• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Webserver en Poorten openen

Daantjuhh14

New member
Hee,

Ik wil vvoor mijn klas een Minecraft server hosten. Echter, mijn davolink 2020 van tele 2 staat dat niet toe.
Ik zat nu met het volgende idee:
Ik heb een domein, als ik nou een subdomein maak, bijvoorbeeld: minecraft.ehv-jb1.nl
En als ik daarin nou de server software zet, met alle bijbehorende zooi, dan omzeil ik toch de poorten van mijn pc, omdat het op internet gaat draaien? Of is dit helemaal niet mogelijk?

Groeten,

Daan
 
Bedoel je dat je de server software ook op jouw webspace gaat zetten?
Als je dat bedoelt is dat niet mogelijk, jouw webhost gaat geen uitvoerbare programma's draaien.

Als je het op jouw eigen PC wilt draaien, moet je toch de porten open zetten.
Een domeinnaam is enkel een doorverwijzing naar jouw IP adres.
 
Configuratie scherm > systeem en beveiliging > windows firewall > toegestane programma`s:

Een ander programma toestaan > lijst selecteren/bladeren > ok
in de lijst met programma`s (main screen) particulier en openbaar selectie van aanvinken en op ok


Of dit nou echt werk geen idee, kan nergens zien waar je het port nummer in kan vullen om er zeker van te zijn
 
Oke, bedankt!

Ik heb Minecraft toegestaan in de firewall, maar nog werkt het niet:( Poorten open zetten is nogal een gedoe bij tele 2 blijkbaar:(

Heb Portforward.com al geprobeerd, werkt ook niet.

En dit dan:

Ik heb 2 netwerken. 1 netwerk met de Davolink genaamd Ons Huis. Het 2e netwerk is bij mij op de kamer, met een Linksys genaamd Daan's kamer.

Als ik de server nou achter het netwerk Daan's kamer zet, en dus op de linksys router de poorten open zet, omzeil ik dan de davolink?
 
Oke, bedankt!

Ik heb Minecraft toegestaan in de firewall, maar nog werkt het niet:( Poorten open zetten is nogal een gedoe bij tele 2 blijkbaar:(

Heb Portforward.com al geprobeerd, werkt ook niet.

En dit dan:

Ik heb 2 netwerken. 1 netwerk met de Davolink genaamd Ons Huis. Het 2e netwerk is bij mij op de kamer, met een Linksys genaamd Daan's kamer.

Als ik de server nou achter het netwerk Daan's kamer zet, en dus op de linksys router de poorten open zet, omzeil ik dan de davolink?

Dat gaat niet werken, moet de porten openzetten op de router waar het internet als eerste binnen komt.

Je kan het zo zien:

PC vriend --> internet --> (externe IP) Daan --> Modem Daan --> Router Daan --> Port 1234 --> Daan PC met MC server

Port 1234 moet dan openstaan in jouw router voor jouw IP adres binnen jouw thuisnetwerk.
 
Via Hamachi zou het idd wel kunnen.
Dan moet iedereen met wie je wilt spelen Hamachi installeren.
Met Hamachi creëer je jouw eigen lokale netwerk via internet.
Dan hoef je dus ook niet meer te klooien met portforward als het goed is :)
 
je hebt 2 routers, de router die DHCP heeft, daar moet je de MC poort in openen.
kijk even in "start --> cmd --> typ: ipconfig " welk interne ip jou pc krijgt.

Heb je 2 routers met dhcp
dus modem/router met 192.168.0.1 (met range vanaf 192.168.0.100 t/m 192.168.0.199) + DHCP --> Router daan's kamer (krijgt ip van router 1: 192.168.0.101, maar routert verder met ip: 192.168.1.1 (met range vanaf 192.168.1.100 t/m 192.168.1.199) ) --> deelt ip uit aan pc daan met MC (ip 192.168.1.101) uit,

DAN moet je in beide routers de poort openen ;)
poort open je op het IP van je gateway (zie je bij je interne IP (@ cmd))

mssn beetje verwarrend, maar is lastig uit te leggen :)
 
Thnx, heb het uiteindelijk anders opghelost:p

Bij mijn vader hebben we KPN, en in die router had ik de poorten met 4 klikjes open! Dus zo heb ik de server nu lopen, en ik bel straks naar Tele 2, of ze me alleen een modem willen sturen, zodat ik de router kan regelen. Willen ze dat niet, gaan we bij mijn moeder ook naar KPN:D
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan