Hallo!
Ik wil graag een waterkoelingset in mijn pc inbouwen. Nu ben ik via via bij jullie terecht gekomen, en ik zag dat ik hier om advies kon vragen. Ik heb alleen maar ervaring in complete sets, dus ben vrij nieuw in het echt compleet samenstelling hiervan.
De hardware die ik wil koelen: Dat gaat om mijn processor, een AMD5000+ Socket AM2, en 2 geheugenmodules. En evt een nvidia 8600 GT, maar die houd ik als optie.
Mijn budget is niet erg hoog, ik zat zelf aan een max van 150 - 175 euro. Maar als jullie mij enorm kunnen overtuigen ietsje hoger te gaan, omdat dat beter is, dan is dat evt nog mogelijk
Mijn hardware van mijn pc:
Behuizing: Thermaltake Tsunami Dream, met open window, Zwart
Moederbord: Asus M2N-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ Socket AM2
Geheugen: Nu 2x 1Gb 800Mhz in dual channel, maar dat word 2x2Gb 800Mhz, waarschijnlijk Kingston.
Videokaart: Nvidia 8600 GT
HDD: 3x 500Gb Samsung Hdd's Sata
Voeding: 550W
Ik wil graag gaan waterkoeling omdat mijn pc toch behoorlijk wat lawaai maakt. O.A. de CPU koeler maakt wat lawaai (Zalman) Maar hij heeft ook wel zijn beste tijd gehad. Zelf houd ik ook enorm van CaseModding, ben hier altijd mee bezig, en vind dit echt super om te doen als Hobby. Of wat jullie zelf al zeiden: Tis net Lego, I 100% Agree! Ook wil ik mijn processor wat gaan overclocken, ik heb niet voor niets een overclockmoederbord.
De radiator wil ik als dat mogelijk is gewoon in mijn behuizing plaatsen.
Hier komt het lijstje wat ik dan evt in gedachten had:
Enzotech SCW-REV.A CPU Waterblock
Black Ice GT Stealth 120 Black
NOISEBLOCKER 120MM PWM BlackSilentFan XLP Rev. 3.00
Alphacool Repack-Cooling Slot-In (Zwart)
Plexi G1/4 Belichtingsmodule
Laing DDC-1 MCP350 12V
Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
Helaas heb ik geen idee hoe het met slangen en fittingen zit, ik hoop dat u me daarbij kunt helpen.
Verder is mijn lijstje al boven de 200 euro, als het mogelijk is zit ik toch liever iets lager...
Verder ben ik benieuwt of ik evt. nog iets vergeten ben.
Graag hoor ik wat uw advies is. Maar ik ben zowiezo van plan waterkoeling te gaan nemen!
Met vriendelijke groet,
Ruben
Ik wil graag een waterkoelingset in mijn pc inbouwen. Nu ben ik via via bij jullie terecht gekomen, en ik zag dat ik hier om advies kon vragen. Ik heb alleen maar ervaring in complete sets, dus ben vrij nieuw in het echt compleet samenstelling hiervan.
De hardware die ik wil koelen: Dat gaat om mijn processor, een AMD5000+ Socket AM2, en 2 geheugenmodules. En evt een nvidia 8600 GT, maar die houd ik als optie.
Mijn budget is niet erg hoog, ik zat zelf aan een max van 150 - 175 euro. Maar als jullie mij enorm kunnen overtuigen ietsje hoger te gaan, omdat dat beter is, dan is dat evt nog mogelijk
Mijn hardware van mijn pc:
Behuizing: Thermaltake Tsunami Dream, met open window, Zwart
Moederbord: Asus M2N-SLI Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ Socket AM2
Geheugen: Nu 2x 1Gb 800Mhz in dual channel, maar dat word 2x2Gb 800Mhz, waarschijnlijk Kingston.
Videokaart: Nvidia 8600 GT
HDD: 3x 500Gb Samsung Hdd's Sata
Voeding: 550W
Ik wil graag gaan waterkoeling omdat mijn pc toch behoorlijk wat lawaai maakt. O.A. de CPU koeler maakt wat lawaai (Zalman) Maar hij heeft ook wel zijn beste tijd gehad. Zelf houd ik ook enorm van CaseModding, ben hier altijd mee bezig, en vind dit echt super om te doen als Hobby. Of wat jullie zelf al zeiden: Tis net Lego, I 100% Agree! Ook wil ik mijn processor wat gaan overclocken, ik heb niet voor niets een overclockmoederbord.
De radiator wil ik als dat mogelijk is gewoon in mijn behuizing plaatsen.
Hier komt het lijstje wat ik dan evt in gedachten had:
Enzotech SCW-REV.A CPU Waterblock
Black Ice GT Stealth 120 Black
NOISEBLOCKER 120MM PWM BlackSilentFan XLP Rev. 3.00
Alphacool Repack-Cooling Slot-In (Zwart)
Plexi G1/4 Belichtingsmodule
Laing DDC-1 MCP350 12V
Feser One Cooling Fluid - UV BLACK
Helaas heb ik geen idee hoe het met slangen en fittingen zit, ik hoop dat u me daarbij kunt helpen.
Verder is mijn lijstje al boven de 200 euro, als het mogelijk is zit ik toch liever iets lager...
Verder ben ik benieuwt of ik evt. nog iets vergeten ben.
Graag hoor ik wat uw advies is. Maar ik ben zowiezo van plan waterkoeling te gaan nemen!
Met vriendelijke groet,
Ruben