Sw333t
I Love my NUC
Wat is jouw budget?
Rond 400 euro wil ik uitkomen, budget is nog niet aanwezig ervoor.. maar wil kijken wat het in totaal zal gaan kosten zodat ik voor het budget kan gaan zorgen.
Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
De hardware die watergecooled moet gaan worden is:
- AMD Phenom X4 955 Black Edition (target is OC naar 4 Ghz, draait nu op 3,6 Ghz)
- EVGA 8800GTS 512MB
Welke behuizing heb je?
Custom Lian Li Armorsuit PC-P50WB (gemod naar m-ATX). Top is standaard, dus daar past wel een 240 rad in.
Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
In volgorde van prioriteit voor ons:
1. Stilte,
2. Stilte,
3. Licht overclocken,
4. Optisch.
Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
In de top.
En overige informatie die van toepassing kan zijn:
Het gaat mij dus niet om de laagste temperaturen die mogelijk zijn, maar puur om stilte. Er zal geen fancontroller in het systeem komen, vandaar dus dat ik al gekozen heb voor low rpm ventilatoren. De fans zullen bij voorkeur enkel in Push of in Pull komen te staan (geen push-pull dus). Moet alleen nog kijken wat beter is (push of pull).
Kies jouw Radiator:
XSPC RX240 Black met Aqua-Computer RadGrillz Stripes 2x120mm Black
Kies jouw Fans:
2x Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM
Kies jouw CPU block:
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
Kies jouw GPU block:
EK-VGA Supreme HF - Acetal met 2x Enzotech BCC9 RAM heatsinks (8 stuks) voor memory en mosfets.
Kies jouw Reservoir:
XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Multi Fronts
Kies jouw Pomp:
Laing DDC-1 MCP350 12V
Kies jouw Pomp Top:
EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal
Kies jouw Koelvloeistof:
1x Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear
Kies jouw Slang:
3 meter Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 17.4mm OD - Clear
Kies jouw Fittingen:
10x Bitspower G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Stubby (die hoef ik niet meer aan te schaffen dankzij Kier ) met 10x Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zwart
Ik heb overigens bewust voor stubs gekozen, vind de looks van schroeffittingen niet echt je van het .
Is hier nog iets op aan te merken?
Rond 400 euro wil ik uitkomen, budget is nog niet aanwezig ervoor.. maar wil kijken wat het in totaal zal gaan kosten zodat ik voor het budget kan gaan zorgen.
Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
De hardware die watergecooled moet gaan worden is:
- AMD Phenom X4 955 Black Edition (target is OC naar 4 Ghz, draait nu op 3,6 Ghz)
- EVGA 8800GTS 512MB
Welke behuizing heb je?
Custom Lian Li Armorsuit PC-P50WB (gemod naar m-ATX). Top is standaard, dus daar past wel een 240 rad in.
Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
In volgorde van prioriteit voor ons:
1. Stilte,
2. Stilte,
3. Licht overclocken,
4. Optisch.
Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
In de top.
En overige informatie die van toepassing kan zijn:
Het gaat mij dus niet om de laagste temperaturen die mogelijk zijn, maar puur om stilte. Er zal geen fancontroller in het systeem komen, vandaar dus dat ik al gekozen heb voor low rpm ventilatoren. De fans zullen bij voorkeur enkel in Push of in Pull komen te staan (geen push-pull dus). Moet alleen nog kijken wat beter is (push of pull).
Kies jouw Radiator:
XSPC RX240 Black met Aqua-Computer RadGrillz Stripes 2x120mm Black
Kies jouw Fans:
2x Yate Loon 120MM D12SL-12 Clear + Blue LED 1350RPM
Kies jouw CPU block:
EK-Supreme HF Acetal CPU Block
Kies jouw GPU block:
EK-VGA Supreme HF - Acetal met 2x Enzotech BCC9 RAM heatsinks (8 stuks) voor memory en mosfets.
Kies jouw Reservoir:
XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Multi Fronts
Kies jouw Pomp:
Laing DDC-1 MCP350 12V
Kies jouw Pomp Top:
EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal
Kies jouw Koelvloeistof:
1x Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear
Kies jouw Slang:
3 meter Masterkleer - HighFlow - 1/2 ID - 17.4mm OD - Clear
Kies jouw Fittingen:
10x Bitspower G1/4 Silver Shining 1/2 Fitting Stubby (die hoef ik niet meer aan te schaffen dankzij Kier ) met 10x Koolance Hose Clamp / Slangklem (1/2) Zwart
Ik heb overigens bewust voor stubs gekozen, vind de looks van schroeffittingen niet echt je van het .
Is hier nog iets op aan te merken?
Laatst bewerkt: