• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welk licht zou goed zijn?

Cryingsoul

New member
Hallo HighFlow community,

Ik kom net van The-party 9 af. Ik had even op jullie site rond gekeken omdat ik een nieuwe case heb gekocht (Antec 902). Nu heb ik er ook 'paarsen' lichten bij gekocht (bij 4launch)

Dit is ook mijn eerste case/casemod die ik ooit heb gehad (had nog nooit een mobo eruit gehaald, deed er 6 uur over om mijn pc weer te laten werken ^^)

Mijn vrienden hadden de nieuwe case nog niet gezien. Maar het licht is zo slecht dat ze niet eens mijn licht zagen. Op een wonderbaarlijke manier is het zo geheten 'Paarsen licht' 'Glow in the dark' licht geworden(Dit stond niet op de site).

Hier onder zie je foto's met het licht aan, en uit. En nog een ding wat naar mijn weten(voor de 2de keer) kapot is.

(LICHTEN UIT)
DSC01862.jpg


(LICHTEN AAN)
DSC01861.jpg


alle andere lichten(mijn kamer dus) zijn uit. Op deze foto's zie je wel wat paars. Maar dat komt omdat hij van boven naar onder is gemikt. Dus je ziet bijna de licht balkjes. En op de foto ziet het er nog 'best goed uit' Maar als ik op The-party rond loop dan zie ik toch echt véél feller licht dan dit!

Ik had bij jullie op de site gezien dat er ook paars licht was.
Wat ik me afvraag, geven deze wel wat licht, in de zin van dat ik (paars) licht op mijn video kaart zie?

Het gaat om dit product: Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 30cm TWIN set

Of is FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds UV - 60CM aangeraden?

Bedankt!

Levi
 
Dat is UV licht. hiervoor moet je iets hebben dat UV actief is. dus zoals ik heb iets dat gesleeved is dat reageert met UV of verf bijvoorbeeld. als er niks reageert zal de case gewoon wat paars achtig kleuren.

http://files.vodafone360.com/photo/915396841/332168534/93f312c04ad/690x690.jpg
rechts zie je mijn UV strip. jij hebt dan ccfl's komt op hetzelfde neer. dat oranje draad is UV gesleeved en die puntjes zijn UV verf.
voor de rest zie je mijn case alleen ietwat oranje... PAARS!! (foutje :p) kleuren maar verder niks dat reageert.
 
Laatst bewerkt:
UV verlichting is niet zichtbaar met het menselijk oog.
Als bij effect kleuren deze UV balkjes iets paars, maar dit is niet de bedoeling van het balkje.

Zoals Olympus al aangeeft heb je een ander onderdeel nodig dat UV reactief is, en op gloeit wanneer er UV licht op geschenen word.
Dit kan van alles en nog wat zijn. Sleeving, slangen, koelvloeistof, kabels, verf, stickers wellicht ook.

In deze build zijn geen leds of CCFL's aanwezig behalve de UV verlichting, de rest is simpelweg reactief.

148zw2w.jpg
 
Ahh okay, bedankt voor jullie snelle reacties.

Dus als ik het goed begrijp moet ik een soort van verf achtig iets kopen om zo mijn onderdelen die ik wil laten 'gloeien' te laten zien, of kabels die erop reageren?

Is het ook mogelijk om deze UV's i.c.m. een (soort van) paarse lamp/LED's?
Of is het onmogelijk om een echt paarse kast te maken zonder dat je de (bijv) de verf/stickers erbei moet kopen om de onderdelen te laten gloeien?

bedankt!

Levi

EDIT: zouden deze producten het zelfde effect hebben als wat ik nu al heb? of zal er echt paars in mijn kast ontstaan?

http://highflow.nl/modding/leds/flexlight-smd-leds-30x-2mm-leds-uv-60cm.html

http://highflow.nl/modding/leds/flexlight-dip-leds-24x-4mm-leds-uv-25cm.html
 
verven is een keuze die je zelf maakt. ik vind het persoonlijk erg tegenvallen.

ik weet niet in hoeverre leds van 2 kleuren een kleur word. dus een blauwe strip en een rode strip. of je houd het gewoon bij blauw en dan koop je bijvoorbeeld deze:
FlexLight SMD Leds - 30x 2mm Leds Blue - 60CM

over de linkjes. die zijn beide weer UV dus zul je weer iets moeten hebben wat uv actief is. wel is het zo dat ledjes meer kracht hebben en dus meer paars geven.
 
Okay,

weet jij toevallig wel waar je dan paarse lampjes kan kopen? (die niet UV zijn).
Zelf ben ik niet een grote fan van blauw, ik vind het persoonlijk toch te 'standaard' daarom had ik er voor gekozen om
voor paars te gaan. Omdat (naar mijn mening) paars en blauw wel mooi bij elkaar vind (mijn fans zijn al blauw :p)

Zou het ook mogelijk zijn om iets wat licht zou geven door UV gewoon op je video kaart te plakken/verven?

bedankt

Levi
 
ik weet zo geen paarse non-uv leds. zou je wwwicked moeten vragen of hij een strip voor je wilt maken. weet alleen niet of die dat wilt doen omdat hij officieel gestopt is.

je kunt als je wilt roode en blauwe UV verf kopen en gaan mengen.
dit is mijn testje met oranje en blauwe verf:
690x690.jpg

waarschijnlijk had ik meer blauw moeten gebruiken. :p

690x690.jpg

alle puntjes op mijn moederbord is met UV verf gedaan.
 
Top man!

Dus het kan geen kwaad om op je video kaarten enz wat te 'verven' ?

Ik denk dat ik nu voldoende weet. Ik ga dan als het mogelijke is een paarse PSU maken, en dan misschien toch nog blauw aan de bovenkant van de kast,

Heel erg bedankt aan de hulp die je me hebt gegeven!

alleen nog een kleine vraag, waar kan ik die verf kopen?(heb een beetje rond gezocht op HF maar ik vond niks :O !)

Levi
 
als je op mijn foto mijn ram latje kijkt zie je dat die ondergrond ook zwart is. ik heb juist geprobeerd het "veeg" effect te krijgen. aan de zijkanten zit het er goed op maar in het midden niet. mischien zal het de 1e keer niet dekkend zijn maar dat weet ik zo niet.
 
Ik ben nu op onderzoek uit! ^^. Ik denk dat ik idd ga kijken of ik mijn PSU kan verven, ik denk dat het enige probleem is het ''veeg'' effect.

Heel erg bedankt voor je hulp én snelle reactie's!

Levi
 
ik heb het "veeg" effect zelf gemaakt met een stuk keuken rol gewoon om me vinger, in de verf dopen en erover heen vegen. als je een normale kwast/roller gebruikt zal het wel lukken denk ik ;)
 
ik durf je niet met 100% zekerheid te zeggen dat je het overal op kan smeren maar zolang je een beetje logisch nadenkt en ook goed laat drogen kan het niet veel kwaad.

die lijntjes zijn trouwens gedaan met een UV pen. schijnt dat verschillende pennen UV active zijn. (moet je denken aan die pennen die je op school hebt. van die felle gele rode etc.)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
P welk RAM cooling block voor originele gskill heatspreaders ? Waterkoeling 1
J welk waterblock? Waterkoeling 3
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
M Welk merk GPU voor waterkoeling Waterkoeling 2
W ervaring met koelblok op R9 280X Toxic? Welk koelblok past? Advies Waterkoeling Setup 2
D Welk monitor voor ps4 en pc vraag Gaming 31
melchiortheijs Welk spoelmiddel gebruiken? Waterkoeling 8
Hightower welk moederbord? Hardware & Software 3
C custom backplates voor GPU's welk materiaal ? Cases en Modding 3
Hightower welk ek fullcover block voor de evga 660ti ftw gtx Waterkoeling 2
M welk MB voor mijn fx 8350? Hardware & Software 10
T Welk AM3+ moederbord is geschikt voor waterkoeling? Waterkoeling 5
R Welk blok op Club3d 6950 CoolStream 2GB Waterkoeling 4
S Welk block voor HD6970? Waterkoeling 9
E Welk shroud? Waterkoeling 2
J Welk GPU blok is beter? Waterkoeling 2
E Welk geheugen voor een Asus p8p67 moederbord Hardware & Software 5
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
M HD6990, welk blok? Waterkoeling 1
F welk 1366 bord nemen Hardware & Software 11
F welk moederbord moet ik nemen Hardware & Software 6
Alex Swiftech MCR bouten, welk formaat? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
D Welk i7 moederbord? Hardware & Software 44
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
M Welk WC setup het beste? Waterkoeling 1
M5rvii Welk waterblok voor NB van Gigabyte GA-P35C-DS3R Waterkoeling 1
M5rvii Welk RAM blok op 1g DDR2 800 DIMM 5-5-5 Transcend? Waterkoeling 10
Freddy Welk programma voor afspelen van Blu Ray schijven? Hardware & Software 24
Deleted_User_Z Welk block past op mijn gtx 285 1 gb Waterkoeling 19
N Welk mobo? Hardware & Software 11
fasster Welk formaat schroefdraad heeft de Black Ice GTS 240? Waterkoeling 2
B Welk CPU-blok? Waterkoeling 14
K0G3L Welk geheugen voor Maximus III Gene ? Hardware & Software 24
dopestuff welk alterego heb jij?? Algemene Discussies 39
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
M Club3d HD4870 Welk waterblok past erop?? Waterkoeling 11
Flythe Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe? Algemene Discussies 78
J welk waterblok op mn gt7900 Advies Waterkoeling Setup 6
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
MonsterEnergy Welk moederbord? Hardware & Software 8
H Welk moederbord Overclocking 8
m.d.koning Welk CPU blok zal ik gebruiken? Waterkoeling 20
Blackruby Welk Socket 1366 moederbord? Hardware & Software 52

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan