• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke koeler en case fans ?

Die Antec staat niet echt bekend als stille kast. Als je de standaard fans er in laat en ze gewoon op 12 volt zet maken ze aardig wat herrie.

Ik weet niet precies wat je budget is en wat je mooi vind, maar oa. hier kun je goede reviews vinden van een aantal kasten: Article Index | silentpcreview.com

Helaas zijn zij één van de weinige reviewers die ook goed naar geluidsproductie kijken.
 
Mooi
als alles zonder problemen ga passen ga ik die kast maar bestellen
samen met een tubetje mx2

zit er alles om het mb te monteren er ook al bij ?

Als de kabels van me huidige voeding te kort zijn kan ik die dan gewoon doorknippen en een stukje er tussen zetten en dan krimpkous er om heen ?

Is dit geen hele erge herrie kast omdat de voorkant bijna 1 rooster is?

Antec levert altijd erg compleet. Dus ik neem aan dat alles der wel bij zit. Anders moet je ff een review bekijken.
 
OKe dank jullie
het word dus de antec 300

Welke voeding hier Voedingen :: Azerty
is goed voor rond de 60 euro ?
de kabels moeten lang genoeg zijn, Zodat de voeding zonder problemen op de bodem kan staan en de kabels boven in bij mijn moederbord kan komen.

wat is eigenlijk het probleem van een goedkope voeding die ik nu heb ?
 
Zou iets boven die €60,- gaan, een voeding is een investering sinds hij veel langer mee kan gaan dan een CPU of VGA, daarnaast heb je met een betere voeding ook zekerheid op stabiele voltages/rails (less Ripple/Noise).

Corsair, Seasonic.

http://www.azerty.nl/producten/zoek/?MERK_ID[1040]=on&MERK_ID[6259]=on&LEVERTIJD_MAX=on&GROEP_ID=1073&p_tab=8&v_uitgebreid=off&PAGINA=1&SORTERING=levertijd_asc

Als ik jou was zou ik iets meer uitgeven en gelijk een A+ klasse nemen.
Bijvoorbeeld de Corsair HX650 / HX750 / HX850.
Bovenstaande drie voedingen hebben alle 7 jaar garantie, dus ook bij volgende builds nog plezier van :)

De HX520 / HX620 / TX650 / TX750 / TX850 / VX450 / VX550, hebben 5jaar garantie, ook te overwegen.

..

En bij Seasonic zou ik kijken naar de X-lijn, top of the line voedingen van dit moment, zelfs beter dan de Antec Signature, beide ook met 5jaar garantie, de X-serie van Seasonic is zelfs 80PLUS Gold.

Als je beschikt over een beetje Engels (neem aan van wel? :p) dan zou ik deze site eens bekijken:
Search JonnyGURU.com

Dé Guru der voedingen :116:

Hier nog aardig wat leesvoer:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDArticles
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die Seasonic's ook geweldig hoor, dat is ook mijn keuze geworden.

Maar die kost wel 2 X zoveel als je in gedachte had. Een Nexus NX-5000 R3 is ook een hele goeie voeding, en blijft nog net onder de 60 euro. Ook een hele goeie is de Enermax Pro87+ EPG500AWT, zit rond de 100 euro en krijgt ook een 80+ gold certificering. Laatste is voor 20 euro meer ook modulair te krijgen eventueel.
 
Ik zou toch echt een Corsair boven een Enermax kiezen, zeker als je de betere reviewsites leest.

Weet niet of de TS gebonden is aan Azerty, maar zou voor de Corsair HX650-HX750-HX850 gaan of de Silverstone Decathlon DA650-DA700-DA750-DA800

Perkam van XtremeSystems raad ook de HX750 aan, behoorlijk future-proof. :D
Best Of the Best (4.5Ghz Quad + 2x5870/GT300 Ready)
Corsair 750 HX

True, true, kost hoop geld maar heb je gelijk 7jaar plezier van, komt nog eens bij dat Corsair prima after-sales heeft en 750Watt (of 650Watt) meer dan genoeg ruimte overlaat voor eventuele upgrades.
 
Muah, de Real Power is al een stuk beter dan de Extreme Power.
Als je bij Azerty hebt besteld kan je -zolang nog niet verzonden- de order nog wijzigen.

Betreft de kabels van de Corsair:
Extra long cables support full tower size chassis.

Mocht je het geld beschikbaar hebben voor een beter model, neem dan een TX (niet modulair) of een HX (modulair en 7jaar garantie :D).

Maar nogmaals, de Real Power M is al een stuk beter dan menig andere voeding.
 
7jaar garantie voor 26 euro meer is ook zeker niet mis

heel erg bedankt en hoop dat ik er toch een hoop plezier van heb ondangs dat een voeding een saai onderdeel is :)

ik zit alleen te kijken naar me oude voeding
en die zit boven in mijn moederbord aangesloten met een kabel met 4 pins
en in en filmpje van de hx650 zie ik die niet ?

weet iemand dat ?

het gaat om zoon stekker als deze

Imageshack - dsc00749vp4.jpg
 
HX650 Power Supply Product Information

De Corsair heeft deze aansluiting:
hx_eps-atx12v_8-4_pin.jpg
12092602522l.jpg



Dit is een 4+4PIN, je kan hem gebruiken als 4PIN of als 8PIN.
Zodat je hem op meerdere moederborden kan gebruiken.
Mijn moederbord heeft bijvoorbeeld een 8PIN aansluiting, ik heb de 4+4PIN dan ook aan elkaar gelaten, jij kan hem los maken en de 4PIN gebruiken


--------------------

Mocht je ze nog niet gelezen hebben, zijn dit twee boeiende reviews over de HX650:

HardwareHeaven - HX650 Review
Summary:
Overall the Corsair HX650W is an excellent and highly competitive product. It combines superb overall performance, good aesthetics and first-rate reliability for demanding users who prefer to pay a little extra to demand the best on the market. The black flat cables will also draw the attention of many modders as they look much better than regular cables and are quite difficult to find nowadays. The very long 7 year warranty adds to the value of the HX650W, although this unit is built like a tank and it would be next to impossible to cause it any damage during normal use.
masterscoring.jpg


------------&------------

OC3D - HX650 Review
The Good
- Stable voltages across all rails
- Reasonably high efficiency with an average of around 86%
- Great looks and tasty modular cables
- Excellent ripple suppression
- Max output around 720w
- All Japanese caps.
- 7yr warranty!


The Mediocre
- Not quite as efficient or stable as the HX750w or HX850w
- Didn't like one of the cross-load tests (but as I've said already 3 times, its not likely to be reproduced in real world)


The Bad
- Nothing.
 
Laatst bewerkt:
The 8 pin connection is recommended if your CPU is 125/130 Watts or greater. It was added orginally for the older P4 extreme processors. For the newer C2Q's at the high end OC's you may approach the 125 Watts. For example, the Q9550 is 95 W and the Q6600 is 105 W.
Komt er op neer dat het voor de 'zwaardere' CPU's is, wanneer je CPU boven het bovenstaande aantal Watts aan verbruik komt, je moederbord het niet meer kan leveren en er dus meer stroom nodig is, waarvoor dus die extra 4PIN aansluitingen.

Als je moederbord het ondersteund zou ik dan ook gewoon de 8PINs aansluiting gebruiken.
 
Hoi
Mijn cpu is i7 860
Kan ik de boel niet slopen als ik de 8 pin aansluit dus het kapje verwijder van me moederbord ? (doorbranden oid)

ik ben 26 maar kan geen engels :( :)
heb wel enkele nederlandse reviews gelezen

ben iedergeval achteraf heel blij dat ik de hx650 genomen heb voor maar 26 euro meer
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Stille VGA koeler voor EAH 4650, welke? Overige Koeling 31
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan