@Imprezzion,
Ten eerste, ik heb de silverstone fm123
fans en ze zijn echt zeer degelijk! 106CFM, 2600RPM, 39dB. De fm121 is veel lawaaiger en verplaatst maar 4CFM meer.
Ten 2e, wanneer jij gaat voor een pushpull opstelling, speelt statische druk een minder belangrijke rol. De reden hiervoor is dat de lucht niet zo hard door de vinnen gepushed hoeft te worden, omdat je pull-fan ervoor zorgt dat de lucht van de push-fan aangetrokken wordt. Je krijgt dus een constante luchtstroom door je vinnen heen, omdat je pull-fan de weerstand die je push-fan normaliter zou hebben, aanzienlijk vermindert.
Dus ik vind het dan vreemd dat jouw 2x70CFM sickleflows erg slecht (qua cooling) presteren. Dus volgens mij is er wat anders aan de hand.
Staar je niet teveel blind op zeer hoge CFM waardes. Op een gegeven moment kan het gewoon niet meer koeler. Meestal is een verandering van casefan, of het veranderen van de opstelling (meer outtakes dan intakes) genoeg om je temperaturen te laten zakken.
Wat je vaak ziet is dat meer outtake ervoor zorgt dat warme lucht sneller wegkan. Warme lucht afvoeren is belangrijker dan koele lucht toevoegen. Meestal betekent dit ook meer stof, omdat er een onderdruk ontstaat door meer outtakes dan intakes. Lucht (en dus stof) wordt door alle kiertjes in de kast aangezogen.
Heb je meer intake dan outtake, dan verminder je stofvorming, maar je creeert overdruk, waardoor lucht een langere tijd heeft om te kunnen opwarmen. Het voordeel is meestal wel dat je videokaart koeler blijft door meer intake.
Dus beide heeft voor- en nadelen. Beetje kerk in het midden houden zou ik zeggen
Dus check ook even het volgende:
- airflow (hoeveel intakes en outtakes heb je), en heb je een opgeruimde kast?
-
koelpasta (voor de allerbeste temps: coollaboratory
liquid ultra. En anders MX4 of AS5)
Allemaal dingen die bijdragen aan een goeie temp