• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welk geheugen?

GeenIdee

Member
Ik heb zojuist te horen gekregen dat het op de asus striker II extreme mogelijk is om sneller geheugen te draaien dan 1333.

En op dit moment heb ik dus geen flauw idee meer wat ik moet doen ook mede door wat de handleiding zegt van dat ding.

De QVL zegt dat er OCZ bankjes "size 1024mb" compatible zijn, de 1333 mhz.

Ergens anders in de handleiding staat dat onder FSB 1600 het geheugen max 1600 mhz kan zijn. FSB overklokken is volgens m'n pa nog niet direct zo'n goed plan.

Dus stel, ik doe er toch 1600 in, zou ik gaan voor OCZ 4 GB DDR3-1600 Kit
OCZ3P1600EB4GK, Platinum EB Edition, CL7 6-6-22.

Maar is dat dan een betere keuze dan OCZ 4 GB DDR3-1333 Kit
OCZ3RPX1333EB4GK, ReaperX HPC, CL6 5-5-20?

Want de timings zijn lager. En de grote hamvraag, is dat compatible met het moederbord.


Andere vraag waar ik mee zit gaat over SLI-ready geheugen. Valt hier winst uit te halen of is dit lulkoek?

Hou ik nu even op met denken want ik krijg hooftpijn :D
 
ok om dan ook gelijk te reageren op jouw bericht:p want nu schieten mij ook duizende vragen binnen:icon_hang:
ik ga even een ding zeggen...
de timings als die lager zijn zijn ze sneller ;)
daarbij hebben de timings niets te maken met het compatible zijn met het moederbord...
ik denk dat ze bedoelen dat wanneer je geheugen koopt dat 1600mhz loopt je die handmatig op 1600mhz moet zetten dan... en in combinatie van een cpu overclock (denk ik:030:) zit ook met dezelfdevraag als jij... mja wie gaat daar antwoord op geve?
owh en ik heb begrepe da SLI geheugen K*T is en dan is het nog netjes uitgedrukt xD
 
Laatst bewerkt:
maar laten we even to the point zijn... ik snap dat je antwoord wil hebben op je vraag maar ik vind het eigenlijk nog belangrijker wat asus nou precies bedoelt... wat moeten we doen om indd die 2000mhz te kunnen gebruiken... moeten we een bankje van ddr3 2000mhz plaatsen en deze handmatig instellen op 2000mhz (of in het asus striker II nse geval 1600mhz) of moet je een bankje van 1333 kopen en die overclocken naar 2000mhz (of in geval van NSE op 1600mhz clocke)
dat is eigenlijk de hoofdvraag tog GeenIdee?
 
Nou bij de extreme, kan je ddr3 1600 normaal draaien mits de FSB op 1600 staat. Dan kan je wel 2000 er in doen, maar dan zal die op 1600 draaien: leuke voorberijding voor als je gaan overklokken.

Ga je hem op 2000mhz zetten, dan ga je denk ik niet uit komen met 1600 mhz FSB, die zal dan omhoog moeten en op dit moment denk ik dat dat bedoelt word met dat.


Mijn hoofd vraag is eigenlijk wat een verstandige geheugen keuzen is.


Het valt mij op dat sneller geheugen, hogere timings hebben. Met die reden vraag ik mij af wat sneller uit gaat pakken. Ik denk dat ik niet hoger ga dan 1600, en dan de vraag die ik eerder stelde, wat is verstandig: 1333 met lagere timings, of 1600 met hogere timings?
 
Nou bij de extreme, kan je ddr3 1600 normaal draaien mits de FSB op 1600 staat. Dan kan je wel 2000 er in doen, maar dan zal die op 1600 draaien: leuke voorberijding voor als je gaan overklokken.

Ga je hem op 2000mhz zetten, dan ga je denk ik niet uit komen met 1600 mhz FSB, die zal dan omhoog moeten en op dit moment denk ik dat dat bedoelt word met dat.


Mijn hoofd vraag is eigenlijk wat een verstandige geheugen keuzen is.


Het valt mij op dat sneller geheugen, hogere timings hebben. Met die reden vraag ik mij af wat sneller uit gaat pakken. Ik denk dat ik niet hoger ga dan 1600, en dan de vraag die ik eerder stelde, wat is verstandig: 1333 met lagere timings, of 1600 met hogere timings?


BULL!!

officieel is hoe lager de timings hoe sneller het geheugen maar dat geldt per merk per bankje per productie...
 
BULL!!

officieel is hoe lager de timings hoe sneller het geheugen maar dat geldt per merk per bankje per productie...

1333mhz op 3-3-3~ kan langzamer zijn dan 1600mhz op 5-5-5~ (ik weet de getallen niet precies dit is maar een voorbeeld), het opzoeken van de benodigde data duurt wat langer maar het daadwerkelijk uitvoeren van de taak gaat sneller waardoor het tijdverlies weer opgeheven wordt.

@ ts: sli geheugen is onzin dit is alleen merchandise en heeft verder nergens wat mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
1333mhz op 3-3-3~ kan langzamer zijn dan 1600mhz op 5-5-5~ (ik weet de getallen niet precies dit is maar een voorbeeld), het opzoeken van de benodigde data duurt wat langer maar het daadwerkelijk uitvoeren van de taak gaat sneller waardoor het tijdverlies weer opgeheven wordt.

jah sorry:eusa_sick:, dat had ik er inderdaad bij moeten vermelden!
ik bedoelde dat lagere timings bij dezelfde clocksnelheid (mhz) sneller zijn ;)

VB:
1333mhz met timings: 4-4-9-12 is trager dan 1333mhz met timings van 3-3-5-9.

Maar als je 1333mhz met timings: 4-4-9-12 hebt, en 1066mhz met timings: 2-4-2-10... dan zal 1066mhz sneller zijn (als ik mij niet vergis:))
 
ik heb de 2x 2gb geekocht.
zijn kleine bankjes joh! knetter! bovenkant van de module wordt komt onder de ramhouder (die haakjes waarmee je het vast klikt). en het is echt RETESNEL!!! knetters!!! dit is pas de echte snelheid die ik altijd al heb willen hebben.
als het me bevalt, gooi ik de OCZ eruit en koop ik nog zo'n setje of zet ze ernaast (beide 8gb)

clocken doe ik niet. zit er wel aan te denken om het 1:1 te laten lopen. maar weet nog niet precies hoe en wat. wel wat gelezen hier en daar. maar de FSB van de cpu staat gelijk aan de ramsnelheid? toch? of ben ik aan het braaien?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Welk geheugen voor een Asus p8p67 moederbord Hardware & Software 5
K0G3L Welk geheugen voor Maximus III Gene ? Hardware & Software 24
stravinski Welk DDR3 geheugen moet ik nemen? Hardware & Software 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
P welk RAM cooling block voor originele gskill heatspreaders ? Waterkoeling 1
J welk waterblock? Waterkoeling 3
G Nzxt s340 welk rad? Cases en Modding 0
M Welk merk GPU voor waterkoeling Waterkoeling 2
W ervaring met koelblok op R9 280X Toxic? Welk koelblok past? Advies Waterkoeling Setup 2
D Welk monitor voor ps4 en pc vraag Gaming 31
melchiortheijs Welk spoelmiddel gebruiken? Waterkoeling 8
Hightower welk moederbord? Hardware & Software 3
C custom backplates voor GPU's welk materiaal ? Cases en Modding 3
Hightower welk ek fullcover block voor de evga 660ti ftw gtx Waterkoeling 2
M welk MB voor mijn fx 8350? Hardware & Software 10
T Welk AM3+ moederbord is geschikt voor waterkoeling? Waterkoeling 5
R Welk blok op Club3d 6950 CoolStream 2GB Waterkoeling 4
S Welk block voor HD6970? Waterkoeling 9
E Welk shroud? Waterkoeling 2
J Welk GPU blok is beter? Waterkoeling 2
HighSpeed^ [Downloaden] Welk programma gebruik jij? Hardware & Software 35
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
M HD6990, welk blok? Waterkoeling 1
F welk 1366 bord nemen Hardware & Software 11
F welk moederbord moet ik nemen Hardware & Software 6
Alex Swiftech MCR bouten, welk formaat? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
D Welk i7 moederbord? Hardware & Software 44
Sparky Installatie Koolance Chipset blok: Welk thermal stripje moet waar?? Waterkoeling 3
M Welk WC setup het beste? Waterkoeling 1
M5rvii Welk waterblok voor NB van Gigabyte GA-P35C-DS3R Waterkoeling 1
M5rvii Welk RAM blok op 1g DDR2 800 DIMM 5-5-5 Transcend? Waterkoeling 10
Freddy Welk programma voor afspelen van Blu Ray schijven? Hardware & Software 24
Deleted_User_Z Welk block past op mijn gtx 285 1 gb Waterkoeling 19
N Welk mobo? Hardware & Software 11
fasster Welk formaat schroefdraad heeft de Black Ice GTS 240? Waterkoeling 2
B Welk CPU-blok? Waterkoeling 14
dopestuff welk alterego heb jij?? Algemene Discussies 39
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
P .doc documenten in server 2003 .. welk programma kan dat Problemen & Oplossingen 5
M Club3d HD4870 Welk waterblok past erop?? Waterkoeling 11
Flythe Naar welk concert/optreden ga jij binnenkort toe? Algemene Discussies 78
J welk waterblok op mn gt7900 Advies Waterkoeling Setup 6
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
MonsterEnergy Welk moederbord? Hardware & Software 8
H Welk moederbord Overclocking 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan