• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC budget 300-400 Amdx6 1055t, evt Crosshair 4 formula

Havolice

New member
hallo

ik weet zit nu al paar maande te denken weer waterkoeling te willen.
maar ik weet dus niet of ik sommige merken kan mixen kwa produkten
bv koolance cpu block EK mobo block + vga blocks zeg maar.
en radiator reservior plaatsing buiten de kast met quick disconnect plugs.

maarja ik zal uitlegen wat ik wil en wat me setup plan is

ik heb dus een amd x6 1055t die ik will overclocken
op een crosshair 4 formula, de 480 gtx will ik niet waterkoelen omdat die vervangen word met de ati 6xxx reeks die komt.
dit geeft een obstakel en probleem ik zou die ati's wel willen waterkoelen natuurlijk nu las ik dat radiator en reservior buiten de kast plaatsen insamenstelling met quick disconnects erg goed kan zijn,maar dan lees je ok dat reservior op speciale hoogte moet zitten etc etc dus wat meer info en raad zou leuk zijn voor me keuzes.
ik heb zelf de corsair 800d kast
ik kan de costum reservior radiator kit * ik will dan idd een soort costum design van maken als ik reservior en radiators buiten kast plaats dat het mooi word :p*
ik zou dan die kit boven of naast de kast kunnen plaatsen.

ik hoop dat dit beetje duidelijk was zo niet vraag wat i specifieker wilt weten en ik antword direkt terug

en dan wat beter is voor beste koeling prestatie voor overclocked machines
high flow low flow etc

ok de items die ik op het oog heb

1. Kies jouw Radiator: http://www.highflow.nl/radiatoren/highflow-480-radiators/xspc-rx480-quad-radiator.html
2. Kies jouw Fans: * nog geen keuze gemaakt wellicht kunt u tips geven*
3a. Kies jouw CPU block: http://highflow.nl/water-blocks/cpu-blocks/cpu-blocks-for-intel-cpu/ek-supreme-hf-full-nickel.html
3b. Kies jouw GPU block:nog niet nodig in loop
3c. Kies jouw Mobo block : EK-FB ASUS Crosshair 4 - Acetal + Nickel
4. Kies jouw Reservoir: *open ter info*
5a. Kies jouw Pomp: Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2" * eventueel graag raad over welke pomp het beste zou zijn *
5b. Kies jouw Pomp Top * open ter info*
6. Kies jouw Koelvloeistof: http://highflow.nl/koelvloeistof/ka...pure-performance-coolant-32-oz-blood-red.html of is feser echt beter
7. Kies jouw Slang/Tube: http://highflow.nl/slangen/1-2-slangen-13mm-id-/tygon-r3603-highflow-1-2-id-3-4-od-clear.html als ik uv gekleurde vloeistof neem anders http://highflow.nl/slangen/1-2-slangen-13mm-id-/feser-tube-uv-highflow-1-2-id-3-4-od-red.html
8. Kies jouw Fittingen: http://highflow.nl/aansluitingen/fi...oeffitting-paar-g1-4-2-stuks-bp-cpfd-cc5.html *en de mat zwarte ligt eraan of je acetal afgewerkte bloken heb ja of nee moet wel mooi blijven natuurlijk ;p*
9. Kies jouw toebehoren en accesoires: misschien wat sleeve kits mits budget dit nu al toe laat slange snijer en 2 quick disconnect fittings voor buiten plaatsen van reserviors en radiatoren

alles wat open is will ik dus me wachten tot ik advies heb gehad van jullie ^^
budget zoals ik zei ligt rond de 300-400 en ik wil met de tijd uit bouwen elke maand wat onderdele erbij ofzo.

de mobo koeling is op moment optioneel dus hoef nog niet in het budget te passen * LIEVER WEL :p*

ik hoop dat u wat advies en raad kunt geven zodat ik de komende week alles kan bestelen


om note ik wil graag aan de kleuren van ati de crosshair en amd houden dus zwart rood en groen
 
Laatst bewerkt:
Snelkoppelingen zijn inderdaad heel handig, zeker met radiator extern.
Dan kan je zonder knoeien bij onderhoudt de radiator gewoon "loskoppelen".

Je kan verschillende merken gewoon door elkaar gebruiken, dat is dus geen probleem.

Verder moet het reservoir boven de pomp geplaatst zijn, zodat de pomp altijd voorzien wordt van water.
Dat kan dus ook buiten de kast of waar je maar wilt, zolang reservoir maar hoger geplaatst is dan de pomp.

De componenten die je al hebt uitgekozen zijn goed.
De rest van de keuzes is kwestie van smaak.
Selecteer uit de shop welke in jouw smaak valt en in jouw budget past.

Als je dat ook hier weer plaatst, kunnen we checken of dat gaat passen met de rest.
 
"High Flow" is als je slang neemt met een binnendiameter van minimaal 10mm.
Dus moet je 3/8" ID of 1/2" ID slangen nemen.
Dat is ook bijna standaard dat je die maten neemt, dus High Flow systeem heb je sowieso wel ;)

De meeste mensen hebben geen problemen met koelvloeistof met kleur.
Problemen ermee ontstaan meestal als je het koelvloeistof gaat mengen met ander vloeistof, radiator nog niet goed hebt doorgespoeld/schoongemaakt etc.
 
Je kan verschillende merken gewoon door elkaar gebruiken, dat is dus geen probleem.

Dat antwoord klopt zolang je binnen de HF shop blijft, maar mogelijk moet je iets voorzichtiger zijn ?
Met dit antwoord zeg je eigenlijk dat je ook probleemloos de alu zooi van Zalman en Thermaltake
kan gebruiken (die elders wèl veel aangeboden wordt).
Het hoeft niet per definitie fout te gaan maar vraagt wel de nodige aandacht toch ? ;)
 
Ik begrijp je volkomen, maar het kan een kwestie van intepretatie worden als
hij het per ongeluk in de toekomst zo opvat als ik nu duidelijk probeer te maken.
Het is maar net hoe je het antwoord leest ...

En daarbij geeft hij zelf al aan n00b te zijn op WC gebied dus leek het me gepast
dit alu punt toch even aan te halen ookal is het nu niet gelijk van toepassing .
 
ok heb me lijstje aangepast reservior is enige dat nog open is omdat ik nog de radiator reservior design aan maken bent maar het is haast zeker dat het een tube word

maakt het veel uit hoe groot de reserviors zijn heeft het nog waarde aan betere koeling als je meer vloeistof kan heben

alvast bedankt

*edit 1* ben toch voor de EK supreme HF nickel gegaan zag de amd plate en dacht NEE koolance nee :p
 
Bij het vullen (en ontluchten) is een iets ruimer res(ervoir) zeker prettig vind ik.
Het doel is immers lucht en water scheiden ;)
Een groter res is dus bij het vullen meer "grote stappen, snel thuis".

Of het ook invloed heeft op de koeling zou ik niet weten verder, al zegt mijn gevoel
dat een te klein res meer last van vervelingen in het water zal hebben die mogelijk
de werking van de pomp beïnvloeden.
Als je dit exact in de smiezen hebt kun je er mischien ook juist voordeel uit halen,
maar in de meeste gevallen is die werveling een nadeel schat ik.

Mogelijk kan een HF expert hier verder op in gaan, zo heel veel ervaring heb ik nu
ook nog weer niet.
Daarbij zoek ik juist stilte i.p.v. extreme cooling ;)
 
ja ik wacht even af wat freddy zegt en dan order ik me spulletjes waarschijnlijk morgen vroeg

wat heb je trouwens nodig voor sleeving van kabels behalve de sleeves ik lees dit overal bij modding maar soms erg onduidelijk hoe of wat
 
ik wilde eigenlijk een eigen mooie costum case maken voor de radiatoren + reserviors dit zou toekomste uitbreiding versimpelen door middel van quick disconnects
en zou het transport versimpelen van de unit naar lan's enzo

zou dit kunnen

nog bedankt voor de goede aanraders
 
mja ik zag het maar :p wil gewoon iets leuks custom builde daar voor
maar kan dat die reservoir buiten de kast als nie kan dan moet i maar in de kast maar dat kost weer 2 extra quick disconnects zou beetje zonde zijn

de tube ingangen van mij kast zitten boven aan de kast dan zou zeg maar zo gaan
....... /|\
R+R../ | \
.........| \pomp de / en \ zijn de tube plus richting zeg maar creatief met lijntjes ... is gewoon opvulling anders zakte het in op dit forum :p
 
Ik zou het reservoir in ieder gevan net voor de pomp plaatsen.
Dus als je de pomp (i.v.m. de stroom/voeding) in je pc zet, dan ook
het reservoir in de pc zodat een luchtbelletje gelijk geëlimineerd wordt.

Ik ken die snelkoppelingen voor de slangen niet maar kan me voorstellen
dat er elke keer toch net een klein luchtbelletje ontstaat.
Die ben je met het reservoir net voor de pomp dan gelijk mooi kwijt op
de meest kritieke plek.
Je pomp heeft het meeste schade als die droog komt te draaien.

Mischien is zelfs 2 reservoirs een goeie optie i.c.m. die snelkoppelingen ?
Vanuit de richting van het water zou ik dan in beide slangen net na die
koppelingen een reservoir plaatsen zodat er mogelijk ook minder lucht in
je radiator komt ?
Mischien ook een onzinnige "brain fart", maar voor hetzelfde heb ik een punt ?
Freddy ??
 
Hmmm 2 reservoirs is niet nodig voor gebruik van quick koppelingen, dat kleine luchtbelletje wat er eventueel in komt verdwijnt makkelijk in het reservoir, zolang de koppelingen maar niet voor de pomp ingang zitten maakt het eigelijk niet uit wat de locatie van de koppelingen is.

Havolice, je had het over een soort van radiator reservoir design? mischien is dit wel iets voor je.

XSPC Passive Aluminium Reservoir 150mm Black

Lijkt een beetje op de zalman Reserator v1 en v1+, vind het er wel cool uitzien.
 
bedankt alle twee voor de antwoorde

nee ik wilde beetje grote kit maken
ik heb nog wat mooie hard alluminium platen met diamand updruk anti slip groeven ik wilde daar een kistje van maken met de radiatoren * begin er atm met 1 maar worde er 2 eind dit jaar als ati de nieuwe videokaarten heeft*
maar de radiatoren zoude de smalle zijdekante moeten zijn en tussen de radiatoren in de reservoir 1 a 2 stuks en de pomp
de fans zouden dan lucht kunnen treken uit de grote zijdekante waar een mooi design in ge frassed is ;p snap je de opzet
 
ben bijna klaar maar ik kom steeds buiten me budget nou is dat niet zo erg
maar ik vraag me af hoe groot de verschillen kwa prestatie van de 4x120 radiators zijn vooral dus mijn eerste keuze de thermochill en de EK - coolstream

heeft iemand hier een duilde vergelijking van of ervaring dan kan ik me order plaatsen :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18
U workstation build on a budget Gallery & Build Logs 5
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
SGT_Reaper budget gaming pc rebuild overcloking etc etc Cases en Modding 7
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
Robin Budget LGA1155 moederbord.. Hardware & Software 12
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
J (600 euro budget) Evga GTX580 - 2600K Advies Waterkoeling Setup 54
T beginnende wc low budget Advies Waterkoeling Setup 7
C WC set, Budget: 500 Intel i7 920/ Asus 5870 Matrix 2GB / Asus P6T6 WS Revolution Advies Waterkoeling Setup 11
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
G Advies Nodig WC Setup budget 1200 Euro Advies Waterkoeling Setup 7
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
F Welke gpu kiezen? Budget €140 Hardware & Software 14
Calimero [GEVONDEN] Budget AM2/AM2+/AM3 CPU Gevonden 1
olympus [IN-ACTIVE] mooie budget videokaart Gevonden 5
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
C Welke videokaart voor COD Black Ops? Budget: €200,- Hardware & Software 7
Viepert Build voor een vriend, €1700 budget Hardware & Software 0
M Nieuwe snelle videokaart? Budget €700. 14-12-10 Hardware & Software 6
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,- Hardware & Software 17
M [waterkoeling] budget oplossing voor P6T, i7-940, HD4870X2 Advies Waterkoeling Setup 6
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
MonsterEnergy Welke kast? Budget: 330 euro Cases en Modding 18
E budget pure black media pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
O Budget 150 euro: waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 7
D Waterkoeling of Luchtkoeling? Waterkoeling budget: 200 euro Advies Waterkoeling Setup 110
J Watercooling i7 920 (overclocking) + GPU + NorthBridge Budget: 500-1000 euro Advies Waterkoeling Setup 13
Mobomonster Advies WC in Lian Li A20, i7920 en HD4870 voornamelijk voor stilte -Budget: 400/500 E Advies Waterkoeling Setup 18
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
L Goede budget CPU cooler Overige Koeling 3
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan