• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Willem Holleeder

Ik word een beetje misselijk van al die zogenaamde 'slimme studenten' die Holleeder behandelen als een bajesklant of Arie van de snackbar op de hoek.
Ten eerste spreekt je zo'n man aan met U. Zeker als je een broekie bent zoals die jongen op 8min.

Wat ik van Holleeder vind?
Ik weet dat hij 1 van de Heineken ontvoerders is en dat hij 'top crimineel' is. Verder weet ik wel wat dingen maar dat is merendeels allemaal uit de media. En in dit soort ingewikkelde zaken is het heel moeilijk om te oordelen over zo'n man.

In deze uitzending vind ik hem eerlijk en oprecht. Puur zakelijk.
Dat hij op sommige vragen geen antwoord geeft is ook heel logisch. Dat begrijpen een paar studenten in die uitzending niet.
Aangezien hij nog als verdachte word gezien kan hij niet ingaan op bepaalde vragen.

Die meid op 20min 30 is ook een goed voorbeeld van hoe mensen tegen Holleeder aankijken.
Word een beetje misselijk van dat mens. De manier waarop. Gelukkig kan Holleeder het geen ene moer schelen zo te zien en waarom zou die. :)

Hij heeft zijn straf gehad. Punt.
Dat hij nog verdachte is in een liquidatie proces, dat is een ander verhaal.
Maar verdachte zijn betekend niet dat je schuldig bent maar door de media en het publiek zit er al een stempel op.
 
Om het even kort te houden en niet alles dubbel te zeggen,

Ik heb het volledige filmpje gekeken, ik weet de basis van de zaken ivm holleeder, maar ik ga wel mee met de laatste 3 kopjes van Das Experiment.

Sommige mensen die daar vragen stellen, Tjha hun zijn personen die rechten studeren, en zelf leerling van zijn advocaat, en dan zo je vragen stellen en er nog op doorgaan, als hun hun eigen antwoord erop al geven, thja Stop is even snel met die opleiding, denk dat Dhr Franke(zo ongv :p) zich daarvoor kan schamen, en ook bij een stukje fragment is terug tezien.
 
hahaha bij 51:10 lag ik ook ff plat :D "Ben je er nou nog, je ging toch strafwerk maken, gekkigheid" haha.

Maar idd, irriteerde me behoorlijk aan de kinder vragen :S
 
Vind t ongelofelijk achterlijk hoe de media n kerel als Holleeder een platform geeft om zijn "pop-idol" status te kunnen verheerlijken!
Hij maakt n nummer met Lange Swans, komt vervolgens op de Radio bij 538, krijgt een sponsor deal met een horloge merk en nu idd t College Tour...

Of hij heeft nog steeds veel macht in de onderwereld om zo rond te kunnen blijven paraderen...
Of hij word nog voor de jaarwisseling voor zn flikker geschoten...
 
Zo'n crimineel met zijn daden verdient inderdaad de aandacht niet.
Heb dus totaal geen waardering voor wat ie gedaan.

Maar desondanks is vind ik hem wel interessant, omdat hij behoorlijk intelligent is en (blijkbaar) heel veel heeft bereikt in zijn branche.

Ik vind het altijd jammer dat zulke slimme mensen hun intelligentie niet hebben gebruikt op het rechte pad, dan zou die vast ook wel veel bereikt hebben.
 
Ik ben benieuwd in hoeverre de media het ethisch verantwoord vindt dat hij een platform krijgt. Waarschijnlijk ligt dat aan zijn status van "top"crimineel dat hij een BN'er is.De gemiddelde crimineel die net zn straf heeft uitgezeten wegens inbraak, pedofilie, belastingfraude etc wordt niet zo verwelkomd terug in de maatschappij.

Het is interessant hoe ver dit nog gaat. Is hij straks op basis van zn verleden ook ervaringsdeskundige bij RTL Boulevard? Zit hij straks in de jury bij Hollands got talent en velt hij zn oordeel tijdens de eliminatieronde? Je weet het niet. Tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken.
 
Laat ik ff een andere noot uiten dan:

Ik vind 't geweldig dat hij dit heeft gedaan. Hij geeft deels openheid, verheerlijkt zichzelf niet, en wilt enkel vragen beantwoorden. Jammerlijk dat de vragen zelf te simplistisch waren. Daarnaast: Hij heeft zijn tijd erop zitten en is een vrij man, dus dan moet je het in feite ook laten rusten en niet constant op blijven wijzen.

Daarnaast, ook al heeft hij veel mensen vermoord, dan NOG wil ik weten hoe hij is/denkt. Je wuift problemen niet weg door ze te negeren, en je schept ook geen criminelen door openheid te geven.

*ik lees net dat das experiment hetzelfde denkt, top :)
 
True, ik vind ook dat "De Neus" oprecht en authentiek is.
Hij heeft ook zn straf uitgezeten, dus loopt hij terecht vrij rond.
Door zn verleden is hij een VIP geworden (Very Interesting Person).

Maar wat nu wel op de loer ligt is dat sommige mensen hem als role model kunnen zien. Het gevaar is dat sommigen mensen de volgende boodschap erin gaan zien:"als je doet als Holleeder, dan wordt je populair en succesvol".

Daarnaast blijf ik het curieus vinden dat juist hij heel erg tot de verbeelding spreekt.
Iemand als Govert van de Graaf krijgt veel minder aandacht.
Misschien is dat omdat Holleeder de enige overlevende is van het groepje Heineken ontvoerders?
 
Dat vind ik altijd vrij deceptief, dat rolmodel idee. Niemand word een hardcore crimineel omdat hij scarface heeft gezien, dat krijg je door omstandigheden en bvb stoornissen. Denk je dat iemand hierdoor denkt dat hij meer dan de helft van zijn leven vast wilt zitten, enkel omdat Holleeder stoer is?

Hij is fascinerend omdat justitie hard uit zijn toren schreeuwt en vervolgens geen zaak rond kan krijgen, en daar maakt hij nu gebruik van :)

Volkert van de G zal ik ook wel willen zien, het maakt mij niet uit wat iemand gedaan heeft hoe lomp dat ook klinkt.
 
Je bent wat je bent door de keuzes die je maakt in het leven. En ik vind het niet ondenkbaar dat mensen keuzes maken doordat ze Holleeder stoer/cool vinden.
Dat moord dan daarbij hoort, nemen ze dan voor lief.

En bepaalde keuzes worden weer beinvloed door het beeld wat mensen van iets of iemand hebben. Zo zullen er ongetwijfeld mannen zijn die na het zien van Magnum of Miami Vice een Ferrari ambieren. Of vrouwen die Manolo Blaniks willen hebben omdat ze Sex and the City hebben gezien. Maar ook jonge meiden die geinspireerd raken door Doutzen en ook model willen worden. Of jonge Highflowers die geinspireerd worden door Freddy en ook een webshop beginnen. Het is allemaal mogelijk. Trust me.

De maatschappij is ook sterk veranderd. Vroeger deed een crimineel/verdachte zoveel mogelijk moeite om anoniem te blijven. Tegenwoordig met al die social media en snelle communicatiemiddelen kan je s'avonds al zien dat hij s'middags op zn scooter door de PC Hooftstraat reed.

En uiteraard heb je gelijk als je zegt dat die fascinerend is en dat de kans klein is dat je erdoor op het slechte pad raakt.
Ik zie ook graag programma's over seriemoordenaars en dat wil (nog) niet zeggen dat ik dat ook ben.
Maar niet iedereen staat zo sterk in zn schoenen als jij of ik.

Holleeder is ook niet begonnen als hardcore crimineel, maar ergens is het begonnen ....
 
Ik zie ook graag programma's over seriemoordenaars en dat wil (nog) niet zeggen dat ik dat ook ben.
Dito hier, erg fascinerend in ieder geval om dergelijke programma's op Discovery Channel te bekijken. Wat niet wil zeggen dat ik mezelf zie als (serie)moordenaar. Zal nooit een leven nemen in ieder geval.

Ook het Holleeder gebeuren heb ik bekeken, moet zeggen dat ik wel respect voor hem heb. Niet om wat hij gedaan heeft, maar waar hij voor staat.
 
Of dit alles is gewoon in scene gezet omdat de mediahype begon in te kakken...
Denk (hoop :p) ook nog steeds dat er straks met oud en nieuw een ander soort vuurwerk te horen is in de omgeving van Holleeder.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan