• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling set voor mijn 900D

Ja inderdaad beter te veel dan te weinig power.

Ben nu aan het uitzoeken of ik iets aan die res back plates heb.

Zie elke dag nieuwe dingen, kom nooit klaar ermee haha.

Als ik voor gpu sli koeling ga, moet wel kijken of de 2 Pompe dat trekken, heb namelijk mobo en mem ook gekoeld, mem zijn 4x.

Had beter een desk kunnen bouwen.

Was ik maar blijven voetballen, makkelijkere hobby.
 
Zo nu verder werken aan mijn ander project, een honden bad, hahaha, blijf toch bezig met water.

Gescheiden loop maken een voor de gtx690 sli en een voor de cpu, als je 2 res/pump combi wil gebruiken, maar één D5 zou dit normaal moeten trekken.

Lol, mijn andere hobby's zijn even duur, maakt het ook wat makkelijker met deze hobby. Gelukkig heb ik een vrouw die het begrijpt, een man heeft speelgoed van doen, zegt ze dan. ;)
 
Juist terug van werk, de rads voorzichtig uit gepakt en eens bekeken. Not so happy nu, de rads gaan terug, een kant van de rads is de lak ok, maar aan de kant die altijd zichtbaar gaat zijn hebben de rads schuurplekken en bij de 480 zitten er zelfs diepe schuur plekken in. Dus ze gaan terug. Heb ook al een mail naar Coolgate gestuurd met deze klacht.
 
Dat is niet zo fijn, hoop dat je snel vervangende rads krijgt wat er wel goed uitzien!

Hoor dat toch wel veel, zo een beschadigingen enz, als mijn bestelling binnen komt ga ik het toch goed onder de loep nemen.
 
Ik snap het zelf ook niet meer, de lak zou beter zijn als andere volgens coolgate. Begin het stilaan een beetje beu te worden. Je betaald veel geld voor iets en je verwacht toch een zekere kwaliteit. Je kan het zo bekijken, je koopt een nieuwe BMW voor veel geld en als hij wordt afgeleverd heeft deze overal lelijke diepe krassen op staan, wie wilt dit, niemand. In een pc kast kan je niet voorbij de rads kijken, het zijn een van de dingen die meteen in het oog springen. De 480 heeft diepe matte plekken, je kan duidelijk voelen dat er aardig wat lak weg is, bij de 380 is een kant bijna helemaal vol met matte schuurplekjes.Dus ben weer op punt nul, rads terug sturen, alweer een 9 euro kwijt voor retour zending voor spullen die eigenlijk een fabriek nooit hadden mogen verlaten en dan weer opnieuw kijken voor een andere febrikant die geen problemen heeft met de lak kwaliteit.

Added after 19 minutes:

Heb al een antwoord van Coolgate, vragen om foto's , heb er een gemaakt en door gestuurd naar hun. Ik moet wel zeggen dat ze snel zijn en zeker op deze tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ben het helemaal met je eens.

Veel geld kost het zeker, zat al op de 2800, en heb nog geen eens waterblokken voor mijn gpu.

Ben nu echt benieuwd hoe mijn onderdelen eruit zien, hoop dat ik volgende week de bestelling krijg, niet alles was op voorraad.

Dat is inderdaad snel! Hopen dat ze snel handelen met nieuwe rads, en misschien wel jouw verzendkosten betalen, is tenslotte hun fout.
Had zoals je zei, niet hun deuren mogen verlaten.
 
Highflow kan hier niets aan doen, is fout van fabrikant. Had dit ook met de Corsair 900D aan de hand gehad, 3 maal een nieuwe gekregen voordat ik ene had waar geen lak fouten of beschadigingen in zaten, in de 900D die ik nu heb zit wel een plooi fout aan de zijkant van de moederbord tray, maar deze valt niet op, de panels en front zijn wel vervangen geweest door corsair omdat deze wel slecht waren , de case zelf had geen lak beschadigingen, dus vond corsair beter de slechte stukken te vervangen als dan weer een nieuwe op te sturen. En dan te weten dat ik hier nog een 900D heb staan met mijn oud systeem in en de kast was gewoon wel goed van de eerste keer, was wel aangekocht toen de 900D juist op de markt was.De andere is vorig jaar aangeschaft.

Ik merk dat de fabrikanten tegenwoordig een loopje nemen met de kwaliteit die ze afleveren.

Je ziet hier de witte plekken en zo zijn er meer, er is duidelijk lak af en dit is de kant die ook zichtbaar gaat zijn in de case.IMG_20150513_223151.jpg
 
Nee HF kan er zeker niets aan doen, als ze alles uitpakken en moeten controleren, kunnen ze een paar personeel leden erbij pakken.
Denk dat klanten ook zeuren over verpakkingen die open geweest zijn.

Ik krijg ook de 900D, hoop dat hij er goed uitziet, heb nu nog een 800D van 2 jaar geleden, daar zat ook een schoonheid foutje in.
Die is niet zichtbaar, zag het tijdens het vastschroeven van mijn HDD's
 
De 800D heb ik ook nog, zoon heeft deze in gebruik. De kwaliteit van de 800D is stukken beter als die van de 900D, vooral de lak kwaliteit. Moet wel zeggen Corsair heeft een goede service, heb deze al verschillende keren moeten aanspreken met de 900D, telkens werd het mooi opgelost.De service van highflow is ook goed, alleen dat je telkens zelf de retour kosten moet betalen vind ik wat minder. Dus ga een mail sturen naar Highflow en de complete bestelling terug sturen, ook de EK fitting, hoefde deze nog niet eens uit de verpakking te halen, zag dat de barb al groter was als BP11mm barb en nu de rads terug gaan, gaat de fitting ook mee.

Hier een foto met lakbeschadiging van de Phobya 420 g-changer die ik heb moeten terug sturen naar de verdeler. Als je dit verschillende keren meemaakt wordt je het toch moe, tegenwoordig zijn de producenten meer bezig met kwantiteit als kwaliteit en ze durven er dan ook nog grof geld voor vragen. IMG_20150504_152647.jpg

Added after 46 minutes:
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad niet goed uit.

Hoop dat Xspc wel kwaliteit stuurt, aangezien ze de waterblokken wat ik voor mijn gpu wil gebruiken waarschijnlijk niet meer hebben.
Vind het led wat je in de blokken kan maken wel mooi uitzien.

Ben nu zelf een paar dingen aan het lezen over Aqua-Computer Aquaero 6 XT USB fan controller, graphic LCD, touch control, IR remote control - 53146
Aangezien je hier veel op kan aansluiten, zelfs de pumps, zoals ik lees, kijken of ik hem ook kan doorkoppelen aan mijn mobo.
Maar daar komen we wel uit.

Nu eerst even de zaak sluiten, dan verder studeren :icon_super:
 
Heb ondertussen een mail naar de rma afdeling gestuurd, hopelijk krijg ik een rma nummer tegen vrijdag, dan kan het pakket meteen met postnl mee. Als je met Aqua computer Xt begint gaat het weer een beetje duurder worden, je kan dan ook de D5 pomp met aquabus en de top hierbij kopen, kan je de pomp regelen en uitlezen via de XT, ze hebben zelfs reservoirs die je erbij kan gebruiken en zoveel inline flow en temp meters die je erbij kan gebruiken. Tja als je begint met water koeling komt er ineens een stormvloed van info op je af. Weet nog goed van vroeger dat er niet veel keus was op het gebied van waterkoeling en dat alle pompen nog apart op 220v werkten, was eerst de pomp aanzetten en dan pas de pc, toen Laing rond 2004 met de DDC T1 12v pomp op de markt kwam, was in die tijd de pomp om te gebruiken, veel flow en stil en 12v.. Nu heb je zoveel keus, dit is goed als men ook de kwaliteit levert en hier nijpt het schoentje bij vele merken, ze brengen steeds nieuw spul uit, maar vergeten de kwaliteit. Als ik alle reviews lees, praten die over hoe goed de kwaliteit is van de rads, er zijn erbij die zelf zeggen dat de lak op hoogste niveau is. Maarja, die mannen krijgen wel een uitgezocht model opgestuurd waar totaal niets aan scheelt. Als consument ga je er vanuit dat als je die radiator koopt, dat je dan ook die kwaliteit krijgt, maar hier krijg je meteen een koude douche, daar dit niet is.
 
Heb inderdaad een vloed van info gekregen de afgelopen dagen.

Ik heb overigens die aqua computer XT al besteld, samen met al het andere spul.
Mijn winkelmandje staat nog in m'n topic, zo heb ik het ook besteld, meteen een aanslag op m'n rekening haha.
En nog kom ik dingen tegen, heb alweer een nieuw winkelmandje klaar staan.

Even wachten tot ik alles binnen heb, en mijn huidige pc uiteraard heb, dan meteen alle deze wat ik heb nakijken, voor bruikbare dingen.
Dan ga ik weer bijbestellen.

Heb nog genoeg onderdelen liggen, van 2 jaar geleden, alleen niks van waterkoeling.
Had toen al 3 jaar niks gedaan met computers, dus even simpel luchtkoeling in m'n build.
Natuurlijk wel een corsair h100 op de cpu, al kan een kind dat nog, maar hij zit niet recht, corsair staat nu van beneden naar boven geschreven, paste anders niet, en nog steeds geen idee waarom niet.
Al is het wel fijner zo, de 2 slangetjes komen nu aan de bovenkant uit het blok.
 
Zo de rads+ fitting zijn de post op en zijn morgen terug bij highflow. Nu na een beetje zoeken ben ik bij de Aquacomputer AMS radiatoren uit gekomen en Highflow heeft deze nu ook in het gamma. Nu dacht ik er aan 2 x ams 420 te gaan halen, allu of koper, dat moet ik nog zien. Alleen ik heb 1 D5 pomp vario, deze kan men dus aan de achterkant regelen. Nu ben ik niet zeker of deze D5 de 2 AMS 420 met een XSPC raystorm cpu block en de EKWB full copper GPU block van genoeg flow kan voorzien. De ams lijken nogal een hoge restrictie te hebben tegen over andere gewone rads. Kan de D5 deze setup van genoeg flow voorzien als deze bv ook op stand 3 staat op de pomp.
 
Dacht ik ook , maar is dan weer een meerkost, d5 pomp, d5 top, ek uni houder voor pomp en houder voor 120mmfan, zit dan weer met een meerprijs van bijna 150 euro.
Heb een bericht gestuurd om te kijken of de andere coolgate rads ook schuurplekken hebben of niet, als deze geen hebben , dan laat ik de nieuwe zonder schuurplekken opsturen.
 
De ams lijken nogal een hoge restrictie te hebben tegen over andere gewone rads.


smtrrCp.jpg

http://forum.highflow.nl/f18/bundymania-user-review-triple-radiator-360-roundup-26-rads-english-version-16126/

Beetje een middenmoter wat restrictie betreft. :)



Om het effect van diverse waterkoelonderdelen op de flow te kunnen bekijken, is dit een handig tooltje:

Martin's Flow Rate Estimator
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
P Waterkoeling samenstellen, CPU set voor AMD AM3 Advies Waterkoeling Setup 21
Gerarddo Waterkoeling set voor i7-975 / P6T7 WS / 3x ENGTX295 Advies Waterkoeling Setup 27
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
R Waterkoeling set Alphacool Waterkoeling 9
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
O kant en klare waterkoeling set Waterkoeling 5
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
G Waterkoeling set, welke? Advies Waterkoeling Setup 40
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
J Waterkoeling set Advies Advies Waterkoeling Setup 12
P [IN-ACTIVE] Een gehele set waterkoeling Gevonden 5
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
dopestuff [VERKOCHT] externe waterkoeling set Verkocht 1
V [CANCELLED] Waterkoeling set Verkocht 54
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
S waterkoeling set? Advies Waterkoeling Setup 1
T Oude waterkoeling set ... Waterkoeling 4
T Welke waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling set installeren Waterkoeling 24
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
P Waterkoeling set compleet of mis ik iets? Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy [INACTIVE] 2x Chieftec inclusief Innovatek passieve waterkoeling set Verkocht 13
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
S Toekomstige waterkoeling set. Advies Waterkoeling Setup 39
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
D waterkoeling set up Waterkoeling 13
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
S Waterkoeling set up advies Advies Waterkoeling Setup 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan