• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

what to upgrade/change

darkalien

New member
heyy allemaal,

ik heb onlangs mijn pc weer een beetje aangepast maar vind hem toch nog niet 100% lopen.
folders openen duurt soms even, duurt soms 10/20 seconden voor een filmpje begint met afspelen.
quickpar Parren en unzippen vind ik naar mijn idee ook niet al te snel gaan.

al met al, ik wil m sneller, stiller, beter:)

+ mijn baas heeft aan mijn pa gevraagt wat ik voor mijn verjaardag wil en soms is hij nogal gul:) dus price range maakt niet super veel uit.

eens kijke hoe gek hij is dit keer :) (vorigjaar was dat iets van 800 en laatste kerst de r9 920 :))

mijn systeem luid als volgt.

mobo: Gigabyte GA-X58A-UD5‏
Core: i7 930
Videokaart: r9 920
Geheugen: 12GB DDR3 (3 chips van 4)

Hardeschijven:
60GB SSD Corsair nova 2
30GB Kingston SSD
1TB Samsung hd103ui
1TB WDC WD10eavs

Voeding Antec 750W

alles netjes weg gewerkt in een antec 900 cooler master kast.

opzig (naar mijn idee) toch nog redelijk snelle hardware?
ik vermoed dat nieuwe hdds het meeste zal helpen qua upgrade?
mijn windows 7 is geinstalleerd op de 60GB ssd,
en me games/swapfile op de 30GB ssd


ik game veel, download veel.
soms enkele vmware machines online staan.
heeeeeel soms ook met adobe photoshop aan het spelen.


ik hoor graag van jullie
 
Ondergetekende zou blij zijn met zo'n systeem. Waar het trage vandaan komt weet ik niet, maar kijk alle instellingen van windows eens na. Voornamelijk de grafische pracht en praal maken het systeem traag.

Je zou een RAID 0 opstelling kunnen maken met jouw OS SSD en daarbij een RAID 1 opstelling als backup voor alle bestanden van het systeem. Uitbreiding zou dan bestaan uit 1 SSD en 2 HDD's.
 
eens goed scannen kan nooit kwaad. Verder ziet het er naar uit dat je met 2 kleine, kwalitatief minder SSD's zit. Als je iets zou vervangen zou dat mijn eerste keus zijn, een 128/256GB SSD, crucial M500 of Samsung Evo 830 series zijn aan te raden. Je kan OS, games en swap gerust op 1 SSD zetten, voor performance maakt het niet uit, maar de hiervoor genoemde types blazen je Huidige SSD's van hun sokken, die doen het vaak maar nauwelijks beter dan een degelijk HDD wegens hun geringe grote, oude en controller.

Je tweede probleem, laden van filmpjes, rarren en parren, zijn zaken van je 2 1TB schijven komen neem ik aan? Ik zou eerst en vooral een naar je energie settings kijken of deze na verloop van tijd niet in slaapstand gezet worden. Dat kan wel voor een redelijk delay zorgen. Afgaande van de ouderdom, ik schat dat dit al een flink aantal jaar zal zijn afgaande op de merken/types, zou 1 degelijke 3/4TB schijf geen kwaad kunnen.

Als je daarna nog geld over hebt, zou je moederbord/cpu de meeste logische combo zijn om onder het mes te gaan. Die Chipset had nog geen sata3 als ik me correct herinner, wat strikt gezien niet nodig is, maar wel leuk meegenomen. de 930 is ondertussen ook weer 3 generaties geleden en zijn voornaamste pro's waren triple channel geheugen en multithreading, geen van beide biedt een echte meerwaarde bij games.

Verder een leuk systeempje :)
 
enthernal,

scannen doe ik regelmatig + net herinstalleerd naar win7. zo nu en dan voorkomende bsods en ik wou drivers/os uitsluiten.

os en games staan nu op 2 ssd's omdat de ssd's niet groter waren:)
ga waarschijnlijk die ssd's die jij aanraad aanschaffen inderdaad.

mobo/cpu laat ik nog even zo zitten (mits bdod's daar niet naar wijzen)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
D Upgrade waterbuild Advies Waterkoeling Setup 9
M Cooling upgrade voor Xbox One faalt een beetje... Overige Koeling 2
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 100(POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X CPU upgrade. Hardware & Software 4
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
BlackCurry Lian-Li TYR PC-X2000 I/O panel USB 3.0 upgrade??? Cases en Modding 2
K Upgrade mogelijkheden. Waterkoeling 8
Freddy MadCatz TE PS3 Arcade Stick upgrade/mod met PS360+ PCB Overige Builds 0
H Headhunter upgrade naar nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
I Upgrade waterkoeling Waterkoeling 5
M Bitspower D5 Mod Kit / Mod Top / D5 Dual Single Top Upgrade Kit 150 Installed Height Waterkoeling 3
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Tath Bitspower Z-Cap I\ II \ III upgrade kits "BRASS" voor de 60 mm reservoirs. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Case upgrade? Cases en Modding 2
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
L LQ1000 upgrade Waterkoeling 1
Hightower bitspower pomptop d5, past daar de bitspower upgrade 250 res op? Waterkoeling 5
the_cyberspace Bitspower DDC TOP Upgrade Kit 150 (POM Version) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Upgrade nodig of niet? Advies Waterkoeling Setup 10
Ludwig [VERKOCHT] Asus ggtx680 dc2o x2 en een i7 x58 upgrade Verkocht 4
tomasvanderpijl [CLOSED] Upgrade/downgrade setje Gesloten 0
J Corsair Sleeved Modular Upgrade-Kit voor ZX serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Tath Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 150 Kit 150 (Black POM Cap) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Harjo Upgrade set 1155 Hardware & Software 16
M Lian li USB 3.0 upgrade Hardware & Software 0
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
W externe molex + upgrade waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 22
W h50 mounting am3 en 700D upgrade kit usb 3.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
chicken PC sluit niet meer af na upgrade van Vista naar W7 Problemen & Oplossingen 2
M kast upgrade Cases en Modding 5
V Kleine waterkoel upgrade Gallery & Build Logs 6
Gold Leader Blue-Leader SMP 2009 Mid-Life Upgrade Gelukt! Gallery & Build Logs 0
G [VERKOCHT] SSDNow V+ Gen2 128GB (upgrade bundle) Verkocht 20
Yinchie Corsair Obsidian Series 800D SATA 6Gb/s Upgrade Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t Upgrade van de computer van mijn zus Hardware & Software 30
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
gunnie_nl 295 GTX SLI of upgrade 4 serie. Hardware & Software 5
Betrayedcover upgrade X2 Gallery & Build Logs 10
D Archos 7 home tablet, android upgrade Hardware & Software 0
M lian li p80 upgrade 580gtx'en Gallery & Build Logs 9
Celly Extreem trage boot na upgrade Problemen & Oplossingen 4
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
R Upgrade naar 2xEVGA GTX480 Hydro Copper Advies Waterkoeling Setup 7
alain-s P160w Upgrade WC Gallery & Build Logs 48
Fedmas Upgrade mobo,psu cpu (1156). Hardware & Software 6
M wc slang upgrade vraagje Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan