• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :)

Facelift model, of S5, is van 89 tot 92. Pre-face lift is de S4.

Bij de turbo modellen is een S4 turbo 185pk en de S5 turbo (fc3s) 200pk.
S4 heeft zwarte sierlijsten rondom en de S5 niet.
Aan het interieur kun je ook verschillen ontdekken tussen s4 en s5. Persoonlijk vind ik de s5 al met al mooier.

Nog een hint, vlakke motorkap is N/A, met luchthapper is turbo
 
Oohzoo! Was me nooit opgevallen, die kleine dingetjes;)

Dat van de motorkap wist ik wel :p Heb me er al flink in verdiept, alleen details dus wist ik nog niet;)

Alleen papa is het er niet mee eens dat ik een RX-7 koop.. Komt wel goed;)

Dankjewel!
 
Zo. Vader is in feite geen punt meer.. Zou namelijk een Fiat Ritmo 130tc Abarth van hem krijgen, ken je wel ofniet?
Maar was ineens een punt, want die auto moet nog inmekaar, en zou dan die auto opknappen, en dan in tussentijd in andere Abarth rijden.. Wat bleek, wou ie ze beide verkopen! :O

Dus ik al zoeken naar vervangende auto, papa en ik kleine discussie, want hij deed al tijdje moeilijk tegen me.. Bleek er niks van waar te wezen dat die auto van mij te koop stond, maar hij had er wel eens aan gedacht om die auto dan weg te doen... Dus dat uitgepraat..

Ik zei zo, nog steeds wil ik die Mazda kopen na de vakantie.. Hij keek me aan en zei: Die dingen zijn zo onbetrouwbaar als wat.. Ik zei, valt wel mee, was misschien alleen bij eerdere types zo (12A en dergelijke) Ik zei, hier zit 13B in, valt allemaal wel mee..

Wat bleek? Had ie de SA/FB voor zich... Tja, jaren 70-80 auto.. Niet handig, FC is 80-90.. Zit al heel wat meer betrouwbaarheid in, lijkt mij!

Kun jij er misschien wat meer van vertellen? Of die FC's (13B's) wat betrouwbaar zijn? Aangezien jij er eentje rijdt :003:
 
Facelift model, of S5, is van 89 tot 92. Pre-face lift is de S4.

Bij de turbo modellen is een S4 turbo 185pk en de S5 turbo (fc3s) 200pk.
S4 heeft zwarte sierlijsten rondom en de S5 niet.
Aan het interieur kun je ook verschillen ontdekken tussen s4 en s5. Persoonlijk vind ik de s5 al met al mooier.

Nog een hint, vlakke motorkap is N/A, met luchthapper is turbo

als het nou om een audi S4 of S5 ging was het nog wat interessanter :p maar dit gaat waarschijnlijk om een hele andere auto? ^^
 
Betrouwbaarheid van de rotatie motor ligt aan een paar factoren

-hoe ga je er mee om (verstand van de techniek maakt dit wel makkelijker te begrijpen)
-onderhoud hem goed, sla geen beurtjes over
-ga je hem opvoeren, doe dit op de juiste manier

Op zo'n manier kunnen de motoren heel veel hebben, weet niet of je de S5 turbo van Furb kent, maar die heeft een hoop op zijn flikker gehad en die zit nu pas te twijfelen aan een rebuild ivm een uitgevallen electrische waterpomp en dus warme motor.

één ding moet je wel in de achterhoofd houden, en auto kopen blijft altijd een gok en zeker met deze motoren omdat je niet weet hoe de vorige eigenaar(en) er mee zijn omgegaan. Dus geef niet de auto de schuld als na een korte tijd de motor uit elkaar moet, alles heeft een oorzaak zal ik maar zeggen.


Bij mij zit ook nog niet alles naar mijn zin, en sommige dingen daarvan zit misschien gewoon tussen me oren omdat ik zelf niet weet hoe de staat is. Wel gereviseerd ca. 20.000 km maar toch weer 1.5bar compressie kwijt maar dit heeft vermoedelijk te maken met een soort van incomplete tuning.
 
Betrouwbaarheid van de rotatie motor ligt aan een paar factoren

-hoe ga je er mee om (verstand van de techniek maakt dit wel makkelijker te begrijpen)
-onderhoud hem goed, sla geen beurtjes over
-ga je hem opvoeren, doe dit op de juiste manier

Op zo'n manier kunnen de motoren heel veel hebben, weet niet of je de S5 turbo van Furb kent, maar die heeft een hoop op zijn flikker gehad en die zit nu pas te twijfelen aan een rebuild ivm een uitgevallen electrische waterpomp en dus warme motor.

één ding moet je wel in de achterhoofd houden, en auto kopen blijft altijd een gok en zeker met deze motoren omdat je niet weet hoe de vorige eigenaar(en) er mee zijn omgegaan. Dus geef niet de auto de schuld als na een korte tijd de motor uit elkaar moet, alles heeft een oorzaak zal ik maar zeggen.


Bij mij zit ook nog niet alles naar mijn zin, en sommige dingen daarvan zit misschien gewoon tussen me oren omdat ik zelf niet weet hoe de staat is. Wel gereviseerd ca. 20.000 km maar toch weer 1.5bar compressie kwijt maar dit heeft vermoedelijk te maken met een soort van incomplete tuning.

Nou, heb het voordeel dat mijn vader behoorlijk begaafd is met auto's, en ik ook wel aardig, dus dat is geen probleem.

Zodra ik de auto wou gaan kopen, zou ik toch eerst het blok laten nakijken, puur voor de zekerheid;)

Nee, die auto ken ik niet nee;) Maar klinkt alsof ik er goed om moet denken dus, komt wel goed!

Ja, klopt, het is en blijft een gok, je kunt er toch nooit zeker van zijn hoe het spul loopt.. Daarom eerst onderhoudt voordat ik er daadwerkelijk mee ga rijden!

Ken jij toevallig nog websites/winkels hier in Nederland (mag ook wel buitenland zijn) waar goeie pakkingsets, en onderdelen voor RX7 motors te krijgen zijn?

Heb nu 3 auto's op mijn oog, als je wil weten welke geef ik je wel een PM ;)

Dankjewel!
 
Eigenlijk niet, ja de mazda dealer misschien. De 2 bedrijven die ik ken in nl die die motoren reviseren die verkopen volgens mij geen pakkings sets.

Buitenland kun je kijken bij atkins rotary oid, alleen hoge verzendkosten
 
Eigenlijk niet, ja de mazda dealer misschien. De 2 bedrijven die ik ken in nl die die motoren reviseren die verkopen volgens mij geen pakkings sets.

Buitenland kun je kijken bij atkins rotary oid, alleen hoge verzendkosten

Hmm, wel jammer ;) Oow, ja, Atkins, die ken ik wel, op die site zat ik laatst ook, is nog wel vrij prijzig! :p Moet ik maar even zien;)

Weet jij toevallig de maten van die wielen en dergelijke? (steekmaten enz?)

Kan het namelijk nergens vinden!
 
Hij gaat weer rijden! Le mans 10 en 11 juni. Vrijdag 10 door het centrum, zaterdag 11 over het circuit voor de 24uurs race uit. En schijnbaar zijn ze bezig hem naar nl te krijgen naar rotorstock maar gezien het feit dat dat ook 11juni is moet ik nog maar zien.
 
Rij een Seat Leon met DSG (+/-280pk 420nm)
Seat%20Leon%20Cupra%20VDV%20%2853%29.jpg

Deze is iets meer souped up dan de mijne... ik heb enkel onderhuidse tuning gedaan en heb 1 maat kleinere velgen 18 ipv 19.

Ik zou graag een sesto elemento unter arsch habben:
2010-lamborghini-sesto-elemento-concept-009.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan