• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke voeding voor: 1x Gulftown OC'ed + 3x 300GT + Watercooling set

Nouja Plasma, je bent een PC aan het plannen met onderdelen die nog niet in de winkel liggen en waarvan de power envelope nog geheel onduidelijk is. Qua voeding valt er nu nog geen zinnig woord over te zeggen behalve dat je een boel power nodig gaat hebben voor al die spullen (duh).

Het hangt er ook volledig vanaf hoe ver je wil gaan overklokken. De power draw van Nehalem loop heel snel uit de klauwen zodra je boven de 4GHz gaat zitten. Neem je genoegen met 12 threads op 4GHz (lol), dan scheelt dat een slok op een borrel.

En wat die GT300 plankjes gaan verstoken weet nog helemaal niemand. gewoon afwachten dus :)
 
hij kan al een Gulftown hebben als hij perse ene wilt.........:056:
Vast wel, maar dat is lang niet zo'n groot vraagteken qua power draw als de GT300's. Gulftown is een nehalem met 6 cores. We kennen Nehalem met 4 cores, doe alle getallen x1.5, en je zit aan de veilige kant :D

GT300... tsja. nVidia heeft nog niet eens aangekondigd welke producten ze gaan lanceren, of welke nieuwe naamgeving ze nu weer gaan bedenken :eusa_wall:
Wel is bekend dat het ding bu-hu-lachelijk groot wordt. 3 Miljard transistors... GT200 is 1,4 miljard, en werd al veel te groot genoemd. Hij zit dan wel een trapje lager op de proces-schaal (40nm vs. 55nm), maar dat gaat niet compenseren voor al die transistors. Bovendien zijn ze van SIMD-cores naar MIMD-cores gegaan. Dit hoeft op zich niets te zeggen, maar kan in praktijk betekenen dat de cores veel intensiever gebruikt worden, en dus ook weer meer verstoken. Alles bij elkaar zou ik willen gokken dat een GT300 high-end product zo'n anderhalf tot twee keer het verbruik van een GT200-core heeft.

Als ik het goed heb ben jij van plan een setup te bouwen met 5 van die chips. 1500W voeding aanschaffen voor de videokaarten alleen lijkt me dan wat je moet doen.

Succes!
 
Gulftown nehalem met 6 cores ?

sorry ben k niet mee eens
lol? :087:

Nehalem is simpelweg de micro-architecture van de huidige Intel-processorfamilies. De "tick" in hun overall-strategie. Gulftown is 1 van die families, de eerste die onder de "tock" valt: een die-shrink naar 32nm. Gulftown is dus een Nehalem-processor, met 6 cores.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Nehalem_(microarchitecture)

Ik denk dat jij "Nehalem" synoniem hebt gesteld met "Bloomfield", de familie waar de 920 onder valt. De serverchip-varianten (a.k.a. Nehalem-EX) hiervan zijn Gainestown.
 
nehalem = bloomsfield ( 920, 930, 940, 950, 960, 965, 975) en gainestown (xeon versies W3520 , W3540 , W3570 enz)

Gulftown = Gulftown ( Q3FE en Q3QP) en Westmere-ep ( Q3WV, Q3QR, Q2DV, enz)

De serverchip-varianten (a.k.a. Nehalem-EX) hiervan zijn Gainestown.

de server variant is niet nehalem-EX, wel de gainestown.

hier maak je de fout, niet alles dooreen gooien, wou eens zien hoe je erop ging reageren hahahahahahahaha

De Gulftown is 32Nm die-shrink van de nehalem, en voorbereiding op de sandy-bridge, de Tock dus.
Gulftown is nehalem ja, met serieuze aanpassingen, maar stukken beter als de bloomsfield en de gainestown.
die verbleken er gewoon bij.

Dit is een tekene dat 2010 een rock and roll festijn ga zijn voor de overclockers,
mits de Gulftown serie een uber cpu is voor overclocking en voor nieuwe waarden in de overclock wereld zal zorgen en nieuwe records gaat zetten.

Naar mijn mening, Gulftown is het lang verwachte nieuwe OC speeltje ter wereld en AMD gaat nog stof vreten hiermee hahahahahah
 
nehalem = bloomsfield ( 920, 930, 940, 950, 960, 965, 975) en gainestown (xeon versies W3520 , W3540 , W3570 enz)
Lol. Bloomsfield staat tot Nehalem als tafel staat tot meubel. Nehalem is de micro-achitectuur, en de hele rotzooi valt er onder, Bloomsfield, Lynnfield, Gainestown, Gulftown, Westmere, Clacksfield, Clarckdale, Arrandale, Jasper Forest, en ook de aankomende 8-core Becktons.
Gulftown = Gulftown ( Q3FE en Q3QP) en Westmere-ep ( Q3WV, Q3QR, Q2DV, enz)
Westmere is niet Gulftown... zucht.
de server variant is niet nehalem-EX, wel de gainestown.
Ok, typo. Nehalem-EX is de marketingnaam voor Beckton, de aankomende 8-core monsters. Wat ik bedoelde was Nehalem EP, wat de marketing naam is voor Gainestown. Hier heb je een aantal links waar die naam opduikt, vertel me alsjeblieft niet dat al deze journalisten het fout hebben.
hier maak je de fout, niet alles dooreen gooien, wou eens zien hoe je erop ging reageren hahahahahahahaha
Je maakt jezelf belachelijk en je bent onbeschoft bezig. Cheers
De Gulftown is 32Nm die-shrink van de nehalem, en voorbereiding op de sandy-bridge, de Tock dus.
Gulftown is nehalem ja, met serieuze aanpassingen, maar stukken beter als de bloomsfield en de gainestown.
die verbleken er gewoon bij.
De tock is altijd de voorbereiding op de tick, en de tick is altijd de voorbereiding op de tock. Allemaal leuk, maar van binnen is Gulftown exact hetzelfde opgebouwd als Bloomsfield, alleen met extra cores en op een kleiner proces. Ik mag hopen dat hij daarvan beter is geworden ja.
Dit is een tekene dat 2010 een rock and roll festijn ga zijn voor de overclockers,
mits de Gulftown serie een uber cpu is voor overclocking en voor nieuwe waarden in de overclock wereld zal zorgen en nieuwe records gaat zetten.

Naar mijn mening, Gulftown is het lang verwachte nieuwe OC speeltje ter wereld en AMD gaat nog stof vreten hiermee hahahahahah
En dat is relevant, want...?
 
Naar mijn mening, Gulftown is het lang verwachte nieuwe OC speeltje ter wereld en AMD gaat nog stof vreten hiermee hahahahahah
En dat is relevant, want...?
Haha inderdaad, nogal inrelevant.

AMD richt zich op een heel andere markt met zijn CPU's. :')

Of wou je serieus het top model van AMD (Phenom II X4 - 965 Black Edition) wat van eigenaar wisselt voor nog geen €160,- vergelijken met CPU's uit de Gulftown serie die naar alle waarschijnlijkheid minimaal drie tot vier keer bovenstaande prijs zijn?

----------------------

Om maar even ontopic te blijven,
Merken die ik zou aanraden:

- Corsair (HX/TX)
- Silverstone (Decathlon/Olympus)
- Silverstone (Zeus Etasis build)
- PC Power&Cooling (TurboCool/Silencer)
- Zippy Emacs (SSL/GSM/PSL)
- Enermax (Galaxy)
- Antec (Signature)
- Seasonic (X)
- XFX (Black Edition)

------------

Ik zou Koolance, die watergekoelde, links laten liggen.
Bovenstaande PSU's zijn stabieler en bijna alle op betere OEMS gebouwd dan de Koolance (een Channel Well)
De Koolance is dan ook bijna identiek aan een Thermaltake 850Watt Toughpower.

Volgens Jonny is het in werkelijkheid een 850Watt.

Daarnaast is de Ripple/Noise ook niet iets om over naar huis te schrijven:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story4&reid=48
Beyond test 7 just goes without saying. The ripple and noise was just out of control on the +12V rails, at times hitting 180mv.​
So I think it should be said that, this is a great performing..... 850W. Yeah, if you peak it beyond that, it'll hold up and the excessive voltage and ripple will spike at such short intervals that I doubt it will have much effect on your other components. But there's no way I can say that Koolance has successfully managed to get 1200W out of an 850W product. Not if the ripple and noise is beyond 120mV on the +12V rails.​

 
Laatst bewerkt:
met een 850 watt kun je ook prima 3x sli draaien Toen mijn Cm 1000w rma was gestuurd. Heb ik het even op een 750 nitrox psu moeten doen met een gulftown oced op 4,2 en 2x 295gtx in sli en een gtx 260 voor physx en die hield het ook prima. uit.. Het zijn slechts pieken in de benchmarks van een paar seconden waarbij ik 1046 watt als max had. en een beetje goede voeding kan die pieken makkelijk verdragen. In idle kom ik niet boven de 350 watt. En pc die continu die ca 1000W marges verbruik heeft zul je niet snel aantreffen :) . Wat koeling betreft. Denk ik dat je behoorlijk rustig aan kunt doen met een dure waterkoeling aan te schaffen. Mijn gulfje zit nu op een h50 aangesloten en moet zeggen dat dat voor de dagelijkse gebruiker ruim voldoende is. Dmv een push pull fan opstelling zul je niet snel boven de 50 graden oced komen. chiller zal het hier vast wel mee eens zijn ;)
 
gedeeltelijk toch ja, Corsair H50 setje is voldoende voor de alledaagse gebruiker.

maar een voeding die 1000w piek verbruikt, kan dit ook wel eens tijdens gamen doen of video encryptie decoding, mits de vga's meerekenen (physX, cuda enz) dan zou k ook wel een psu steken van 1000w en niet eentje van 750w.
 
3x GF300 (niet GT300) zal niet gaan, kunt max tweemaal GF300 in je rig steken, derde voor PhysX zal een sdingle GPU vga moeten zijn.

tevens 2x GF300 en een GTX285 voor PhysX met gulftown (als je er ene hebt ooit) zul je toch wel een dikke 1000w mogen steken.

De GF300 Fermi's gaan zware beestjes worden
 
even tussen door, vergeet niet als je de kaarten gaat oc`en, je veel meer wattage gaat gebruiken dan je rekensommetje nu laat zien ;)

m`n vermoeden is dat de corsair 1000w niet gaat trekken, simpelweg van wege deze review
Radeon HD 5870 Review
Radeon HD 5870

The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails.
Radeon HD 5870 CrossfireX

A second card requires you to add another 188 Watts. You need a 700+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 55~60 Amps available on the +12 volts rails.
For each card that you add, add another 200 Watts as a safety margin.

uit test is al gebleken dat de 5870 100watt ofzo minder gebruikt dan de 295 (youtube review filmpje), zou dus beter kiezen voor "better safe then sorry" en gelijk een zware voeding aanschaffen


mja, ben nog een leek :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Welke voeding voor antec 300 Hardware & Software 17
G Welke 1000w voeding voor Classified X58 3x sli Hardware & Software 4
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
L Welke voeding? Problemen & Oplossingen 3
SillentWolf Welke voeding ? Hardware & Software 24
Gerarddo Stille voeding met zoveel mogelijk vermogen, welke? Hardware & Software 8
F welke voeding Hardware & Software 9
Sw333t Welke tapmaat, schroefjes om een voeding in de pc te monteren. Cases en Modding 25
Traxtorm Welke Voeding Hardware & Software 11
Don_Holio Welke voeding gebruiken jullie? Hardware & Software 14
nootje Welke voeding Waterkoeling 21
vincent Welke voeding.... Hardware & Software 15
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan