• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke vrms??

dopestuff

Moderator
Forumleiding
hey mensen het volgende bordje is mijn socket 478 overclock bordje..
alleen nu wil ik de vrms gaan koelen alleen nu wil ik graag weten welke ik moet hebben (ik ben er redelijk zeker van maar toch)

hier een pic
Asus_P4C800_E_big.jpg

ik tel er rond de cpu 7 die ik moet hebben (dat klopt neem ik aan??), ik vond het al best veel voor socket 478 maargoed
en dan zit er aan het eind van de agp socket ook nog vrm's waarvoor zijn die (en bovenaan het geheugen ook nog 1)??

Je kan er ook wel wat anders leuk mee doen en dat is op elk chipje wat je kan vinden gewoon een heatsinkje plakken :p. Pak je ook direct de netwerkchip en geluidschip en dergelijken mee. Dan vergeet je er in ieder geval geen.

Maar ik tel hetzelfde aantal als jij. En tsja waarvoor de vrm's zijn... lijkt me simpel gewoon voor het onderdeel waar ze bij zitten. Die hebben ook allemaal stroom nodig namelijk.

k zou deze koelen voor de cpu : rode kleur.

Groene kleur voor Ram en blauwe is voor AGP slot voor de vga.

Nu rond de Vrm's moet je kijken naar een PWM switch met een klein bolletje in, schrijf die code ervan op, en zoek via internet naar de specs, zodat je je cpu, ram kunt Vmodden.

Vmod voor Ram geheugen is de Rode pijl waar je moet gaan kijken voor Vmod.

Die van de cpu vind k niet op de foto, daar is hij wat te onduidelijk voor.

ir0w1d.jpg

Laatst bewerkt:
op de rechteronder hoek van de cpu mounting denk ik wel dat hij het zal zijn voor Vmod cpu ja, had k niet gezien.

normaal zou je wel info erover de bepaalde chip kunnen vinden, en bij de specs zul je dan zien wat zijn werk is dat die chip moet doen.

Ga je hem Vmodden?

nu nog niet mischien over een tijdje als ik de cpu's echt snel wil gaan opblazen of ik last heb dat ik tegen de max vcore aan zit te hikken (waar ik nu nog geen last van heb)
verder zal ik de ram vrms niet hoeven de vmodden
ik heb namelijk een
image.php

ja dat klopt ik heb een OCZ ddrbooster :D (officieel compatibel met en dit moederbord en ook mijn socket A mobo :D)

wat het doet??
je kunt ermee het voltage van je ddr1 geheugen hoger halen als eigenlijk via je moederbord kan (verschilt per mobo hoe hoog)
klopt je mist er een slot door
wat het kost?? dat ligt eraan wat diegene ervoor vraagt.. ze worden namelijk al een heele tijd niet meer geproduceerd ofwel je moet 2ehands kopen

verder een nadeel is dat hij op niet een heele hoop mobo's past (hij werkt op een heel aantal "betere" ddr1 overclock mobo's)

ofwel hij is eigenlijk puur voor een overclocker ;)

het leuke is hij past op mijn socket a mobo op mijn socket 478 mobo (hierboven) en mijn socket 939 mobo kan uit zichzelf al het ddr1 voltage tot maarliefst 4V ophogen!!

tnx m8 dan is dat me wel duidelijk
tja heb wel zeer goede bordjes maar niet gemaakt voor overklok dus ook weinig in de bios denk dan ook dat dit wel lastig word meer geluk hebben als dat gaat werken
maar ik hou t in gedachten mocht ik t tegenkomen voor echt weinig kan ik altijd nog experimentje doen -)

hey mensen ik overclock het grootste deel in windows via clockgen, maar geregeld vind hij niet de ppl uit zichzelf (en dan kan je dus ook niet ocen) hoe kun je opzoeken welke je moet hebben??
ik heb namelijk al op internet gezocht maar weinig nuttigs gevonden (of iemand moet een beter progje hebben)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan