• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling set voor mijn 900D

Zo de rads+ fitting zijn de post op en zijn morgen terug bij highflow. Nu na een beetje zoeken ben ik bij de Aquacomputer AMS radiatoren uit gekomen en Highflow heeft deze nu ook in het gamma. Nu dacht ik er aan 2 x ams 420 te gaan halen, allu of koper, dat moet ik nog zien. Alleen ik heb 1 D5 pomp vario, deze kan men dus aan de achterkant regelen. Nu ben ik niet zeker of deze D5 de 2 AMS 420 met een XSPC raystorm cpu block en de EKWB full copper GPU block van genoeg flow kan voorzien. De ams lijken nogal een hoge restrictie te hebben tegen over andere gewone rads. Kan de D5 deze setup van genoeg flow voorzien als deze bv ook op stand 3 staat op de pomp.

Wat een custom loop minimaal nodig heeft is een flow rate (GPM) van 1.0 nodig. Een D5 pomp kan ongeveer 4.6 PSI aan. Natuurlijk neemt deze behoorlijk af door de onderdelen in je loop, op deze site staat alles uitgelegd.

Planning guide: https://martinsliquidlab.wordpress.com/pump-planning-guide/

Als ik jou opstelling opzoek, zal je het waarschijnlijk net aan redden met de pomp op de hoogste stand.

Edit: Ik zie dat coolfris me net voor is :icon_lol:
 
smtrrCp.jpg

http://forum.highflow.nl/f18/bundym...or-360-roundup-26-rads-english-version-16126/

Beetje een middenmoter wat restrictie betreft. :)



Om het effect van diverse waterkoelonderdelen op de flow te kunnen bekijken, is dit een handig tooltje:

Martin's Flow Rate Estimator



Daarom , dat ik aanvankelijk de phobya heb aangeschaft en daarna de alphacool, maar door de slechte lak afwerking + schuurplekken zijn deze ook terug gestuurd, de Coolgate heeft ook nog een flow die te doen is, maar na vele testen gelezen te hebben, bleek dat de D5 wel de vorige rads in een 360+ 420 of 480 aan kon op stand 3 of hoger. Nu met de AMS is de D5 wel sterk genoeg om 1 420 met 2 blokken aan te kunnen op stand 3 en hoger, maar 2 AMS is teveel restrictie en zal de druk teveel zakken zodat het water maar langzaam door de loop gaat en dit de temps een beetje hoger brengen. Ideaal zou een loop 1 tot 1.5gpm moeten hebben aan flow, met 2 AMS denk ik niet aan de 1gpm te komen, eerder 0.5. De oplossing is ofwel een ams 360 met de pomp al opgebouwd te halen tezamen met een 420 ams, zo heb ik 2 pompen, of kijken of Highflow een CG2 360 en CG2 480 heeft zonder schuurplekken en deze dan gebruiken met 1 D5 pomp op stand 3.
 
Zo, coolgate rads vandaag aangekomen en zijn nagekeken op oneffenheden volgens Highflow, weet niet of zij deze wel bekeken hebben, de 480 heeft lak af aan een kant, dit aan bijde zijde, fanhouder is precies los gekomen aan een kant( zit vast , maar geen lak op die plek, precies of het soldeersel begeven heeft na het lakken) en de 360 heeft lak aflopers, ziet er uit als lange deuken en dit op het zij gedeelte waar de plaat dieper ligt, verzonken is. Kort om gezegd , alweer s..t, kwaliteit is gewoon weer niet te doen. Morgen foto's maken en alles retour. Dus weer bijna 9 euro aan verzend kosten. Begin stil aan te twijfelen of ik door ga met watercooling, teveel slechte kwaliteit bij vele merken. Low Quality for a high price. Coolgate heeft al een mail gehad, rma krijgt er ook een. Geen Coolgate,Phobya,Alpacool meer, lak kwaliteit is gewoon bar slecht, lak aflopers, lak af, deukjes. Ondertussen bij highflow al 4 slechte rads gehad , bij andere retailer ook 3 slechte gehad van de andere merken, dus het is niet retailer gebonden, maar merk gebonden. Ik weet niet hoe Highflow deze bekeken hebben, maar de fouten zouden meteen moeten opgevallen zijn bij de controle. In het totaal van 8 rads tot nu toe is er meer een rad bij dat bijna geen fouten heeft, dit is een phobya( die ik heb) de rest van de rads zit vol met fouten. Sorry voor highflow, maar ze gaan weer terug.
 
Dat is vervelend om te horen.

Ik heb vandaag mijn eerste pakketje gekregen, heb wat foto's geplaatst.
Meteen de rad's bekeken, omdat jij er veel problemen mee hebt.
In mijn geval beide 480 tip top in orde, in mijn nieuw winkel mandje komt er nog een 240 bij.

Ben nu bezig met de custom gril voor de zijkant, wil graag het ROG logo erin. En de midplate.

Verder ben ik nog aan het rond kijken.

Is er enige rede waarom je coolgate rad's wilt?
Mijn smaak viel meteen op alle onderdelen van Xspc.

Smaken verschillen (gelukkig) anders word het ook maar allemaal hetzelfde.

GLS heeft samen met de bestelling wat ik vandaag bezorgd kreeg, ook de case bij zich.......alleen die hebben ze in Utrecht laten staan voor een of andere rede......(bus vol)?
Over een paar uurtjes nieuwe kansen :031:
 
De rads waren gekozen voor de vijfde G1/4 poort en omdat deze op de kop ook G1/4 poorten hebben ( dit omdat de build zoals ik het wil deze nodig heb). de vijfde poort is gepland als een drain poort met een kraantje bij de onderste rad. Omdat de build clean moet zijn , moeten de rads ook hetzelfde zijn in uitzicht. De rads gaan terug en ga voor de Aquacomputer AMS rads, 2 x 420 rads, Aqua computer heeft al een mail gestuurd dat één D5 pomp genoeg flow heeft voor deze 2 rads samen met 2 blokken. Moet de loop nu heel anders gaan plannen en maken.
 
Dat is inderdaad mooi en makkelijk voor de drain, dat heb ik niet.
Ik heb een splitter met daarna een kraantje.

Ik heb gelukkig nog weinig in mijn hoofd, over hoe de loop gaat, daar zal morgen verandering in komen als ik de case heb.
Kan alles dan een beetje beter inbeelden.

Engste waar ik een beetje mee bezig ben is de 2x pomp/res combo, wil 1 loop, maar beide pompen achter een ander 480 rad.
Had overigens gedacht dat de buisje, die door het rad lopen, met daarin het te koelen water, groter zouden zijn, is echt maar heeeel klein. Heb nog een pompje liggen van de oude afwasmachine winterhalter, misschien erbij plaatsen!? Haha
 
Heb vandaag ineens mail gekregen, bedrag storten ze terug op de rekening. Ben een moeilijke denk ik, maar als zelfs Coolgate na mijn klachten over hun rads, ineens met andere lakken gaan testen en dat ze zelf toegeven dat de rads die ik had niet aan hun eisen voldoen en dit ook gaan opvolgen in het fabriek. Dat er toleranties zijn op de lak afwerking weet ik ook, alleen horen daar, lak af, beschadigingen,schuurplekken, dikke lak aflopers niet bij. Kleine stofdeeltjes en lichte verdikkingen op onopvallende plaatsen horen wel in die categorie en hier heb ik nooit iets over vermeld. Hier een foto van de CG2 480 die highFlow op oneffenheden heeft gecontroleerd, je kan duidelijk zien dat de lak weg is op de hoek en ook aan de zijkant.
IMG_20150520_100056.jpg
 
De XSPC RX 480 is binnen, Ik moet zeggen de kwaliteit is top, op 2 vinnetjes na aan een kant, die aan de zijkant royaal zijn in gedeukt, is alles prima, lak is van zeer goede kwaliteit, verpakking is super, dus de 360 wordt ook van XSPC besteld, had ik maar meteen de XSPC besteld, had ik en highflow geen problemen gehad. Ben zeer tevreden over deze rad. Dus in de week de vinnetjes eens terug omhoog plooien met een fijn tangetje( volgens mij is dit het punt waar de rad word opgehangen voor te spuiten). Nu momenteel kan ik niet verder bouwen aan de pc.De inkort zaag heeft eens goeiendag zegt aan mijn wijsvinger, was gelukkig nog te plakken, was juist langs de nagel. Zit nu met een dik ingepakte wijsvinger.
 
Oei dat van je vinger is geen goed nieuws! Gelukkig zit hij er nog aan!

De Xspc rads zijn inderdaad van goeie kwaliteit, ik heb nu een probleem met het cpu blokje, maar dat zal wel snel opgelost worden.

Verder sterkte met je vinger :praygod
 
Gaat nog plezant worden met auto rijden, iedereen gaat denken dat ik goeiendag zeg, daar de vinger omhoog steekt als ik het stuur vastheb, hahahaha, Effen Freddy een berichtje sturen over de cpu block, die kan meteen zeggen of dit normaal is en wat je kan doen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
P Waterkoeling samenstellen, CPU set voor AMD AM3 Advies Waterkoeling Setup 21
Gerarddo Waterkoeling set voor i7-975 / P6T7 WS / 3x ENGTX295 Advies Waterkoeling Setup 27
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
R Waterkoeling set Alphacool Waterkoeling 9
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
O kant en klare waterkoeling set Waterkoeling 5
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
G Waterkoeling set, welke? Advies Waterkoeling Setup 40
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
J Waterkoeling set Advies Advies Waterkoeling Setup 12
P [IN-ACTIVE] Een gehele set waterkoeling Gevonden 5
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
dopestuff [VERKOCHT] externe waterkoeling set Verkocht 1
V [CANCELLED] Waterkoeling set Verkocht 54
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
S waterkoeling set? Advies Waterkoeling Setup 1
T Oude waterkoeling set ... Waterkoeling 4
T Welke waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling set installeren Waterkoeling 24
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
P Waterkoeling set compleet of mis ik iets? Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy [INACTIVE] 2x Chieftec inclusief Innovatek passieve waterkoeling set Verkocht 13
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
S Toekomstige waterkoeling set. Advies Waterkoeling Setup 39
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
D waterkoeling set up Waterkoeling 13
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
S Waterkoeling set up advies Advies Waterkoeling Setup 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan