• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke laptop om te studeren?

CDA441

Geen modder eter
Hallo,

In september ga ik in de richting elektronica-ict studeren. Daarvoor heb ik een laptop nodig.
Het moet een lichte laptop zijn (denk ultrabook achtig, 15 inch scherm)
Maar ik heb ook een DVD reader/writer nodig (aangezien dat we veel gaan werken met cd'tjes en dvd'tjes)
Ik heb dus ook een full keyboard nodig (dus met een numpad (om sneller te typen)
Speakers etc maakt me niet veel uit, maar de laptop moet ook geschikt zijn om CAD programmaatjes te draaien.
(dus liefst een 1080p scherm met een sterke grafische kaart)

Mijn oog is al gevallen op een HP envy Touchsmart 4-1230EB ultrabook, maar die heeft geen full keyboard, geen hd en geen dvd drive.

Anders is een HP PAVILION 15-E053EB ook wel een goede optie. Alleen is deze een AMD laptop, en geen Intel.
De specificaties komen wel dichter in de buurt van de specificaties die ik wil in een laptop, en het gewicht komt zeer dicht in de buurt van de ultrabook.

Iemand enig idee welke laptop er een goede keus zou zijn om te studeren? (moet minimaal 3 jaar mee kunnen gaan voor dagelijks gebruik)
 
wat is je budget? Persoonlijk zou ik me niet te sterk op HP focussen, er zijn veel betere merken als je zo'n eisen hebt. Ook is het zo dat een aantal van je wensen de prijs de hoogte in jagen, bijv. 15" & full HD vind je enkel op de duurste laptops en dan nog zal je maar weinig 15" laptops vinden. Ook is de grafische kaart helemaal zo belangrijk niet voor CAD programma's. Ze zijn overigens ook helemaal zo zwaar niet. naar mijn ervaring ben je beter uit met een goed 1366xwhatever scherm, een i5-3xxx quadcore met discrete graphics en vooral een goede SSD ter vervanging van je HDD. Dat zal je laptop aangenamer maken om mee te werken en je zal de langere batterij duur ook weten te smaken tov. een laptop met dedicated graphics enzo ;)

En even off-topic, maar waar ga je elektronica-ict studeren? Ik heb het zelf in kortrijk (katho & hitek) gevolgd en moet zeggen dat ik het toch zeker op ICT-vlak een teleurstelling vond. Dat terzijde :p
 
Wel, mijn budget ligt zeker onder de 900 euro. Maar liefst onder de 800.
Ik heb nu door dat er niet echt laptops te vinden zijn van 15 inch met een Full HD scherm.
Sony is geen optie voor mij, want die kosten te veel, en overhitten te snel.
Welke merken zijn er dan nog die vrij makkelijk te vinden zijn?
Om even op je vraag te antwoorden, ik ga in Gent studeren op KaHo Sint Lieven.
Na die 3 jaar bachelor krijgt men een cisco attest :p

Eventjes een kleine update na het bekijken van de tweakers best buy guide.
Mijn keuze is op deze gevallen:
ASUS K Series K56CB-XX312H

Maar aangezien ik niet weet of die azerty toetsenbord is, heb ik ook de keus om deze te kopen:
ASUS K55VD-SX842H-BE
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
F Welke laptop is de beste keus voor mij :S Hardware & Software 9
Nightwish68 Advies welke grafische kaart in laptop is beter Hardware & Software 7
Vannos Laptop maar welke ? Hardware & Software 9
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan