• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Win 7 BSOD bij opstarten

JaccoW

gat in hand
Ik dacht vandaag na mijn werk even de pc op te starten, maar na een reboot kreeg ik een BSOD en een leuke foutmelding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Stop 0×0000000A (0xffffe24fffffffe0,0x0000000000000002,0x0000000000000001, etc.

Dit houdt in de meeste gevallen in dat er ergens een verwijzing naar een bestand niet meer klopt. Door het installeren van nieuwe hardware of door een update die fout is gegaan.
Nu herinner ik me wel dat ik gisteravond nog een update had die klaar was met installeren, maar ik heb geen idee meer wat.

Memtest gedraaid en daar komen errors uit.
Op dit moment heb ik een van de geheugenreepjes eruit gehaald (de meest gloeiend hete) en nu start alles wel op.

Is dit einde verhaal en moet ik een RMA aanvragen of hebben jullie nog andere ideeën?

Alvast bedankt
 
Wat gebeurt er als je de eruit gehaalde er weer in doet ?
En de meest gloeiend hete bedoel je daarmee echt niet meer vast te houden warm of toch wel redelijk ? Tevens wat gebeurt er als je nu memtest draait ?
 
Uhm, wat je kan proberen is in de BIOS failsafe of setup default te laden. Dit zet alle waardes in je BIOS op de waardes die ze in de fabriek gekregen hebben.

Mag ik vragen wanneer je het BSOD krijgt? Daaruit kan je soms ook nog wel eens iets afleiden.
 
@Foxdelta-Mods: Het is gloeiend heet als in nog wel vast te houden. Mijn videokaart voelt ongeveer zo heet aan als je een potje hebt gespeeld en hij weer aan het afkoelen is.
Ik zal zo weer eens proberen om hem er weer in te doen.

@Alex: Gaan we zo eens proberen.
De BSOD is wanneer hij alles in het bios is doorlopen. De ene keer krijg ik eerst een melding dat opstartherstel gedraaid moet worden en zodra hij daarmee bezig is blauw scherm.
De andere keer is het meteen.

Ik ga beide dingen zo even proberen. Bedankt voor het meedenken.

P.s. veel plezier met kijken zometeen. (Als je kijkt natuurlijk. :p)
 
Goed, tweede ronde.
Beide geheugenbankjes zitten er weer in, voor de zekerheid die dominator koeler erop gezet. Voelt een stuk koeler aan, meer lauw dan warm.
En geen fouten meer met Memtest en in één keer start alles weer op.

Vreemd. :S

Voorlopig doen we het dus maar op deze manier.
 
1.908V waar 2.1 standaard is. Ik heb het nu aangepast, maar in hoeverre maakt dat een verschil? Het draait toch langzamer op 960. :hmm
(Sorry ram heb ik nooit echt kaas van gegeten.)
 
1.908V waar 2.1 standaard is. Ik heb het nu aangepast, maar in hoeverre maakt dat een verschil? Het draait toch langzamer op 960. :hmm
(Sorry ram heb ik nooit echt kaas van gegeten.)

Heel veel :119:. Als ik mijn 1.65v OCZ geheugen op 1.5v draait, wat op sommige moederborden standaard gebeurt (gigabyte is er een van), dan wordt m'n hele pc instabiel, vooral tijdens gamen :107:. (niet tijdens stresstests vreemd genoeg.) Kostte me 5 maanden om dat uit te vinden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
ProAce [ProAce User Review] In Win 703 HighFlow Product Reviews 4
Freddy HighFlow.nl Facebook actie! Win een mooi item :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
lemonade The WIN font Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Win een EVGA Powerboost! Forum Games 58
Freddy Stem en WIN! HighFlow Casebadge Photo Contest for Moderators! 2011 HighFlow Computer Cooling Shop 115
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
brazen Win een nieuwe Extreme processor Hardware & Software 8
Freddy Contest: Waar is jouw HighFlow Sticker??? Win prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 30
D win 1000 euro aan hardware in 5 min Hardware & Software 8
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Doe mee/win mooie prijzen: Corsair 700D en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 54
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
LRAB Random BSOD's Problemen & Oplossingen 19
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
D Random BSOD. Memory dumps hulp Problemen & Oplossingen 1
J Bsod - gtx 580 sli NVIDIA 15
U Bsod driver_irql_not_less_or_equal Problemen & Oplossingen 4
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
Deutz BSOD en freezes Hardware & Software 15
L BSOD's bij opstarten Hardware & Software 6
maomanna BSOD's Problemen & Oplossingen 6
gunnie_nl BSOD tijdens gamen/benchmark, code: nvlddmkm.sys Hardware & Software 25
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
Johnny [BSOD] nvlddmkm.sys Problemen & Oplossingen 29
M BSOD, nieuwe wifi router Hardware & Software 5
Johnny 3x BSOD Hardware & Software 3
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan