• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoelingsetje voor nu maar ook voor AMD Bulldozer.

Luculenus

New member
Beste HighFlow members,

Na lang lopen piekeren en benchmarks vergelijken heb ik eindelijk me eerste watersetje samengesteld. Maar zou voor de zekerheid iemand kunnen controleren of ik zo alles heb en of alles wel compatible met elkaar is. :) (later komen er nog waterkoelblocks voor de GPU en RAM)
Alles wordt gemonteerd in een Corsair 800D die ik bij afuture.nl ga bestellen want hier vind ik hem teduur :p. Fans worden ook bij afuture.nl besteld. (Scythe Slip Stream 140)

(wenstlijstje)
http://www.highflow.nl/index.php?target=cart_lists&mode=details&cart_list_id=3107


Maar nu komen binnenkort de AMD bulldozer CPU op de markt en mijn 775 is nu wel aardig aan vervanging toe, dus mijn vraag is past deze waterset wel straks op de AMD bulldozer socket. (ik heb een Koolance CPU-370 gekozen)

Bedankt,

Groetjes - Roy
 
Laatst bewerkt:
Een silvercoil heb je niet nodig icm die kant en klaar vloeistof van feser. Scheelt weer een tientje. ;)

Of die CPU-370 compatible zal zijn met die bulldozer zou ik niet weten. Mocht dat niet zo zijn, zou je van koolance wel kunnen verwachten dat ze dan een apart mounting plaatje voor gaan aanbieden voor dit vrij nieuwe blok.
 
Ik lees net dat de socket AM3+ wordt. Tussen AM2 en AM2+ zit geloof ik ook geen verschil. Je zou kunnen aanemen dat dit voor die AM3 en AM3+ ook geldt.

The Zambezi CPUs will use the AM3+ socket (or AM3b) that is backwards compatible with AM3 chips, although AM3+ processors won’t work in AM3 motherboards.

MSI-AMD-990FX-motherboard-Chipset.jpg
 
Nog 1 laatste vraag over die VPP655 :p De Alphacool D5-VPP655 en Laing D5-MCP655 zijn toch gewoon dezelfde pompjes alleen de Alphacool heeft dan geen top. Misschien zou die top die ik heb gekozen niet op de pomp passen.

Ik lees net dat de socket AM3+ wordt. Tussen AM2 en AM2+ zit geloof ik ook geen verschil. Je zou kunnen aanemen dat dit voor die AM3 en AM3+ ook geldt.



MSI-AMD-990FX-motherboard-Chipset.jpg

Dat zou ontzettend mooi zijn, hoef ik lekker niet te wachten tot die bulldozers eindelijk uitkomen. Kan ik hem nu al gaan gebruiken voor me Q6600 :p
 
Dat zijn inderdaad twee dezelfde pompen. Die van Aplhacool krijg je alleen dat gedeelte dat op de afbeelding staat:

808_0.jpg

808_1.jpg


Als je toch al van plan was om er een topje erop te zetten, is dit goedkoper.

Die top die je hebt uitgezocht past er zeker op. :023:
 
Ok coolfris bedankt voor al je hulp! Ik binnenkort even al die spullen bestellen en dan zal ik wel paar foto's plaatsen :). Misschien dat ik nog een andere top neem maar moet even kijken welke het beste is :p

Groetjes
 
Nog 1 laatste vraag over die VPP655 :p De Alphacool D5-VPP655 en Laing D5-MCP655 zijn toch gewoon dezelfde pompjes alleen de Alphacool heeft dan geen top. Misschien zou die top die ik heb gekozen niet op de pomp passen.

Ik heb een Laing D5-MCP655 en een Alphacool D5-VPP655 samen in een Bitspower D5/MCP655 Dual Top zitten, beide met Bitspower D5 Mod Kit

Dus ik weet niet precies wat voor top je wou nemen maar volgens mij is de alphacool identiek aan de D5.

Ow ik was schijnbaar vrij traag met m'n reactie:p
 
Misschien dat ik nog een andere top neem maar moet even kijken welke het beste is :p

De prestatieverschillen tussen de meeste topjes zijn niet zo erg groot. Als het uiterlijk belangrijker voor je is, dan zou ik tussen die topjes onderling dat altijd als eerste koop of niet koop argument nemen. :)


...en dan zal ik wel paar foto's plaatsen :).

Graag! :023: Foto's zijn altijd welkom. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan