• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke Videokaart? :D

Mobomonster

Member
Dag!

Gezien je hier op 't forum nu eenmaal vriendelijker geadviseerd wordt dan op Tweakers (gezeur over topicstart ed, grr)


Dit zijn de eisen:

- Moet een beetje kunnen gamen, zoals RA3 en C&C4
- Moet mijn monstermonitor aankunnen 27", 1920x1080
- HDMI

Wie weet een mooie? :)
 
Agreed :D
Met je HDMI eis kom je bij de 5-serie uit, en de spellen die je noemt draaien op die resolutie perfect (alles aan) op een 5770. Wil je later ook nieuwere spellen, dan is de 5850 jouw kaart, maar een 5870 is dikke overkill hoe je het ook bekijkt.
 
ik denk dat die 5750 het ook nog wel redt hoor, en of passieve kaarten doorfikken hangt helemaal af van case airflow, en niet hoeveel ze te doen hebben. Vergelijk een 5750 met een 4770, het zijn geen hele langzame kaartjes, hoewel ik een 5770 heel wat betere bang for buck vind geven.

Verder, je scherm is heel groot, maar je hebt niet eens heel veel meer pixels dan een normale 22". Met die oude spellen ga je het helemaal redden met een 5750.

Vapor-X is de beste non-aftermarket airkoeling die je kan krijgen. Het is koel, stil, en niet eens heel duur.
 
Ligt volgens mij vooral aan wat voor scherm je hebt. Bij grotere schermen (denk richting 2,5MP) zal een kaart met een lagere bus meer moeite hebben een spel te draaien, dan zeg bijvoorbeeld een 5850.

Zelf zou ik zeker voor de 5850 gaan. Ik ben net overgestapt van een 4850 naar een 5850, en ik ben tot over m'n oren :). Die kaart draait alles prachtig, spellen spelen soepeler, en nog belangrijker, hij is superstil.
Nu weet ik dat jij (en ik binnenkort ook) er waterkoeling op wil zetten. Maar dan ben je al gauw weer een paar weken/maanden verder. En tot die tijd wil je wel rustig kunnen computeren zonder een orkaan naast je oren (zoals m'n 4850).
 
wie heeft er ervaring met Vapor-X, is dat echt zoveel stiller dan stock?

K heb Vapor-X op me 4870,
maar dat slaat dus mooi nergens op.
Met stock speeds van de fan werd hijnog warmer dan me oude kaartje en ging ie richting de 87.
Pas nadat k de fan curve had aangepast naar 40 graden = 60% en 60 graden = 100% werd de maximum temp 65.

Maybe dat ze voor de 5xxx serie een betere versie hebben toegepast dat weet ik niet, maar had ik dit van te voren geweten had k Vapor-x laten vallen:icon_fU:
 
Als je perse een enkele VGA kaart wilt gaan gebruiken icm 1920x1200 zeker de HD5850 heb je genoeg performance voor de komende tijd. Maar ik snap het niet, je hebt al 2x 5770 incl waterblocken. Die HD5850 ga je vast en zeker ook waterkoelen. Dan ben je duurder met 1x HD5850+Block EN je hebt minder performance.
 
Ik zelf heb nu de 5870 Vapor-X en moet zeggen, dat is echt een geweldig iets.
Ik denk dat ze grote stappen vooruit gedaan hebben sinds de 4xxx serie, want mijn kaart, word idle en fanspeed 20% niet warmer als 26 graden. Ga ik gamen, dan gaat de fanspeed naar 33% en word het een gezellige 39 graden. hij is onhoorbaar, en koelt dus als een achterlijke.

Ga ik naar een LAN, zet ik hem handmatig op 100%. Dan is je pc net een stofzuiger, maar zal hij amper boven de 29-32 graden komen :007:
 
@ Kadett
Ik had het idd gelezen vanmorgen :) interessant iets. Wat ik een voordeel vind van de 5770 Vapor X, is dat het een schattig klein kaartje is, en hij dus niet missttaat op mijn komende Micro ATX bordje, zo'n 5850 zal al gauw het bordje opvreten denk 'k :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Y Welke videokaart? Hardware & Software 6
vincent welke videokaart Hardware & Software 6
LightStar 3 schermen welke videokaart... Hardware & Software 23
C Welke videokaart voor COD Black Ops? Budget: €200,- Hardware & Software 7
K 5870 wc block, op welke videokaart past het? Waterkoeling 4
M Nieuwe videokaart GTX460 + welke waterkoelblokjes Waterkoeling 5
D Welke Videokaart voor films Hardware & Software 32
Dustyrick Aanschaf videokaart van max €180, welke? Hardware & Software 9
N Welke Videokaart Hardware & Software 17
Nightwish68 Welke videokaart Hardware & Software 42
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan