• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke fans voor TFC Xchanger

UpInSmoke

New member
Ik weet niet goed welke fans te kiezen voor een TFC Xchanger 360.

ik heb een sterk vermoeden dat de Noctua NF-P12 de best presterende fan is, maar hij is ook lelijk en duur.

Scythe S-flex 1200RPM (SFF21E) lijkt me ook een goede keuze, maar deze fan is blijkbaar niet te koop bij highflow. De 800RPM S-flex is volgens mij niet krachtig genoeg en de 1600RPM S-flex dan weer te krachtig.

Daarom dacht ik eraan de Xthermal BTF120PRO te nemen. Deze zijn 1200RPM en zouden vrij stil moeten zijn. Ziet er bovendien fraai uit.

De noctua kan echter meer druk leveren waardoor er meer airfow is als je hem aan een rad hangt. Maar hij blijft lelijk en duur...

Kan natuurlijk ook een S-flex 1600RPM nemen en undervolten...

Verder vraag ik me ook nog af of de TFC Xtender BLUE Universal 120MM Shroud veel invloed zal hebben op prestaties en geluid.
 
Noctua fans zijn heel stil maar leveren juist weinig druk, de scythe fans leveren een berg meer druk al lever je wel wat in op het geluid.

Zelf gebruik ik Nexus fans, die hebben imho een goede balans tussen geluid en druk je hoort ze alleen als je je oor er naast hangt en in een pull opstelling op een radiator met een hoop koelvinnen (= meer weerstand) komt er nog een flinke bries doorheen.

Als de prijs je niets uitmaakt zou ik gaan voor de scythe fans, voor wat meer budget nexus fans. Noctua fans zijn leuk om een stille airflow te maken maar op radiatoren leveren ze te weinig druk.

edit: die shrouds hebben alleen zin als je de fans in een push opstelling op je rad. maakt.
 
de zalman zmf-3 fans schijnen volgens test als ongeveer de allerbeste uit de bus te komen voor op radiatoren (prestaties en geluid meegerekent)
verder zijn yate loons erg goed
en inderdaad de scythe s-flex ook wel goed :)
ik weet niet of je een fan controler hebt?? dan kun je aan de situatie de fan speed aanpassen :) (kan je een fan nemen met zoizo meer dan genoeg power en die wat "terug schroeven" )

ps HIER een heele mooie review op xs ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoals je eigenlijk leest in de gedeelde meningen zou ik er gewoon een paar kiezen
die mooi zullen staan in het geheel met je kast :043:

De verschillen die er zijn, zijn al minimaal. De fans die Highflow verkoopt zijn
alle goede fans, dus geen prut en/of b-merken. Baseer je keuze op smaak is
dan ook mijn advies.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
DeKentering Welke fans voor push/pull radiator setup?? Waterkoeling 7
M welke fans voor radiator? Waterkoeling 6
S Welke fans voor Aquaero 5 Waterkoeling 3
M Welke fans voor een Black Ice GT Xtreme Lite 240 Waterkoeling 4
J Welke fans keuze voor de Prolimatech Megahalems? Overige Koeling 9
I Welke fans voor radiator? Waterkoeling 72
volcom Fans met rode leds welke leds erbij zetten? Cases en Modding 3
psyduck170 Welke fans moet ik nemen? Waterkoeling 2
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
volcom Welke fans best op Magicool 240 slim rad? Waterkoeling 11
H Promalitech megahalems: Fan Clips? En welke fans aan te raden? Overige Koeling 12
D Welke koeler en case fans ? Overige Koeling 124
D [Fans] Welke heb je op jouw radiator? Waterkoeling 15
A Welke fans moet ik nemen? VERZAMEL TOPIC Overige Koeling 68
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan