• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Wederomkoelingsproblemen bacterie / algen

Allen,

Vrijdagavond heel lang bezig geweest aan de loop. Heb nieuwe fittingen aangesloten en nieuwe leidingen gemaakt, waarbij er nu vanaf de radiator eerst een flowmeter zit (zodat ik de flow beter in de gaten kan houden), vervolgens zit er een temperatuur sensor (temperatuurradiatoruit) en vervolgens komt het koelwater nu boven in het reservoir erin (in plaats van via de onderkant). Ook heb ik een temperatuursensor op de GPU uit (temperatuurradiatorin) en zodoende kan ik de het Tverschil over de radiator zien. De temperatuursensoren zitten op het moederboard aangesloten, daar er bij het oude moederboard geen plaats voor was.

Geheel heeft nu meer dan 24 uur door staan spoelen. Na 12 uur spoelen gedrained, daarna CPU block opengemaakt en schoongemaakt (voor de zekerheid), daarna verse blitz 2 erin en weer 12 uur laten spoelen. Daarna het geheel 4x gespoeld met demiwater en nu gevuld met Mayhem Pastel white. Overmorgen komen de laatste kleine delen binnen en dan moet de setup geheel af zijn. Zal dan nog wat tubing kwa lengte veranderen en de radiator op een betere plaats hangen (hangt nu te ver naar voren). En dan hoop ik nu dat het geheel algenvrij blijft.

Voor de rest staat de pomp op 100% uitgestuurd, aangezien ik PWMpomp even niet kan regelen.

Foto ter vermaak:
BJsrtLI.jpg


Todolist:

- Drain afwerken (wachten op bestelling van highflow)
- CPU koelpasta opnieuw aanbrengen (temperatuur fluctueert en heb dit eerder gehad)
- RGB CPU aansluiten (wachten op bestelling van highflow)
- Als alles geheel stabiel, starten met overclocken
 
Laatst bewerkt:
Vandaag spulletjes binnen gehad van highflow en dus aan de slag gegaan! Het volgende gedaan:

- Drain afgewerkt met nieuwe fittingen
- Radiator verplaatst richting de achterkant van de kast, zodat er meer ruimte is voor de derde fan om vrij te draaien. Hierbij komt wel de tubing net tegen het moederboard aan helaas.
- Aantal nieuwe tubings gemaakt, omdat deze niet netjes waren
- Koelpasta op de CPU opnieuw aangebracht, vanwege fluctuerende temperaturen
- CPU-block RGB aangesloten
- LED lampje achterkant kast aangesloten
- Killcoil in de loop gedaan

Resultaat bij CSGO CPU 51 - 55 graden, GPU 35 , geen rare geluiden. Loop is nu helemaal klaar en ben eindelijk blij, hopelijk algenvrij voor lange tijd. Zo niet, maximale tilt! :099: Vervolgensstap is bij lange tijd stabiel langzaam beginnen met overclocken. Helaas werkt de EZ tuning wizard van Asus niet, PC loopt daarna vast, zal dus alles manueel moeten doen :)

6oUsfdx.jpg


Vandaag ook nog even een baseline met Time Spy gedraaid van 3DMark. Score was goed, temperatuur max load CPUpiektemp 64C en GPUpiektemp 41C

Bedankt voor de snelle levering highflow en forumleden bedankt voor de motivatie die ik niet meer had ;)
 
Laatst bewerkt:
Helaas werkt de EZ tuning wizard van Asus niet, PC loopt daarna vast, zal dus alles manueel moeten doen :)

Ik zou het sowieso manueel via de BIOS doen. De overclocksoftware van de diverse partijen geven vaak veel te hoge voltages en houden geen rekening met jou wensen.

Er zijn voldoende guides te vinden die je helpen met het overclocken van jou CPU.
In jou geval kun je volgens mij ook naar de guides van de 4770K kijken. aangezien dit bijna dezelfde CPU is.

https://www.anandtech.com/show/8227/devils-canyon-review-intel-core-i7-4790k-and-i5-4690k/2

Ik hoop dat je nu volledig alg vrij bent, en blijft.
 
Nou moet toch zeggen dat die nieuwe ai software van asus best goed is om te overklokken met geen belachelijk hoge volts.
Draait bij mij 24/7 stabiel op 5.1 GHz op alle 8 scores.
 
Aan het voortbestaan van algen zijn voorwaarden verbonden, zoals de aanwezigheid van voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen zijn veelal fosfaten en stikstof (afkomstig van ammoniak of nitraat). Je kunt met een verdunde (5%) waterstofperoxide oplossing spoelen om de resten van algen te doden.
 
Aan het voortbestaan van algen zijn voorwaarden verbonden, zoals de aanwezigheid van voedingsstoffen. Deze voedingsstoffen zijn veelal fosfaten en stikstof (afkomstig van ammoniak of nitraat). Je kunt met een verdunde (5%) waterstofperoxide oplossing spoelen om de resten van algen te doden.
Dankjewel voor je respons.

Inmiddels staat de setup al een tijdje te draaien en merk nog geen verschil in flow of temperatuur. Hopelijk blijft dit zo. Ga het systeem over twee weken open maken om eerste controle uit te voeren, maar mijn verwachtingen zijn goed. Bedankt dus ver allemaal ;)
 
Deze kan gesloten worden. Systeem draait al geruime tijd zonder enige problemen ook in deze hitte, dankzij de nieuwe koelvloeistof! Heb nog een lek gehad, maar dit heb ik tijdens het afmaken van de case opgelost door het reservoir wat losser te monteren. Het zat een beetje onder spanning, waardoor de onderkant beetje open bleef en ging lekken.

full.jpg
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan