• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti

lauwagie

New member
informatie over hardware en behuizing:

-Thermaltake
VN10001W2N Case Level 10 GT
Case Type Full Tower
Material SECC
Front Bezel Material Plastic
Color Exterior: BLACK
Interior: BLACK
Side Panel Window
Motherboard Support Micro ATX
ATX
Extended ATX
Motherboard Tray
5.25" Drive Bay 4
Ext. 3.5" Drive Bay 1
Int. 3.5" Drive Bay 5
Expansion Slots 8
Front I/O Ports USB 3.0 x 2
USB 2.0 x 4
eSATA x 1
HD Audio x 1
Cooling System Front (intake):
200 x 200 x 20 mm ColorShift Fan x 1 (600~800RPM, 13~15dBA)

Rear (exhaust):
140 x 140 x 25 mm Turbo Fan (1000PRM, 16 dBA)

Top (exhaust):
200 x 200 x 30 mm ColorShift Fan (600~800RPM, 13~15dBA)

Side (intake):
200 x 200 x 30 ColorShift Fan (600~800RPM), 13~15dBA)

Bottom (intake):
120 x 120 x 25mm (optional)
Liquid Cooling Capable Yes
Liquid Cooling Embedded
Power Supply Supported Standard PS2
Power Supply Included
Dimension (H*W*D) 584 x 282 x 590 mm
Net Weight 28.0 lbs
Security Lock Front HDD Access
Side Panel
Rear peripherals
Application High Performance Gaming

http://www.thermaltakeusa.com/Produc...px?ID=2039&P=1

-Thermaltake TP-1350MPCEU PSU Toughpower ST 1350 Watt (zilver, ATX 2.3, modular)

-Asus Socket 1366 : Rampage III Black Edition (Intel X58, 6 DDR3)

-Intel Socket 1366 : Core i7-990X, 3460 MHz, 12 MB cache

-Corsair
CMZ24GX3M6A1600C9 DDR3, 1600 MHz, 24 GB, XMP, Vengeance Heatspreader (6 x 4 GB) en indien mogelijk mijn ram geheugen


-Zotac
ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti (OC, 1 GB DDR5)
Zotac SLI
ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti (OC, 1 GB DDR5)

-Western Digital 600 GB WD6000HLHX VelociRaptor (SATA, 6 GB, 10000 rpm, 3,5")

-Windows 7 Ultimate

-mijn budget is rond de 900 euro
-ik wil mijn Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti
(OC, 1GB DDR5) waterkoelen voor overclocking
-mijn radiator voor de cpu te koelen zou ik het liefst bovenaan in mijn buizing hebben en een extra radiator aan de achterkant voor de GPU's te koelen
-ik wil een intern reservoir voor het zicht en een display vanvoor in mijn behuizing met interne pomp waar ik de temperaturen en snelheden kan aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
B_DSC_1411.jpg.jpg


Op die plek past dus wel een niet al te dikke 240mm radiator. Intern past voor zover ik het kan inschatten geen radiator meer bij.

thermaltake_level_10_GT_installed.jpg


Voor goede temps heb je zeker nog minimaal een dikkere 120mm radiator nodig of een 2e dunne 240mm radiator. (dun = radiatoren tot een cm of 3 en dikke radiatoren = van rond de 5cm dik)

Voor bovenin je kast kan je denk ik het beste een swiftech mcr220 nemen. Of dat in je kast past wat dikte betreft kan je het beste voordat je wat besteld even nameten. (deze radiator is inclusief een fan 6cm dik. Als er zoveel ruimte tussen het dak van je kast en de bovenkant van je moederboord zit of liever gezegd het hoogst uitstekende deel daarboven (bv je geheugen) , zal deze radiator passen)

Waar de radiatoren komen te staan in het watercircuit maakt nagenoeg niets uit. (zie : http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-1287/)


Voor je videokaarten zal je universele singlecore blokjes moeten uitzoeken.
Ik heb net even bij de CoolingConfigurator.com gekeken en EK waterblocks maakt geen full cover blokken voor dit type videokaart. Dan kan je er bijna wel van uitgaan dat andere fabrikanten dat ook niet doen. (de kaart heeft een non-reference PCB en daar worden bijna nooit full cover koelblokken voor gemaakt.)

De meeste onderdelen kan je het beste zelf even uizoeken en je winkelmandje in dit topic plaatsen. (zie: http://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/)
Dan kunnen we je hier verder helpen met het samenstellen van je waterkoelset.

http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Als je er niet uitkomt kan je natuurlijk gerust meer vragen stellen. ;)
 
ik heb aan de achterkant van mijn zotac geforce gtx560 ti gezien dat er een montage is van 50mm op 65mm dus mss passen die universele gpu blocks er wel op wat denk je? onderaan in de kast kan ik ook nog een radiator met ventilator plaatsen van 120mm
 
Laatst bewerkt:
zie hier twee verschillende gtx560 ti

ok cool ik heb mijn zotac geforce 560gtx ti volledig opengedaan en de heatsink ervan los gekregen (het was wel een beetje wringen maar bon)
en ik heb ondervonden dat de waterblocks dezelfde zijn als van andere geforce 560gtx ti kaarten of beter gezegd elke type fabrikant. als er nog mensen zijn die met dit probleem kampen dan heb ik de juiste waterblock gevonden :p EK-FC560 GTX - Acetal + Nickel grtz Ive

29xdet5.jpgqnsd9w.jpgv7h403.jpgfoto's iphone 002.jpgfoto's iphone 003.jpgfoto's iphone 001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die kast is een beetje vervelend qua inrichting. Ik weet niet wat er allemaal in past, kan je ff wat foto's maken? Sowieso een ander cpu blok kiezen en meer/grotere/betere radiatoren.
 
Thermaltakeusa******»******Chassis******»******Full Tower******»******Level 10 Series******»******Level 10 GT : Level 10 GT VN10001W2N
Hier op deze link Zie je alle foto's van de kast

http://www.coolingconfigurator.com/step1_printcomplist en hier op deze link zie je toch wel duidelijk dat er een full cover blok is voor me GPU's of ben ik scheel

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3373&hash=89355251af1438d2129797500b5a7d91

en voila dit is mijn nieuwe winkelwagen nu nog wat hulp gevraagd bij het installeren en waar ik wat moet plaatsten grtz ive
 
Laatst bewerkt:
Jij heb niet de AMP! Editie (ZT-50302-10M) waarvoor die fullcover bedoeld is. Grote kans dat er veel gelijkenissen in zitten met jouw versie, maar je zal net zien dat hij net niet gaat passen.

Jouw kaart staat er niet tussen en dus kunnen wij ook niet met zekerheid zeggen of het wel of niet gaat passen.
 
ik zit nu nog iets te denken... als ik nu eens mijn radiator aan de buitenkant van mijn kast monteer dan heb ik nog altijd de volledig airflow waarvoor de lvl 10gt kast voor gemaakt is en dan kan ik ook veel groter gaan met mijn radiators... is dat een goed idee of niet?

dus bevestigen op de kant waar de kabelbanen lopen he
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan