• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?)

gnomedaan

Junior Member
Hallo ten eerste zal ik mij even voor stellen, ik ben Daan 18 jaar jong en zit nu ongeveer een jaar op highflow maar heb nog nooit een topic gestart of een keer gepost bij een topic alleen maar genoten van de mooie casemods op deze site.

Daarom deze eerste post maar ook gelijk een groot probleem met mijn PC. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dit zijn mijn specs:
Intel Q6600
Asus P5Q Pro (P45)
OCZ Vertex 30gb SSD (OS HDD)
Samsung F1 500GB
Sapphire 4850
Lite-On LH-20A1L-05 (dvd drive)
OCZ Titanium XTC 2GB DDR2-800 CL4
Windows XP

Toen ik zaterdag middag mijn PC opstartte deed hij het niet meer. Ik had hem ’s ochtends nog gebruikt en op de correcte manier afgesloten.

Wanneer hij opstart komt hij tot aan de laadbalk van Windows XP en wanneer je denkt dat hij klaar is geeft hij een 10de van een seconde een BSOD en start de PC opnieuw op.

Dit gebeurde een aantal keer achter elkaar tot dat ik de keuze kreeg om hem in veilige modus op te starten. Dit heb ik geprobeerd en ook zonder resultaat. De PC startte nog steeds niet op.

Ik heb een aantal verschillende dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen.
CMOS reset; Werkte niet

Windows recovery van af CD; werkte ook niet hij gaf een melding dat er een schijf configuratie fout was.

Windows installeren van af CD; Dit werkt ook niet want wanneer de SSD geformatteerd moet worden geeft hij aan het eind een melding met deze tekst
Setup kan de partitie niet formatteren. De schijf is mogelijk beschadigd.

Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw computer. Als het een SCSI-betreft, zorg er dan voor dat uw SCSI-apparaten correct zijn afgesloten (met een terminator). Raadpleeg de handleiding bij uw computer of SCSI-adapter voor meer informatie.

U dient een andere partitie voor uw Windows XP te selecteren.
Druk op ENTER om door te gaan.

Ik heb het idee dat mijn SSD kapot is maar ik weet het niet zeker.

Ik weet nu totaal niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.



Alvast bedankt,

Daan
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum, 18 jarige Daan. Treurig dat je om deze reden je eerste post moet maken, dat is natuurlijk nooit fijn.

Wat ik ten eerste zou doen is alle overige schijven loskoppelen van het moederbord bij een nieuwe installatie.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit vaker problemen oplevert, dit kom ik ook vaker tegen op fora.
Ik moet er dan gelijk bijzeggen dat er een andere foutmelding gegeven wordt dan die jij aangeeft, dus de kans dat dit de zaken oplost is klein, maar niet geschoten blijft altijd mis.

Mocht dat niet baten, zou ik kijken of je een andere HDD/SSD kan regelen waarmee je kan kijken of je PC opstart. Je zou ook juist kunnen kijken of jouwn SSD het wél in een andere PC doet, als je hiervoor een mogelijkheid hebt.
Als je schijf het ergens anders wel doet, of een andere schijf in jouwn pc ook niet werkt, dan kan je aan de andere hardware gaan denken.

Wat je dan kunt controleren is:
-alle overige hardware afkoppelen, denk hierbij aan ondersteunende videokaarten, DVD writers, niet essentiele HDD's enz. enz.
-geheugen reepjes; reepje voor reepje in elke bankje testen.
-videokaart eruit halen en op onboard poort je monitor aansluiten, of een vervangende grafische kaart als test bemachtigen.

Mocht dit allemaal niet baten dan zullen we eens een slijptol erbij halen :D Luisteren zullen die krengen! :096:
 
Hey bedankt voor je antwoord, ik had dit topic ook op bouweenpc gezet en daar zeiden ze dat ik eens met ERD commander mijn SSD leeg moest maken. Dit heb ik gedaan en toen lukte het weer om Windows te installeren.

In ieder geval voor je antwoord.

En slijptol heeft niet zo veel nut je kunt hem beter onder een freesbank leggen. Kun je nog mooie figuurtjes maken :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Traxtorm Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom) Hardware & Software 16
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5
Freddy SSD optimalisatie voor Windows 7 Hardware & Software 5
Issieee PC / Windows crashed tijdens spelen van WoW. Oorzaak: Virus! Problemen & Oplossingen 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan