• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

welke tubing?

trolle

New member
hey
ik heb een EK L360 kit gekocht maar de bijgeleverde tubing staat mij niet aan
nu wil ik deze veranderen,ik weet naar welke maat ik moet kijken maar nu vraag ik mij af welk merk
ik heb al veel gelezen over plasticizer etc

dus als jullie mij zouden kunnen helpen kan ik beginnen met inbouwen(het is ook mijn eerste waterkoeling)
 
Voor superdegelijke en duurzame slang is sinds vandaag deze slang erbij gekomen:

EK-Tube ZMT Matte Black 16/10mm


Alhoewel Tygon R3400 denk ik net zo degelijk en duurzaam is. :p


Het formaat 3/8 - 5/8 is dankzij de inverhouding dikke slangwand erg buigzaam en knikt pas met scherpe bochten.
Zie hieronder bv het verschil in knikgevoeligheid met een dunnere 3/8 - 5/8 slang

3585bm0.jpg



Als je slang wilt met minder weekmakers(plasticizer) erin dan is Tygon E1000 een goede keuze.
Het voordeel van minder of geen weekmakers in clear slang is dat ze langer helder blijven.
Er zijn geen gekleurde slangen zonder weekmakers. Met de meeste gekleurde slangen komt er na een paar maanden aan de binnenkant een dunne wittige laag. Dat schijnen de weekmakers te zijn. Daar heb je op zich verder geen last van.
Of het een feit is weet ik niet, maar volgens mij hebben mensen die pre mixen gebruiken waar glycerol achtige goedjes in zitten minder tot geen last van die wittige aanslag.


Wat een echte aanrader is, hangt een beetje af van wat je wensen zijn en hoe duurzaam je het wilt hebben. Maar op zich kan je geen miskoop maken met de slangen die highflow in het assortiment heeft staan. Kiezen wat je mooi vind is denk ik nog het beste advies.:)
 
ik heb nu die EK mat zwarte tubing (die zat bij de kit)maar ik zou graag doorzichtige tubing willen
liefst ook tubing die niet direct dof word(toch zeker niet binnen de eerste week)
ik heb gelezen dat tygon daar veel last van heeft klopt dit?
primochill tubing met de maten 9.5/15.9 past ook niet zeker?
 
Laatst bewerkt:
primochill tubing met de maten 9.5/15.9 past ook niet zeker?

Dat is ook 3/8 ID 5/8OD slang. Die past dus ook op je fittingen.

Tygon R3603 wordt in de meeste gevallen vrij snel dof (na ongeveer een maand of drie. Zie hier meer info over clear slangen en pics van gebruik ervan over langere tijd)).

Nieuw is R3603 de meest heldere slang van alle clear slang. De overige clear slangen zijn nieuw minder helder dan Tygon R3603. Zoals ook de Primochill LRT clear. Die werd bij mij pas na een maand of vijf wat doffer.
Waar de geluiden tot nu toe positief over zijn is Tygon E1000. Die is ook nieuw minder helder als Tygon R3603, maar op langere duur komt daar niet veel verandering in.


Tygon E1000 - HighFlow - 3/8 ID - 5/8 OD - Clear
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
ChillPascal Welke UV Clear Tubing (3/8ID-1/2OD) Waterkoeling 0
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan