• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Werk, het vinden van een nieuwe baan/job, makkelijk of juist moeilijk?

Klopt, maar t een is t ander niet. Zo heb ik ooit t factureringssysteem bij een houtgroothandel helpen vernieuwen.
Op basis daarvan werd door het systeem mij een passende baan als timmerman aangeboden.

ligt er natuurlijk ook aan wat voor diploma's, persoonlijk vind ik het logischer dat als je bijv automonteur bent wel een baan MOET zoeken, die zijn makkelijker te vinden dan bijv ICT

Onzin overal valt werk te zoeken en te vinden, je moet alleen wat beter kijken...
Het lijkt me trouwens moeilijker om werk te vinden als automonteur dan ICT'er, elk bedrijf heeft ICT'ers nodig en als automonteur moet je maar is een bedrijf zien te vinden die plekken vrij heeft aangezien men toch vaak erg lang dezelfde monteurs heeft.

Aan 2 zwemdiploma's heb je natuurlijk niks bij een ICT baan, maar wel als zwemmeester/leraar :p
Dat mensen werkeloos komen te zitten à la, maar het heeft natuurlijk ook nog een boel met hun vaardigheden te maken en interesses. Je kunt overal wel werk vinden ook voor op de korte termijn en jah zelfs in zulke "slechte" *kuch* tijden als nu.

Naar mijn idee hoef je nooit zonder werk te zitten als je een goede werkethiek hebt en verschillende dingen durft aan te pakken.

Is niet helemaal waar. Ik heb ook een hele tijd in Leeuwarden gewoond en daar is het af en toe een drama.
De grote bedrijven hebben dan een perosneels-stop en de kleine bedrijven lossen het op door allemaal een stapje harder te werken.
De vacatures die er dan nog zijn worden al snel ingevuld door ex-studenten die zijn blijven hangen of gesjeesd zijn.

Over ongeveer 10 jaar is de arbeidsmarkt wat gunstiger als de baby boomers met pensioen of met de VUT gaan.

@Haailbaal dus thuis ben je ook een systeembeheerder als ik al die hardware zie?

Hihi ik zal oook even reageren op mijn hoofdzorgende citaaaat :p

Ik heb in totaal bij 5 uitzendburea's me eigen ingeschreven en ja af en toe gewerkt zeker wel maar dat is meestal dagelijk!

Ik heb nu zeker wel een minimale schuld maar ik heb ook nog ouders en ben pas 20 dus kom net kijken.

Ik maak me er niet druk om, vrijdag een gesprek gepland @ werkgever,het is niet je van het betreft: scheepsbouw/elektrische systemen/boordcomputers op maatwerk dus.

dat zouw zo'n 1300 euro per maand opleveren op 40 uur en aangezien ik 20 ben en avondschool volg is dat zeker een behoorlijke smak geld!

Er zit dan ook 2 diploma's bij op termijn.

Het is nu afwachten wat de directie van het bedrijf zeg tijdens het gesprek.

ik heb 4 diplomas in de personenvoertuigen sector

Waaronder 2 van elektrisch onderhoud en schema's. ik heb ook nog geen rijbewijs (persoonlijke redenen) en dat is ook een minpunt natuurlijk maar voor hun was dat geen probleem maar wel ALS je werk zoek! 20 en geen rijbewijs is gewoon niet te doen.

hierbij mijn zegje.

4 weken geleden had ik op me oude werk (flexwerker) dat de werkzaamheden ophielden, en ik ben vandaag voor het eerst wezen werken op me nieuwe baan

in totaal 1 weekje zonder werk :)

Ik ben ook van mening dat je snel aan de bak kan, maar dat het afhankelijk is van jouw eisen en leeftijd.

De meeste mensen gaan denk ik niet werken als de loon net zo veel of minder is dan de uitkering die je krijgt.

Ik ben 19, heb een vwo diploma, eigen rijbewijs met veel rij ervaring (50k+), heb zo'n 25 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan. En nee m'n eisen zijn echt niet hoog, 'dom' werk is geen probleem maar er is gewoon helemaal niks te vinden in de buurt van waar ik woon.

ben 2x op gesprek gevraagd beide keren niet aangenomen, via via hoorde ik dat er op vacatures als 'magazijnmedewerker' al zo'n 50+ reacties komen :/.

Het lullige is altijd dat als je werk zoekt je het niet kan vinden, maar als je werk hebt je altijd gevraagt word bij andere klussen. Ik heb tot nu toe eigenlijk al mijn banen gevonden via via. Nog nooit iets op monsterboard gevonden ofzo

Contacten hebben is dan ook heel belangrijk, door al die bureaus word er toch alleen maar geld verdient over jouw rug.

Als je werk zoekt gewoon naar een bedrijf toe en niet door iemand voor jouw een bedrijf laten benaderen. Heb het 1 keer gedaan en ik kookte ongeveer gaar in m'n eigen sop wat loopt daar soms een dom volk rond... :p

Tuurlijk, er is altijd wel werk. Alleen meestal niet in datgene waar jij voor hebt geleerd en of wil gaan doen.
Ik heb jaren in de supermarkt gewerkt, maar ben blij dat ik er toch voor heb gekozen werk te zoeken voor datgene wat waarvoor ik heb geleerd (chemisch analist/laborant). Supermarkt wezen betaald gewoon uberslecht tov wat ik nu verdien.

Als ik nu dus bij huis zou komen, ga ik dus echt niet voor elk wissewasje aan de slag, mijn uitkering zal veel meer zijn dan wat ik dan betaald krijg aangezien je 70% (geloof ik) van je laatst verdiende loon krijgt, als je dus tussen door voor een paar maanden wat anders gaat doen wat minder betaald en je weer bij huis komt, krijg je dus nog minder....
Daarbij heb ik een eigen huis, auto etc, daar moet ook voor betaald worden.

Tuurlijk, er is altijd wel werk. Alleen meestal niet in datgene waar jij voor hebt geleerd en of wil gaan doen.
Ik heb jaren in de supermarkt gewerkt, maar ben blij dat ik er toch voor heb gekozen werk te zoeken voor datgene wat waarvoor ik heb geleerd (chemisch analist/laborant). Supermarkt wezen betaald gewoon uberslecht tov wat ik nu verdien.

Als ik nu dus bij huis zou komen, ga ik dus echt niet voor elk wissewasje aan de slag, mijn uitkering zal veel meer zijn dan wat ik dan betaald krijg aangezien je 70% (geloof ik) van je laatst verdiende loon krijgt, als je dus tussen door voor een paar maanden wat anders gaat doen wat minder betaald en je weer bij huis komt, krijg je dus nog minder....
Daarbij heb ik een eigen huis, auto etc, daar moet ook voor betaald worden.

MOET je wel een uitkeering krijgen!

ik heb 72 werkmaanden bij een autodemontage bedrijf gewerkt! ik krijg geen uitkeering/simpel werk omdat ik overgediplomeerd ben!

ookal verdien ik maar 1200 euro ben ik nog blij!

Ja en dan word je gestuurd naar Irak/afganistan weet ik het, stel je gaat daar de pijp uit.. lekker is dat..
en de marine/leger daar moet je echt het type ook voor zijn..
Voor de rest, ik ben 15 en doe boekhouding in een bedrijf en nog meer klusjes.. wat kenny verdient is zo ongeveer wat ik binnenhaal! vind ik heel netjes voor 15 jaar:p heb het denk ik wel goed getroffen:p haha

Ik heb het over de marine, niet de mariniers.. wij komen nog niet eens in de buurt van die zandbakken! :icon_wink:
Maar inderdaad, het moet wel je wereldje een beetje zijn. Maar genoeg mensen hier met een technisch mbo diploma die horizontaal instromen als werktuigbouwkundige of elektromonteur. ook kan je kiezen voor de wapentechnische dienst die de fijn-elektronische sensoren in onderhoud hebben!

Dus als je een jaar of 18/20 mocht zijn, echt op zoek zijn naar werk? waarom ook niet, teken voor 4 jaartjes, zie wat van de wereld, verdien een bult geld, laat de baas voor je opleidingen betalen en ga na 4 jaar weer weg. zoveel die dat hier doen!

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy PC'tje voor werk, natuurlijk watergekoeld :) Gallery & Build Logs 1
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
D modding als werk? Cases en Modding 6
nicvdv IP adres werk geband :p HighFlow Forum 13
N Mijn build [Werk in uitvoering] Gallery & Build Logs 3
DieHard Wat voor werk doe je ATM? Algemene Discussies 45
HighSpeed^ Japan Aardbeving - Werk van Illuminati Algemene Discussies 21
Wouter Waar werk jij.nl? Algemene Discussies 35
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan