• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

eens goed scannen kan nooit kwaad. Verder ziet het er naar uit dat je met 2 kleine, kwalitatief minder SSD's zit. Als je iets zou vervangen zou dat mijn eerste keus zijn, een 128/256GB SSD, crucial M500 of Samsung Evo 830 series zijn aan te raden. Je kan OS, games en swap gerust op 1 SSD zetten, voor performance maakt het niet uit, maar de hiervoor genoemde types blazen je Huidige SSD's van hun sokken, die doen het vaak maar nauwelijks beter dan een degelijk HDD wegens hun geringe grote, oude en controller.

Je tweede probleem, laden van filmpjes, rarren en parren, zijn zaken van je 2 1TB schijven komen neem ik aan? Ik zou eerst en vooral een naar je energie settings kijken of deze na verloop van tijd niet in slaapstand gezet worden. Dat kan wel voor een redelijk delay zorgen. Afgaande van de ouderdom, ik schat dat dit al een flink aantal jaar zal zijn afgaande op de merken/types, zou 1 degelijke 3/4TB schijf geen kwaad kunnen.

Als je daarna nog geld over hebt, zou je moederbord/cpu de meeste logische combo zijn om onder het mes te gaan. Die Chipset had nog geen sata3 als ik me correct herinner, wat strikt gezien niet nodig is, maar wel leuk meegenomen. de 930 is ondertussen ook weer 3 generaties geleden en zijn voornaamste pro's waren triple channel geheugen en multithreading, geen van beide biedt een echte meerwaarde bij games.

Verder een leuk systeempje :)

Terug
Bovenaan