• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling PhenomII X4 940 GTX260

Wout

Junior Member
Hallo allemaal,

Eigenlijk ben ik pas vandaag begonnen met informatie zoeken over waterkoeling nadat ik al langer op zoek was naar methodes om mijn pc zo stil mogelijk te krijgen. Nu is dit redelijk goed gelukt met luchtkoeling, alleen is de fan op mijn grafische kaart onder andere zo groot geworden (alternatieve koeler gemonteerd) dat ik mijn benodigde uitbreidingssloten niet meer kan gebruiken (en een sli-modus is niet haalbaar in de nabije toekomst). Daarnaast wordt het volume van de fans mij alsnog te hoog als ik mijn pc langer als een paar uur gebruik.

Even de specificaties, dit is mijn huidige setup (alleen relevante onderdelen):
Coolermaster CM690 II Advanced
Asus Crosshair II AM2+
PhenomII X4 940
Corsair 8GB DDR2-800
XFX GTX260 Black Edition

De setup die ik in gedachten had is de volgende:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Winkelwagen

Later wil ik er eventueel nog ram-koeling en chipset koeling aan toevoegen, maar momenteel hebben cpu en gpu prioriteit. Doel van de waterkoeling is dus zoals hierboven al bleek het geluid, maar ook optisch mag het er natuurlijk goed uitzien.

Ik hoor graag of jullie nog tips, ideeen en of aanvullingen hebben. Budget is niet zo heel belangrijk, het gaat er voornamelijk om dat het goed spul is wat erin komt.

Alvast bedankt,
Wouter
 
Eens met Freddy ... mooi setje (ook goede Rad-Fans combo) maar zorg voor voldoende hoeken. Anders moet je of je tubes zo hard gaan plooien (met het risico dat je ze deels dichtknijpt), of zodanig veel tube tussen je componenten gebruiken (grote bocht maken dus) dat je circuit onnodig lang zal worden ...
 
Hartelijk dank voor de tips, ik heb direct wat van die spullen toegevoegd.

Wat ik mij nog afvraag, wat voor toevoegingen zijn er nodig om het circuit af te tappen / leeg te laten lopen? Kan dit gewoon met een afgesloten t-splitter onderin de loop of zijn daar speciale onderdelen voor?
 
Bedankt voor die link, ik had al behoorlijk wat gelezen op dit forum, alleen was die nog niet tegengekomen.

Net zat ik voor ik wil gaan bestellen nog even alles na te meten in mijn case of alles zal passen, en dat is dus helaas niet het geval. Theoretisch gezien kan er een 280 mm radiator in, praktisch gezien kom ik niet verder als een 240 doordat ik niet uitkom met de dikte van de radiator + fans. Daarnaast is de maximale dikte van de radiator maar 35 mm doordat het moederbord vrij ver bovenin mijn kast zitten, en dus de beperking vormt voor de radiator. Nu vroeg ik mij af of deze radiator: Black Ice GT Stealth 240 voldoende is voor cpu + gpu (later eventueel sli gpu, chipset en ram) koeling. Als fans wil ik dan gebruik maken van de Noctua 120mm fans in plaats van de 140mm. Enige andere optie die ik anders overhoudt is een (extra) radiator onderin de kast monteren, maar dan moet ik een hdd-bay eruit halen wat ik eigenlijk niet wil omdat 3 van de 4 sloten daarin in gebruik zijn.
 
Wat een snelle reactie's hier zeg, weer bedankt voor de informatie.

Ik denk dat ik dan begin met een GTS240 radiator, en dan zodra ik verder ga uitbreiden in plaats van een 120 alsnog een SR-1 240 onderin ga monteren zodat ik zeker voldoende zal hebben. Mijn winkelwagen bevat ondertussen deze spullen: HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Bestel Winkelwagen.

Klopt het trouwens dat er geen T-koppelingen zijn van Bitspower in mat zwart, of zit ik hier overheen te kijken? Ik heb nu als alternatief gekozen voor Q-adapters, alleen lijkt mij een T-koppeling makkelijker voor de temperatuursensoren.
 
Dat is een hele nette set!
En klopt, Q-adapters zijn overigens fijner, omdat je meer opties hebt (voor toekomstige uitbreidingen/plannen).
Mocht je toch maar twee gebruiken, kan je aan een zijde een stop fitting plaatsen.
 
Ondertussen heb ik afgelopen donderdag de spullen binnen gekregen, bedankt voor de vlotte levering!

Echter heb ik nu wel een probleem. Het waterblok voor de gpu wat ik had gekocht past niet op mijn grafische kaart. Ook past deze niet op de genoemde ondersteunde kaart volgens EK Waterblocks...

Kan ik dit waterblok nog terugsturen en weet iemand of er alternatieve full-cover waterblocks voor de gtx 260 zijn?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan