Goedemiddag!
Sinds kort heb ik een Club3D 7970. Hij maakt nogal een geluid, en wil dat eigenlijk verlagen, en eventueel wat overclocken. Vandaar dat ik aan 2 dingen denk. Of een waterkoelingssetje, of een Arctic Accelero Extreme.
Het nadeel van die koeler, is dat het een zeer lange en 3 slots koeler is, en ik een ASUS Maximus IV Gene-Z m-ATX bordje heb.
Als ik dus ooit een 2e in CrossFire wil zetten, moet ik die sowieso onderaan doen. Ik ben ook van plan eventueel de i5 2500K water te koelen, als dat niet veel meer kosten met zich mee brengt. Op zich is het nu nog geen probleem door de Scythe Mugen II Rev. B en aangezien ik de processor toch nog niet overgeclockt heb.
Het budget is zo rond de € 250 - € 300 voor de GPU. Is daar wat leuks van te maken?
En wat als ik de CPU erbij doe, waar kom ik dan op uit?
Eventueel ben ik ook bereid een andere kast te nemen als dit echt een bottleneck vormt.
Op dit moment is dit mijn setup:
- Intel Core i5 2500K
- ASUS Maximus IV Gene-Z
- 2x Corsair Vengeance White 8GB DDR3-1600 CL9 kit
- Club 3D Radeon HD 7970 3GB
- Crucial M4 128GB
- Cooler Master CM 690 II Advanced
- Cooler Master Silent Pro Gold 1000W
- Scythe Mugen II Rev. B
- 3x Dell UltraShap U2312HM
- Scythe Kaze Master Pro 6 fans fancontroller
- 2x Cooler Master standaard fan 120mm
- 1x Cooler Master standaard fan 140mm
- 2x Scythe SlipStream 120mm 1600rpm
- 1x Scythe fan van Mugen II
Ik hoor graag van jullie tips en adviezen! Elk(e) tip en advies is zeker welkom!
Op computer hardware en software ben ik best gevorderd, maar waterkoeling heb ik nog 0,0 ervaring mee.
Ook heb ik al even de how-to's e.d. doorgespit van Highflow, en uiteindelijk hiermee uitgekomen.
Groetjes,
JPtjee
Sinds kort heb ik een Club3D 7970. Hij maakt nogal een geluid, en wil dat eigenlijk verlagen, en eventueel wat overclocken. Vandaar dat ik aan 2 dingen denk. Of een waterkoelingssetje, of een Arctic Accelero Extreme.
Het nadeel van die koeler, is dat het een zeer lange en 3 slots koeler is, en ik een ASUS Maximus IV Gene-Z m-ATX bordje heb.
Als ik dus ooit een 2e in CrossFire wil zetten, moet ik die sowieso onderaan doen. Ik ben ook van plan eventueel de i5 2500K water te koelen, als dat niet veel meer kosten met zich mee brengt. Op zich is het nu nog geen probleem door de Scythe Mugen II Rev. B en aangezien ik de processor toch nog niet overgeclockt heb.
Het budget is zo rond de € 250 - € 300 voor de GPU. Is daar wat leuks van te maken?
En wat als ik de CPU erbij doe, waar kom ik dan op uit?
Eventueel ben ik ook bereid een andere kast te nemen als dit echt een bottleneck vormt.
Op dit moment is dit mijn setup:
- Intel Core i5 2500K
- ASUS Maximus IV Gene-Z
- 2x Corsair Vengeance White 8GB DDR3-1600 CL9 kit
- Club 3D Radeon HD 7970 3GB
- Crucial M4 128GB
- Cooler Master CM 690 II Advanced
- Cooler Master Silent Pro Gold 1000W
- Scythe Mugen II Rev. B
- 3x Dell UltraShap U2312HM
- Scythe Kaze Master Pro 6 fans fancontroller
- 2x Cooler Master standaard fan 120mm
- 1x Cooler Master standaard fan 140mm
- 2x Scythe SlipStream 120mm 1600rpm
- 1x Scythe fan van Mugen II
Ik hoor graag van jullie tips en adviezen! Elk(e) tip en advies is zeker welkom!
Op computer hardware en software ben ik best gevorderd, maar waterkoeling heb ik nog 0,0 ervaring mee.
Ook heb ik al even de how-to's e.d. doorgespit van Highflow, en uiteindelijk hiermee uitgekomen.
Groetjes,
JPtjee