• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke fittingen en/of overdruk ventiel

BertusxD

New member
Hallo BertusxD hier

Ik ga beginnen met mij eerste wc build!
Heb een Lian lii PC-011 XL
Heb al wat dingen besteld.

Corsair Hydro X Series XR7 360 dikke rad voor onder.
Corsair Hydro X Series XR5 360 dunne rad voor de zijkant.
Corsair dx5 pomp res combo en een Corsair cpu block Gpu komt later.

Nu vraag ik me af welke fittingen ik het beste kan kopen, ik vind die van corsair wel een beetje te duur tips iemand?
Ik ga gelijk moeilijk doen en voor hardtube!
Wat ik zoal gevonden heb ik dat ik het beste petg buizen kan kopen ivm flexibel en voor noobs om wat beter mee te werken.

En een vraag of ik z'n overdruk ventiel op me res moet zetten

En zou het een probleem zijn als ik mijn drain aan de bovenkant maak?

Bedank voor jullie tijd alvast
Groetjes Bart
 
Leuke case om een loop in te bouwen!

Fittingen van Corsair zijn inderdaad niet de goedkoopste, 7,50 per stuk als je zo'n setje van 4 haalt, en als je er 10 nodig hebt zit je met 2 losse fittingen.. Niet super praktisch maar het zijn wel goeie dingen!

Barrow 14mm Hardtube Fitting 5,- is alweer iets goedkoper en ook de hoekstukken en adapters zijn wat goedkoper maar hiervan weet ik te weinig om ze echt aan te kunnen raden.

Drain aan de bovenkant is geen probleem, behalve dat je je pc ondersteboven moet houden om je loop te drainen..
Je drainpunt positioneer je het liefst zo laag mogelijk in je loop zodat zwaartekracht al het werk kan doen.
Geen idee hoe zwaar die precies is maar zodra er XL in de naam van je kast zit lijkt het mij al niet leuk om dat ding om te moeten draaien als je em wil drainen.
 
Ook de fittingen van de Classic serie van EK is een tip als je zoekt naar een goede prijs/kwaliteit ratio.

Zo'n ventiel is handig, het maakt het ontluchten van het systeem makkelijker.
Hoef je niet telkens een stopfitting/dopje van het reservoir te halen.

Aftappunt zo laag mogelijk doen, anders lukt het niet of idd moet je het systeem op zijn kop houden :sarc:
 
Ook de fittingen van de Classic serie van EK is een tip als je zoekt naar een goede prijs/kwaliteit ratio.

Zo'n ventiel is handig, het maakt het ontluchten van het systeem makkelijker.
Hoef je niet telkens een stopfitting/dopje van het reservoir te halen.

Aftappunt zo laag mogelijk doen, anders lukt het niet of idd moet je het systeem op zijn kop houden :sarc:
Het idee was ook om mijn kast op de kop te houden voor te drainen
Aangezien mijn rad aan de zijkant de poorten boven komen.
 
Leuke case om een loop in te bouwen!

Fittingen van Corsair zijn inderdaad niet de goedkoopste, 7,50 per stuk als je zo'n setje van 4 haalt, en als je er 10 nodig hebt zit je met 2 losse fittingen.. Niet super praktisch maar het zijn wel goeie dingen!

Barrow 14mm Hardtube Fitting 5,- is alweer iets goedkoper en ook de hoekstukken en adapters zijn wat goedkoper maar hiervan weet ik te weinig om ze echt aan te kunnen raden.

Drain aan de bovenkant is geen probleem, behalve dat je je pc ondersteboven moet houden om je loop te drainen..
Je drainpunt positioneer je het liefst zo laag mogelijk in je loop zodat zwaartekracht al het werk kan doen.
Geen idee hoe zwaar die precies is maar zodra er XL in de naam van je kast zit lijkt het mij al niet leuk om dat ding om te moeten draaien als je em wil drainen.

Klopt hij weegt nu al te veel
Maar het probleem van het laagste punt is...
Een plaatje erbij gemaakt xd.pngxd.png
 
Met een Aqua Pipe in je res kan je ook water uit een hoger punt je res in laten stromen zonder dat er lucht terug je rad in loopt. Zolang je je res maar hoger vult dan dat je aqua pipe naar beneden steekt.

En qua drain point zou je een T-fitting in 1 van de poorten van je onderste rad kunnen draaien en het vanaf daar doen, dan moet je je case alsnog een stuk kantelen om hem te drainen maar dat is al minder lastig dan em ondersteboven houden.

Mr Experiment geeft een betere oplossing, als je je voorste rad met de fittingen onderin plaatst kan je in de meest rechter een T-fitting met een drainport draaien, dan hoef je je pc alleen iets te kantelen om alles eruit te kunnen laten lopen.
 
Mijn plaatje was niet zo goed mijn rad zit voor de andere rad. Dus omdraaien is bijna niet te doen zonder heel veel hoeken te gebruiken.
 

Bijlagen

  • 912FD1CB-789F-4AF5-BBAC-3F5D28B4B5EF.jpeg
    912FD1CB-789F-4AF5-BBAC-3F5D28B4B5EF.jpeg
    314,8 KB · Weergaven: 8
Je hebt geen 3x 360 nodig voor een CPU, GPU en eventueel mobo/ramm koeling. :sarc:
2x 360 is meer dan ruim voldoende en heb je nog fatsoenlijk plaats voor je reservoir + pomp. Of komt die achter de mobo tray te zitten, waar zeg maar ook de voeding zit?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Welke slang en fittingen voor nieuwe setup WC? Advies Waterkoeling Setup 3
fasster welke fittingen heb ik nodig om deze bocht te maken? Waterkoeling 6
F Watercool HK 3.0, welke fittingen passen erop? Waterkoeling 9
Brutus Welke fittingen? Waterkoeling 8
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan