• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke camera voor een laag budget

Sw333t

I Love my NUC
Beste medeforummers,

Ter vervanging van onze Casio Exilim EX-Z100 (zoals deze, maar dan in het zwart), zoeken we naar een andere camera.

Het lijkt wel alsof na de jaren de sensor achteruit gaat, want de foto's worden steeds beroerder om naar te kijken. Ook bij daglicht en op statief zijn er geen foto's meer mee te maken die er netjes uit zien (ook al de fabrieksinstellingen teruggezet, mocht ook niet baten).

Ik zie wel heel veel camera's om me heen, maar ik kan de cijfertjes er niet van interpreteren (zoals diafragma, groothoek, telebereik, formaat beeldsensor, ed). Enige wat ik wel begrijp zijn de megapixels (dat meer niet altijd beter is bijvoorbeeld), de digitale zoom (die ik altijd standaard uit zet), de optische zoom, beeldstabilisatie en de macrofunctie.

Hoe gebruiken wij de camera:

- Wij gebruiken puur eigenlijk de automatische stand,
- Foto's van computer hardware (soms ook closeups / macro),
- Foto's van onze dochter / huisdieren (vaak zijn dit foto's zonder veel beweging),
- Vakantiekiekjes,
- Foto's bij weinig daglicht (verlichting in huis is merendeel de zon of ledverlichting).

Ik wil wel beeldstabilisatie erop hebben, ik heb namelijk nog wel eens last van trillende handen.
Verder zie ik graag een toestel met losse batterijen en met SDHC ondersteuning.

Zoals ik het zie, heb ik een compact camera nodig. Alleen welke is me een raadsel.
Maximale dat ik er aan uit wil geven is 120 euro.

Ik zoek een nieuwe camera, geen tweedehandse.

Iemand een suggestie voor mij?
 
Canon Ixus 155 HS
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-...compact-camera-zwart/h254_118_462734#tab-info

canon-ixus-155-hs-compact-camera-zwart.jpg


of een Canon PowerShot A3500 IS
http://www.cameranu.nl/nl/digitale-...compact-camera-paars/h254_118_298014#tab-info (is vast nog wel ergens te krijgen in zwart of zilver)

canon-powershot-a3500-is-compact-camera-paars.jpg


Zit allemaal rond de 110/120 euro.
Beter voor het geld ga je denk ik niet krijgen.

Panasonic Lumix of een Nikon CoolPix zit ook nog bij de optie.
Maar ik houd het persoonlijk altijd bij Canon. :) en zou ik kiezen voor de Ixus.
 
Ik heb zelf een Canon powershot A2500, leuke foto's voor weinig geld, alleen is filmen en foto's in donkere ruimten aan de slechte kant, on daglicht doet het ding goed z'n werk.
Normaal gezien zou je er +- 60€ aan kwijtraken.
 
4 jaar geleden kocht ik een Panasonic FZ38 speciaal voor ons trouwen
Bij mijn broertje in zijn handen gedrukt en zei "jij gaat foto's maken van ons trouwen"
Ik heb echt in vergelijking met de bruiloften van mijn collega's en vrienden die een fotograaf hadden ingehuurd de mooiste foto's
Als je em goed instelt maak je de mooiste foto's
Keek net voor de prijzen op MP en voor een appel en een ei heb je een perfecte (gebruikt dan wel) camera voor heel weinig
 
Gebruikt wil je niet. :)

Het nadeel aan compact camera's zijn de uitschuifbare lenzen.
Mocht die kapot gaan dan is repareren vaak 2x zo duur dan de camera zelf.

Vaak hebben gebruikte stiekem al een optetter gehad. Ook al zeggen mensen van niet.
Met een nieuwe heb je simpelweg garantie.
 
Dat is voor mij ook de reden dat ik geen tweedehandse wil, je weet nooit wat er mee gebeurd is. In het beste geval is de lens in een kut gestouwd en zijn de foto's er nog van aanwezig, maar over het algemeen is er vaak een issue met de lens.

Het gaat de Canon Ixus 155 HS worden. Heb ook nog gekeken naar de Ixus 140 die L3p me op attendeerde, maar de 155 is wat verser.
 
advies voor mooie foto,s is altijd een statief te gebruiken. aan gezien je al zegt en begrijpt dat een zo geen/minimale beweging de mooiste foto oplevert.
Maakt natuurlijk niet uit of je nou een grote of kleine statief gebruikt voor je computer onderdelen foto's.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera? Fotografie, Film en Video 8
B Welke digitale camera voor rond de 120 Fotografie, Film en Video 2
Freddy Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner? Fotografie, Film en Video 166
Johnny Welke superzoom camera zal ik nemen? Fotografie, Film en Video 21
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan