200ge + 8gb ddr4 2800 + b450 moederbord + 3x2tb aan opslag in (plus 500gb voor OS).

weet nog niet welk OS ik erop ga draaien, misschien ubuntu icm vpn voor remote access met 2x2tb disks voor svn vanwege veelzijdigheid en veiligheid? (zit wel achter een grote vuurmuur van een grote organisatie)

hoewel ik in het begin windows op ga zetten, voor gpu benchmark doeleinden met verschillende ram snelheden.
 
Laatst bewerkt:
de powerknop heb ik trouwens een beter alternatief voor gevonden, een vandal switch die ik nog had liggen, paste precies(!)
DSC_0478.JPG


en voor de hdd caddy heb ik dit model gemaakt:
hdd.jpg

al met al wordt het zoiets als dit uiteindelijk
Untitled.jpg

3x 3.5" opslag, 1x 2.5" opslag, 5x m.2 opslag (4x als insteekkaart in het pcie x16 slot)
 
ok, kleine brainstorm:

misschien hoef ik helemaal niet gigantisch veel opslag in deze storage/media pc (mijn essentiele data past op een 64gb usb ter referentie)

wetende dat ik meerdere 2TB schijven nog heb liggen, wat eigenlijk al est overkill is voor mij (tenzei ik al mijn blu ray's ga rippen zodat ik afstand kan nemen van een blu ray speler in mijn ht setup :p )

also, die athlon 200GE is zuuuuiiiiiiinig!
ik zie package power nog niet eens dicht bij de specified 35w tdp komen (21A *1.1V apu = 23,1w power op cpu + gpu load met 2666mhz ram)

1080p streaming is ie perfect voor,
ter info: draait zelfs star wars battlefront 2 uit 2005 met 60+ gemiddelde fps zonder aa,alle andere gfx opties maxed in 1080p.

genoeg offtopic gepraat, nog wachtende op mijn shapeways shipment, daarna maar eens klittenand tape kopen voor mounting van de hdd bay.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J [2014] The Wolf of Wall Street Films / Movies 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan