• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoelingset van Alphacool uitbreiden

dikkiedirk

New member
Hallo,

Ik installeer binnenkort een D5/UT set van Alphacool.

Ik heb deze kit puur uit gemakzucht gekozen omdat ik geen zin heb in eindeloos zoeken en combineren en dan toch bij de eerste inallatie er achter komen dat je net een schroef of fitting te kort komt.

Ik wil echter wel direct een paar sensors toevoegen en deze het liefst elektronisch uitlezen.
Het gaat hierbij om een temperatuur en flow sensor.

Zijn hier complete setjes met display-unit en sensors voor?

Worden die sensors in de slangen geplaatst? Wat is hiervoor de beste method en plaats?
Het liefst zou ik de temperatuur op twee plekken meten, op de uitgang van het CPU blok en de uitgang van de radiator.
Wordt hierdoor de flow nadelig beinvloedt?

Graag tips hiervoor, elke raadgeving wordt gewaardeerd. Opbouwende kritiek ook.
 
Hallo,

Ik installeer binnenkort een D5/UT set van Alphacool.

Ik heb deze kit puur uit gemakzucht gekozen omdat ik geen zin heb in eindeloos zoeken en combineren en dan toch bij de eerste inallatie er achter komen dat je net een schroef of fitting te kort komt.

Ik wil echter wel direct een paar sensors toevoegen en deze het liefst elektronisch uitlezen.
Het gaat hierbij om een temperatuur en flow sensor.

Zijn hier complete setjes met display-unit en sensors voor?

Worden die sensors in de slangen geplaatst? Wat is hiervoor de beste method en plaats?
Het liefst zou ik de temperatuur op twee plekken meten, op de uitgang van het CPU blok en de uitgang van de radiator.
Wordt hierdoor de flow nadelig beinvloedt?

Graag tips hiervoor, elke raadgeving wordt gewaardeerd. Opbouwende kritiek ook.
Ingang van de rad is makkelijk
Bitspower G1/4 Temperature Sensor Stop Fitting Matt Black BP-MBWP-CT
deze plaats je in de plaats van een Stop fitting aan de kant waar je water je Red verlaat (aangezien de UT series er 3 per kant heeft)
voor de CPU zou je een inline verzie kunnen gebruiken
Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
Deze 2 varianten zijn er ook eventueel met een display (Staan bij aansluitingen op de Highflow Webshop)
Flow sensors staan daar eventueel ook (deze zijn meestal aan te sluiten via de RPM sensor van je moederbord om uit te kunnen lezen)
 
Ingang van de rad is makkelijk
Bitspower G1/4 Temperature Sensor Stop Fitting Matt Black BP-MBWP-CT
deze plaats je in de plaats van een Stop fitting aan de kant waar je water je Red verlaat (aangezien de UT series er 3 per kant heeft)
voor de CPU zou je een inline verzie kunnen gebruiken
Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
Deze 2 varianten zijn er ook eventueel met een display (Staan bij aansluitingen op de Highflow Webshop)
Flow sensors staan daar eventueel ook (deze zijn meestal aan te sluiten via de RPM sensor van je moederbord om uit te kunnen lezen)

Bedankt voor de tip. Ik loop echter te hard van stapel.

Nu ik een aantal spullen binnen heb komen de vragen.

Het gaat om een Core i7-3770K/MSI Z77A-GD-65-setup in een Phantek Entoo Primo.

Ik wil de Alphacool UT60-360 radiator in het dak van de kast hangen.

Kan ik de fans er het beste bovenop monteren of eronder? En moeten ze dan als intake of als exhaust gemonteerd worden? Ik gebruik de fans die in de set zitten.

Dit zijn echt beginners vragen, misschien moet ik hiervoor een nieuwe thread starten.
 
Bedankt voor de tip. Ik loop echter te hard van stapel.

Nu ik een aantal spullen binnen heb komen de vragen.

Het gaat om een Core i7-3770K/MSI Z77A-GD-65-setup in een Phantek Entoo Primo.

Ik wil de Alphacool UT60-360 radiator in het dak van de kast hangen.

Kan ik de fans er het beste bovenop monteren of eronder? En moeten ze dan als intake of als exhaust gemonteerd worden? Ik gebruik de fans die in de set zitten.

Dit zijn echt beginners vragen, misschien moet ik hiervoor een nieuwe thread starten.

een Phanteks Enthoo Primo kan tot 70MM hebben boven in voor dat je over het moederbord hangt
dus dit hangt af van hoever er onderdelen van je moederbord uit steken (inc je RAM Modules)
een XSPC RX480 V3 Past in die kast in push/pull met een Asus R4BE bord met Vengeance Ram Modules er op
dus of je de fans bovenop of onderop monteert hangt af van of dit lukt met je bord + Ram en natuurlijk je persoonlijke voorkeur

intake of exhaust is ook persoonlijk
ik heb zelf voor intake gekozen omdat er dan verse lucht door de radiator heen gaat en deze ook gefilterd is en er Postitive air pressure ontstaat waardoor er minder stof in je kast komt ... al zijn er heel veel die aanraden om met convectie te werken en de top als exhaust te gebruiken

als je overigens nog eens een 480 Rad aanschaft zou de 360 onderin kunnen (Met de HDD Bays naar de voorkant geplaatst)
 
een Phanteks Enthoo Primo kan tot 70MM hebben boven in voor dat je over het moederbord hangt
dus dit hangt af van hoever er onderdelen van je moederbord uit steken (inc je RAM Modules)
een XSPC RX480 V3 Past in die kast in push/pull met een Asus R4BE bord met Vengeance Ram Modules er op
dus of je de fans bovenop of onderop monteert hangt af van of dit lukt met je bord + Ram en natuurlijk je persoonlijke voorkeur

intake of exhaust is ook persoonlijk
ik heb zelf voor intake gekozen omdat er dan verse lucht door de radiator heen gaat en deze ook gefilterd is en er Postitive air pressure ontstaat waardoor er minder stof in je kast komt ... al zijn er heel veel die aanraden om met convectie te werken en de top als exhaust te gebruiken

als je overigens nog eens een 480 Rad aanschaft zou de 360 onderin kunnen (Met de HDD Bays naar de voorkant geplaatst)

Dus je hebt de fans bovenin zitten die lucht naar binnen zuigen en dan door de radiator blazen (push)? Zit die radiator dan na een jaar niet vol met stof? Of zitten de fans onder de radiator?
 
Dus je hebt de fans bovenin zitten die lucht naar binnen zuigen en dan door de radiator blazen (push)? Zit die radiator dan na een jaar niet vol met stof? Of zitten de fans onder de radiator?
de bovenkant is ook een filter
en die zit na verloop van tijd vol met stof
maar als je ze pul kan plaatsen (dus fans onder de rad) dan kun je nog met een stofzuiger het eventuele stof voorzichtig uit je rad zuigen
het zelfde geld overig ook omgekeerd (fans bovenop in pull) alleen zul je dan je kast open moeten maken om er bij te kunnen
maar volgens mij valt het met de stof op mijn manier best mee (heb de kast en Water koeling ook nog niet zo lang)
met mn oude H100i en H105 viel dit ook best mee om eerlijk te zijn
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
F Eerste Waterkoelingset aanschaf Advies Waterkoeling Setup 10
P [CANCELLED] complete waterkoelingset + hardware Verkocht 3
1 [INACTIVE] Complete waterkoelingset plus reservedelen Verkocht 20
fasster Waterkoelingset verbeteren, wat upgraden? Pomp of CPU blok? Waterkoeling 10
T Waterkoelingset XSPC kit, defect pompje Hardware & Software 5
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
R Waterkoelingset Waterkoeling 0
R [Controle] Waterkoelingset € 420.- maximaal Advies Waterkoeling Setup 2
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan