• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welk monitor voor ps4 en pc vraag

DBM

Member
Hallo ik heb een vraagje.

Ik heb mijn xbox en pc nu aan gesloten staan op 2 samsung schermen
http://tweakers.net/pricewatch/236699/samsung-syncmaster-p2250-zwart.html

Deze schermen bevallen mij prima.
Alleen zou ik wel 1 slagje groter willen.
Dus een 23 tot 24 inch.

Aangezien de xbox vervangen is door een ps4
Is het ook was lastiger te regelen met het geluid.
De xbox had ik zoon verloopstekker voor dat je via tulp naar jack het geluid over de pc kon laten gaan via de line in.
De ps4 heeft alleen toslink en hdmi.

Ik zat dus te denken aan een nieuw scherm met speakers in gebouwd
Minimaal 2 hdmi poorten voor de ps4 en pc.
Zou dit mogelijk zijn? Ik weet namelijk niet hoe de volume regeling werkt met zoon scherm?

Graag ook weer een samsung scherm. Die minimaal net zo goed is als mijn huidige schermen.

Iemand een tip of ideeen?

Maakt 2 of 5 ms nog uit?

Budget 200/220 euro voor 1 scherm
 
Geluid kan ook over HDMI. Wanneer je de HDMI kabel tussen de PS4 en het scherm aansluit gaat het geluid automatisch via het scherm. Hiervoor hoef je niks in te stellen in PS4 en er zit geen kabel tussen de PS4 en de PC. Voor de PC kan het zijn dat je de instellingen voor het geluid moet aanpassen. Deze kan via de GPU of geluidskaart lopen.

Voor games is het aan te raden om 2ms schermen te gebruiken. Al is daar nog steeds discussie over of je het verschil merkt tussen 2 en 5 ms.

Persoonlijk ben ik niet kapot van het geluid die uit zulke schermen komen. Aparte boxen zijn gewoon beter. Het is wat je zelf belangrijk vind. Hier heb ik een Samsung T200HD en het geluid dat daar uit komt kan niet tippen aan het oudere surround setje van terratec dat al 8 jaar meegaat.
 
Hoi bedank voor uw reactie
Hoe word het volume geregeld als de playstation rechtstreeks op de monitor word aangesloten?
En hoe heeft u een extra setje speakers aan gesloten ? Want de ps4 heeft alleen hdmi en toslink. En ik heb niks met toslink.
 
Hoe word het volume geregeld als de playstation rechtstreeks op de monitor word aangesloten?

Ik heb zelf geen Playstation, maar heb op mijn scherm de PC en de laptop aangesloten via de 2 HDMI poorten die het scherm heeft. De volume is via de volumeregeling van windows aan te passen. Tevens heeft het scherm zijn eigen volume regeling. Ik ga ervan uit dat de PS4 zelf ook een volume regeling heeft of dat je deze anders via het scherm kan regelen. Je moet dan wel steeds wisselen tussen beide HDMI poorten.

De surroundspeakers die ik heb wordt direct vanuit de PC aangestuurd. Dit loopt via een jack naar tulp verloopkabel. Deze is alleen via de PC te regelen. Wanneer je een surroundset hebt met meerdere HDMI ingangen en een HDMI uitgang kan je de surroundset tussen het scherm en de apparaten plaatsen. Alle geluid gaat dan via de surroundset en het beeld wordt doorgestuurd naar het scherm.
 
Hoi dat is natuurlijk ook een goed idee!
Op suround set kon ik niks vinden bij MM maar is dat het zelfde als een home cinema ?
Dan zou een 2.1 home cinema set. Met bv 3 of 4 hdmi in met 1 hdmi uit mijn probleem gelijk op lossen en kan ik later een groter scherm halen. Dan ben ik ook van het teweinog hdmi poorten probleem af. Is dit zo mogelijk?

En als het mogelijk is.
Kan ik dan de pc en ps4 en bv de xbox via hdmi aan de home cinema hangen en dat vanuit daar 1 kabel naar het scherm gaat zodat het scherm (pc scherm) en de home cinema een mooie basis voor alles is?

De home cinema kan dus ook gewoon aan een pc scherm?

Dit is echt nieuw terrein voor mij
 
Laatst bewerkt:
Op suround set kon ik niks vinden bij MM maar is dat het zelfde als een home cinema ?
Ja, home cinema set is het juiste woord. Een surround set bestaat uit minstens 5 speakers + subwoofer. Een home cinema set kan ook 2 speakers zonder subwoofer zijn.

Dan zou een 2.1 home cinema set. Met bv 3 of 4 hdmi in met 1 hdmi uit mijn probleem gelijk op lossen en kan ik later een groter scherm halen. Dan ben ik ook van het teweinog hdmi poorten probleem af. Is dit zo mogelijk?
Dat is mogelijk. Het scherm ziet niks anders als het cinema set. Via het cinema set bepaal je dan welk apparaat je gaat gebruiken.

Kan ik dan de pc en ps4 en bv de xbox via hdmi aan de home cinema hangen en dat vanuit daar 1 kabel naar het scherm gaat zodat het scherm (pc scherm) en de home cinema een mooie basis voor alles is?

De home cinema kan dus ook gewoon aan een pc scherm?
Ja, geen enkel probleem. Dat is het voordeel dat HDMI internationaal een standaard is die door alle fabrikanten wordt ondersteund. Je kan verschillende apparaten gewoon aan elkaar koppelen. Al blijft het wel een gekke gedachte dat een geluidsapparaat voor het beeld zorgt.
 
Dat zou kunnen. Ik vraag me alleen af of je het verschil merkt. Gamers willen altijd het snelste hebben, maar ik vraag me dan of gamers het echt merken of dat ze het alleen denken doordat de getallen op papier beter zijn.

Je kan altijd de PS4 direct op het scherm aansluiten en kijken of het verschil merkbaar is. Ik ga ervan uit dat het niet zo is. Dit is wel mijn mening. Het kan zijn dat anderen er anders over denken. Dat mogen ze dan laten weten.
 
Alles werkt maar optimaal is het niet.
Als ik de Reciever aan en uit zet verspringen al me pictogrammen (van de pc)
Soms als ik naar mijn ps4 schakel krijg ik ruis dan moet ik de reciever stand eerst weer op de pc zetten en dan terug naar de ps4 en dan werkt het weer.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?
vooral de pictogrammen is vervelend.

De ene keer lijkt de pc ook de reciever te herkennen en de andere keer weer het beeldscherm.
bij beeldscherm instellingen van de pc
 
Het probleem lijkt de raster functie te zijn. dat de pictogrammen verplaatst worden.
Weet iemand wat hier de rede van is ? en dan in combinatie met de reciever.
Ik heb de raster functie eigenlijk altijd aanstaan omdat het anders zoon rommeltje word.
Lijkt me ook niet vreemd dat deze functie aanstaat maar wat dan voor het probleem zorgt?
 
Het verbaast mij eerder dat de PC de ene keer het scherm herkend en de andere keer de receiver. Je zou verwachten dat de PC altijd de receiver zou zien. Ik denk dat hier ook het probleem van de pictogrammen vandaan komt. Dat pictogrammen verplaatsen komt meestal als er tussen 2 beeldresoluties wordt geschakeld. Een oplossing zou zijn dat de PC en het scherm beide op 1980 bij 1080(Full HD) beeldpunten wordt ingesteld.

Het blijft wel vreemd dat de Playstation ruis geeft. Bij digitale signalen komen er hooguit blokjes als het signaal te zwak is en dat merk je snel genoeg. Ruis zie je alleen bij analoge signalen. Voor de rest is mijn kennis ook beperkt met dit soort apparaten.
 
Ik ben weer een paar uur bezig geweest met klooien :)

Als ik eerst de reciever aanzet en dan de pc. Werkt het altijd goed en blijven de pictogrammen staan.
Ook als "uitlijnen op raster" uit of ingeschakelt is.
Ook dan herkent de pc altijd de Reciever als Bron.

Zet ik eerst de Pc aan en dan de Reciever.
Dan zegt hij dat hij verbonden is met Syncmaster (Mijn scherm) en dan verspringen de pictogrammen.

Staat alles aan en werkt alles goed. en zet ik de Reciever aan en uit terwijl alles aan staat dan herkent hij weer syncmaster. en niet de Reciever.

Als de Playstation aan staat en de pc, En ik schakel tussen de 2 apparaten via de Reciever dan blijven de pictogrammen ook netjes op hun plek.


Het pc scherm pakt vanzelf de resolutie die hij binnen krijg. en dat is van mijn pc 1920 x 1080. en van de playstation ook. Op het scherm zelf valt dat voor zover ik zie niet in testellen.


Ik heb overigens een leuk scherm gezien wat mij aanspreekt.
http://www.mycom.nl/beeld-geluid/monitoren/tft-monitoren/69070/samsung-24-ls24c750ps-led
Zou dit een beetje goed game scherm zijn ? Ik speel veel Call of Duty online via de ps4. Ik heb geen idee of de 5ms daar een probleem mee zal geven.
Het is 24 inch en ik zal er zoon 80 cm vanaf zitten.
 
Kleine correctie.
Als alles aanstaat en ik schakel tussen de verschillende kanalen verspringen toch de pictogrammen. Maar blijft de pc wel de reciever herkennen. en springt het dus niet over naar syncmaster.
 
Bedankt voor je reactie.
Dat scherm gaat hem dus niet worden.
Mm dat maakt de keus nog moeilijker.

Iemand een tip voor een goed scherm? om te gamen? het liefste op de site van Mycom.
Of voor het Pictogrammen probleem? want ik heb nog geen oplossing gevonden.
 
Kijk eens op deze link. Door aan de linkerkant jouw wensen in te stellen komt vanzelf het juiste scherm naar voren. Het is helaas niet mogelijk om op webshop te sorteren, maar je weet dan wel ongeveer welk scherm het gaat worden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
P welk RAM cooling block voor originele gskill heatspreaders ? Waterkoeling 1
J welk waterblock? Waterkoeling 3
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
M Welk merk GPU voor waterkoeling Waterkoeling 2
W ervaring met koelblok op R9 280X Toxic? Welk koelblok past? Advies Waterkoeling Setup 2
melchiortheijs Welk spoelmiddel gebruiken? Waterkoeling 8
Hightower welk moederbord? Hardware & Software 3
C custom backplates voor GPU's welk materiaal ? Cases en Modding 3
Hightower welk ek fullcover block voor de evga 660ti ftw gtx Waterkoeling 2
M welk MB voor mijn fx 8350? Hardware & Software 10
T Welk AM3+ moederbord is geschikt voor waterkoeling? Waterkoeling 5
R Welk blok op Club3d 6950 CoolStream 2GB Waterkoeling 4
S Welk block voor HD6970? Waterkoeling 9
E Welk shroud? Waterkoeling 2
J Welk GPU blok is beter? Waterkoeling 2
E Welk geheugen voor een Asus p8p67 moederbord Hardware & Software 5
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
M HD6990, welk blok? Waterkoeling 1
F welk 1366 bord nemen Hardware & Software 11
F welk moederbord moet ik nemen Hardware & Software 6
Alex Swiftech MCR bouten, welk formaat? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
D Welk i7 moederbord? Hardware & Software 44
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
M Welk WC setup het beste? Waterkoeling 1
M5rvii Welk waterblok voor NB van Gigabyte GA-P35C-DS3R Waterkoeling 1
M5rvii Welk RAM blok op 1g DDR2 800 DIMM 5-5-5 Transcend? Waterkoeling 10
Freddy Welk programma voor afspelen van Blu Ray schijven? Hardware & Software 24
Deleted_User_Z Welk block past op mijn gtx 285 1 gb Waterkoeling 19
N Welk mobo? Hardware & Software 11
fasster Welk formaat schroefdraad heeft de Black Ice GTS 240? Waterkoeling 2
B Welk CPU-blok? Waterkoeling 14
K0G3L Welk geheugen voor Maximus III Gene ? Hardware & Software 24
dopestuff welk alterego heb jij?? Algemene Discussies 39
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
M Club3d HD4870 Welk waterblok past erop?? Waterkoeling 11
Flythe Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe? Algemene Discussies 78
J welk waterblok op mn gt7900 Advies Waterkoeling Setup 6
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
MonsterEnergy Welk moederbord? Hardware & Software 8
H Welk moederbord Overclocking 8
m.d.koning Welk CPU blok zal ik gebruiken? Waterkoeling 20
Blackruby Welk Socket 1366 moederbord? Hardware & Software 52

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan