• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling set voor mijn 900D

Ben nu aan het wachten op de reactie van aquatuning, dit is bedrijf die de merken bezit. Zie zoveel systemen met deze rads en niemand die er een probleem mee heeft of meld. Nu heb ik mijn geld terug geëist of ze moeten met een punt gaaf exemplaar komen en een of andere compensatie, heb voor 2 keer zelf de retour kosten moeten betalen en dit voor de rads die eigenlijk niet zouden verzonden mogen worden.
O ja , de fitting die ik ga gebruiken met de Tygon R6012 norprene 9,6mmID/15,9mmOD is de BP-MBWP-C33 11mm met de Phobya( deze zijn de enigste die men een beetje kan open plooien) 16mm ID aluminium klem.
 
Heb de knoop doorgehakt, Coolgate CG420 en CG360 komt erin en de Phobya G-changer 360 V2 gaat de verkoop in, tezamen met 12 inbus m3x6mm schroeven.
Waarom, wel ik hou van een uniform uitzicht, dus ook de rads moeten hezelfde zijn. Dus de Phobya, zit nog nieuw in de doos gaat voor verkoop. Ik dacht deze hier op het forum bij de verkoop te zetten, maar ik krijg melding dat ik dit niet kan, dan maar kapaza of marktplaats.
 
Nu zie ik dat er naast de CG lijn van coolgate ook een CG2 versie is, alleen geen 420 bij de CG2, de CG2 ziet er wel mooi uit met die 2 verzakkingen aan de zijkant. DE CG2 verdeeld highflow wel, de gewone CG zie ik niet op de webshop. MMMMMMMM, ofwel 360+ 420 CG of 2x420 CG of 360 + 480 CG2, wordt nu echt weer moeilijk met kiezen. Ik zag het liefste een 360, maximum een 420 rad boven in de 900D een 480 boven in de case zorgt ervoor dat men wel heel dicht bij de I/O panel zit, ik wil de g1/4 poorten aan de kant van de 5.25 bay hebben. Onder in de case oogt een 480 mooier als een 420,maar als men ook op de vijfde G1/4 een leegloop zet , dan kan men met een 480 in de problemen komen en moet men de onderste front fan houder verwijderen.. Damn, waarom kan Coolgate geen 420 CG2 maken.
 
Zo, de CG2 360 en de CG2 480 zijn vandaag besteld bij highflow. Ben benieuwd hoe deze afgewerkt zijn. Contact gehad met Coolgate, schijnt dat de CG2 een betere lak finish hebben als de gewone CG. En als aardig heid ook een 11mm compression fitting van EK mee besteld, wil toch eens weten of dit ook kan werken met de norprene. Het blijft leuk om steeds bezig te blijven. Volgende week komt Wolfenstein old blood uit op de retail dvd, kan niet wachten dit eens door te spelen, ben een fan van Wolfenstein.
 
Yep de 360 boven g 1/4 poorten aan de I/O panel kant, fans in push. 480 onder, de 4 g1/4 poorten aan de psu kant, de vijfde g1/4 poort is dan onder aan de front fan en diend als drainport, de onderste front fan valt weg, wegens het verwijderen van de steun, fans als push. 2 fans in de front air inlet en de 140 achter als outlet. Dus in het totaal 6 x 120mm als inlet, en 3x120 +1x 140 als outlet, positieve lucht druk. Alle fans zijn Noctua Nf-f12 industrial PPC 2000 pwm fans, de 140 is een Nf a 14 industrial PPC 2000 pwm fan. Mijn eerste instantie was een 360 met 420 rad, door de slechte afwerking kwaliteit van de lak en nog wat andere zaken van 420 ut60, ben ik op zoek gegaan naar een andermerk,ook heb ik de setup nog eens bekeken en of ik nu 420 of 480 gebruik, de onderste front fan houder moest er zo wie zo uit als ik de vijfde poort als drain wou gebruiken. Daarmee dat ik nu een 360 en 480 CG2 van coolgate besteld heb en Highflow werd aangeraden door Coolgate en de rads waren het bestkoop, jawel bij highflow.
 
Laatst bewerkt:
Oké, nu ga ik meteen wat veranderen aan de setup wat ik in gedachte had.

En dat drain punt, zo had ik het nog niet bekeken, veel makkelijker en waarschijnlijk mooier dan hoe ik het wou.

Ga jouw hier volgen, mijn bestelling is er nog niet, paar dingen niet op voorraad.

Dus zodra je wat foto's hebt zou ik ze graag zien.
 
de phobya,alphacool,coolgate hebben een vijfde G1/4 poort, men kan deze gebruiken als ontluchter, maar ook als een drainpoort, Zelf heb ik hiervoor een kraantje en een 90 graden bocht voor. Moet zelf ook nog de fittingen en de rest van de aansluitingen bestellen.Dus pomp-gpu-rad-cpu-rad-res-pomp of misschien pomp-rad-gpu-cpu-rad-res-pomp en andere kan ook pomp-rad-gpu-rad-cpu-res-pomp, bij de laatste moet ik dan de360 rad omdraaien zodat de poorten aande achterkant zitten.
 

Bijlagen

  • 900d_side_empty1.jpg
    900d_side_empty1.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 0
Is een grote case, maar gaat toch proppen worden.

Ik heb 2x res/pomp combi besteld, beetje passen en meten.

Ben nu ook nog aan het twijfelen om alsnog mijn GTX 690 2x te gaan koelen.
Vind ze eigenlijk niet zo mooi meer met waterblok.

Dat is wel een fijne tekening, ga nog problemen krijgen met mijn 480 bovenin, beetje zagen :066:
 
Voor een fijn resultaat kan je ook het moederbord paneel in de kast bekleden met wat zwarte acryl plaat, zo kan je de res hier aan op hangen, Coldzero maakt deze op maat, of je kan met een universele steun de res ophangen aan een hdd bay, heb dit ook al gezien.
 
Ha, zijn heel goed afgewerkt en koelen zeer goed met low rpm fans, mooie keuze. Hier heb je wel geen extrapoort aan de andere kant, maar je kan wel een T of Y stuk zetten op de laagste G1/4 poort en zo ook een kraantje gebruiken voor de drain, als je poorten aan de front houd van de case, ga je een gescheiden loop maken omdat je 2x een res/pump combi hebt besteld.

Een goede block voor de GTX690 is die van EK ( koper editie) en de XSPC , de EK vallen in prijs goed mee.

O ja en met een backplate zien ze er gelikt uit, de EK is het beste met de koeling voor de vram, maar is iets slechter( +/- 2 graden) met de GPU als de XSPC.Heb zelf de EKWB copper voor de gtx780ti met de backplate van EKWB.
 
Heb inderdaad t-stukje plus kraantje, dat gaat beneden op het rad komen.

De pomp/res combo komen beide in dezelfde loop, meteen achter elkaar.
XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo

De rads hebben inderdaad goeie reviews, denk alleen dat mijn fans beetje veel van het goede zijn, aangezien de rads goed werken met low rpm, maar de fans hoeven niet vol te draaien natuurlijk.
Deze heb ik besteld.
Corsair Air Series SP120 High Performance Edition 2350RPM CO-9050007-WW

Denk inderdaad dat ik toch voor een gpu wb ga, even kijken welke liefst xspc, dat merk sprak me namelijk meteen aan.
Maar is natuurlijk keuze genoeg.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
P Waterkoeling samenstellen, CPU set voor AMD AM3 Advies Waterkoeling Setup 21
Gerarddo Waterkoeling set voor i7-975 / P6T7 WS / 3x ENGTX295 Advies Waterkoeling Setup 27
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
R Waterkoeling set Alphacool Waterkoeling 9
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
O kant en klare waterkoeling set Waterkoeling 5
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
G Waterkoeling set, welke? Advies Waterkoeling Setup 40
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
J Waterkoeling set Advies Advies Waterkoeling Setup 12
P [IN-ACTIVE] Een gehele set waterkoeling Gevonden 5
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
dopestuff [VERKOCHT] externe waterkoeling set Verkocht 1
V [CANCELLED] Waterkoeling set Verkocht 54
H Eerste Waterkoeling Set, Advies Waterkoeling Setup 20
S waterkoeling set? Advies Waterkoeling Setup 1
T Oude waterkoeling set ... Waterkoeling 4
T Welke waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling set installeren Waterkoeling 24
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
P Waterkoeling set compleet of mis ik iets? Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy [INACTIVE] 2x Chieftec inclusief Innovatek passieve waterkoeling set Verkocht 13
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
S Toekomstige waterkoeling set. Advies Waterkoeling Setup 39
D Nieuwe Waterkoeling Set Advies Waterkoeling Setup 12
D waterkoeling set up Waterkoeling 13
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
S Waterkoeling set up advies Advies Waterkoeling Setup 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan