• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wim Hof Methode, ken of doe je het?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Op aanraden van mijn neefje ben ik afgelopen week begonnen met de ademhalingsoefeningen van de Wim Hof methode.
Want ik ben vorige week flink geblesseerd geraakt tijdens boksen en sparren (ribben gekneusd, zo erg dat ik voorlopig niet goed kan trainen).
Om toch een beetje de conditie op peil te houden, raadde hij me aan om de ademhalingsoefeningen te doen van de WHM.

Ik ben nooit van het mediteren en spirituele geweest, maar omdat de WHM een 'logische' verklaring heeft voor de positieve effecten die veel mensen beweren, heb ik het een kans gegeven.
Vooral de ademhalingsoefeningen, dat is een best heftige training voor mijn longen en ik denk dat mijn longcapaciteit er wel van vooruit gaat.
Bij het inhouden van mijn adem, wordt ik eigenlijk wel bijna verplicht om te 'mediteren', wat ik nooit serieus heb gedaan, na de oefening voel ik me bijzonder rustig ?.
Het bevalt me dus wel, ik ga dit (minimaal) een maand volhouden en ben benieuwd naar de resultaten over een maand :D

En sinds eergisteren ook gestart met koude douches (brrrrrrrrr :sarc:)
Met ademhalingscontrole kan ik nu gewoon een volle douchebeurt volhouden met koud water, dat geeft een behoorlijke opkikker.
Immuunsysteem zou hiervan ook beter moeten worden (hopelijk helpt het ook tegen Corona :p).

Wie is hier ook bekend mee en wat zijn jullie ervaringen?
 
Ik ben nu een kleine 2 weken bezig geweest met elke dag 2x de ademhalingsoefening.
In de ochtend en in de avond (retentie in ochtend momenteel max 3 minuten en in de avond 2 minuten).
Vanavond kon ik weer het eerst joggen in ruim 2 weken (pijn in ribben is nu acceptabel tijdens rennen :sarc:).
In de afgelopen twee weken door de blessure helemaal geen conditietraining gedaan.
Ik vreesde dat mijn conditie flink achteruit was gegaan en hoopte dat het mee zou vallen door de Wim Hof ademhalingsoefeningen.
En ik kan het resultaat eigenlijk niet geloven, mijn conditie is niet veel achteruit gegaan!
Ik merk duidelijk dat ik tijdens het joggen veel meer lucht kan inademen en dat ademen ook veel gemakkelijker gaat.
Hierdoor kan ik bijna net zo ver rennen als 3 weken terug.
Wat ik ook merkte is dat ik na het joggen of sprintje normaal gesproken helemaal buiten adem was en ik een aantal minuten nodig had om weer op adem te komen, maar nu deed ik mijn ogen dicht, 5-10 keer diep ademhalen en ik had mijn normale adem ritme weer terug.
Is toch niet normaal? :ROFLMAO:
Voor zover dus een positieve ervaring, ik ben benieuwd naar de resultaten over een iets langere periode.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan