Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Haha, ik wacht eerst of er een betere slang maat voor me is dan is verhitten de laatste oplossing!
Maar dank, ward0
Heb via de DD website ook gelezen dat ze de uiteindes van de slang in kokend water houden, en dan om de fitting kunnen schuiven. Helaas wordt de hele instalatie nogal lastig als dat bij alle fittingen moet
Dus hopelijk is er een andere maat slang
Het is niet zo heel lastig hoor.
Ik had dat ook gedaan met mijn Bitspowerfittingen die ook erg dik zijn. Slang gaat er zowat standaard niet overeen.
Ik heb toen gewoon water gekookt, in een grote mok gedaan en toen bij mijn PC aan de slag gegaan.
Met een mok/bakje of iets dergelijks bij de hand kan je met gemak uiteinde van slang even in dompelen en op de fitting doen.
Haha, nou zeg, mijn handen zitten vol met eelt en blaren omdat ik er dingen mee doen die meisjeshanden niet gewend zijn, dus dat valt wel mee het is alleen een nogal groot verschil tussen m'n tygon 1/2" verbindingen en deze. Goed, kopje kokend water erbij en prutsen maar
- edit -
Mijn probleempje met de lastige hoekjes is wel opgelost nu! Die slang is echt hartstikke soepel, geen knik in te krijgen. En met die 45gr dingen van Bp komt het helemaal goed
Haha. Misschien kun je het in de productomschrijving erbij zetten Freddy, dat dit dus normaal is en hoe je het kan verhelpen (kokend water)
Of ben ik echt de enige die hier tegenaan loopt? Zal wel, haha.. en nieteens blond
Heeft er iemand ervarring met de combinatie van tygon 3/8 en de koolancefittingen? Als ik namelijk kijk naaar de afmetingen dan is de fitting voor 5/8OD en de slang is volgens mij 1/2 OD.
Ik weet dat het niet veel zal schelen maar het omrekenen van de maten geeft mij steeds hoofdpijn:icon_wink: