• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling MSI P67A-GD65, Sharkoon Scorpio 2000

jeffrhap

New member
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van waterkoeling maar toch wil ik er graag aan beginnen. Ik heb een sharkoon scorpio 2000 kast en een p67a-gd65 moederbord met een i5 2500k op 4,5 ghz. Ik heb als koeling nu een Scythe mugen 2 rev. b maar ik vind deze nogal groot en hij zit een beetje in de weg.

Kunnen jullie mij advies geven voor een waterkoeling set?
Ik ga voorlopig alleen mijn cpu koelen met de mogelijkheid om het later nog uit te breiden naar mijn gpu(s). Het liefst heb ik alles ingebouwd in mijn kast maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Mijn budget is rond de €400.
Ik gebruik mijn systeem veel voor gamen, webdesign, grafisch design, game design en daarbij moet ook wel eens wat gerenderd worden.

alvast bedankt!
 
Je kan het beste kijken naar de EK-KIT H3O. Daarvan heb je een 240 versie (dus met een 240mm radiator) en een 360 versie (360mm radiator). Als de 360 intern past, zou ik uiteraard daarvoor gaan, zeker omdat het binnen je budget ligt. Ook als hij niet intern past zou ik hem toch overwegen, omdat je met een 360mm radiator namelijk wel de mogelijkheid hebt om in ieder geval 1 GPU toe te voegen (tenzij het uiteraard een 6990 of 590 is :082), iets wat met een 240mm radiator al veel lastiger wordt.

Het enige wat je nog nodig hebt bij die kit is een fles gedistilleerd of gedemineraliseerd water, wat je bij een tankstation, drogist of supermarkt kan krijgen. Gedistilleerd water is zeldzamer in Nederland, maar gedemineraliseerd water is over het algemeen van dezelfde kwaliteit, en ze zijn in ieder geval allebei geschikt voor je systeem :).

EK-KIT H3O - Supreme HF 240
EK-KIT H3O - Supreme HF 360
 
Okee bedankt :D
Zat zelf ook al aan een van die kits te denken.
En als ik alleen mijn CPU ga koelen heb ik dan wel genoeg aan die 240?
Want ik heb al gezien dat ik op mijn GPU geen fullcover waterblock kan zetten :(
 
Mijn videokaart is een MSI GTX560 Twin Frozr II/OC maar daar zijn dus geen fullcover blocks voor :(
Mijn processor loopt nu tijdelijk op stock snelheid (3.3Ghz) maar zal na de overclock op ongeveer 4,5 Ghz lopen als ik dat nog een keer haal (heb ik al eerder gehaald met dezelfde processor)
 
Bedankt allemaal, ik denk wel dat ik er uit ben, ik hou het voorlopig bij alleen mijn cpu en dan met een 240 rad! :D
Nu nog wat leuke onderdeeltjes bij elkaar zoeken en dan kan ik beginnen :)
 
Als je Pure Water neemt, vergeet niet om toevoeging bij te nemen: Corrosion Blocker, Killcoil en/of Dead-water.

Je hebt nu Masterkleer slang genomen met 1/2" ID.
Maar buitendiameter van deze slang is iets minder dan 3/4" ID, dus je kan daarom geen schroeffittingen nemen (of neem slang van Feser of Tygon).
Wil je Masterkleer slang gebruiken, dan moet je deze fittingen nemen:
Bitspower G1/4 Matt Black 1/2 Fitting Real Hi-Flow BP-MBWP-C01

En slangklemmen erbij:
Slang klemmen voor 1/2" ID - 3/4" OD slangen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X [Waterkoeling] €400, 2500K, GTX570, MSI P67A-GD65 Advies Waterkoeling Setup 5
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling]€900, i5 3470 2x 7970 MSI-Z77A-GD45 Advies Waterkoeling Setup 3
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
S MSI GTX 560Ti OC 1GB waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan