• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling Intel i5-2500K

goovy75

New member
Beste allemaal,

Ik ben aan het orienteren voor waterkoeling maar weet (nog) niet fijne kneepjes.

Ik ben eerst zelf aan de slag gegaan met een build wat in mijn ogen goed leek.
Nu zou ik dit graag verifieren.

Winkelwagen Link:
http://www.highflow.nl/index.php?di...id=8065&hash=9e72251a0a9321b834a308b6cdc11dca

Budget: plus minus 300 is gelijk aanschaffen t/m plus minus 450 als de voordelen opwegen.

Hardware:
Coolermaster CM Storm Sniper kast(window wil ik nog maken)
Asus P8P67 (REV3.0)
Intel i5-2500k
Sapphire vapor-x hd7970GHZ 3GB edition(helaas geen reference model)
2x 2GB kingston hyper x ddr3 2133mhz
SSD INTEL x25m 160GB
SSD Samsung EVO 256GB(besteld)

Voor even ga ik mijn cpu koelen en zal om de 2mnd een uitbreiding plannen. Zoals rpm meters, temp e.d.
Maar ook NB/SB cooler en VRM cooler. EK heeft ze zag ik.

GPU koelen wil ik ook. Hier is geloof ik geen fullcoverblock van dus dat betekend alleen de gpu core.
Ik wil alleen de gpu koelen via waterkoeling als ook de vrm en mem gekoeld(lucht of water) worden. Ik weet niet wat de ervaringen zijn met passief gekoelde vrm en mem i.c.m. overklokken. Als het maar niet overhit.

Uiteindelijk wil ik wel een beetje hobbymatig overklokken de gehele set, niet extreem.
Voornamelijk voor stilte en vooral omdat het mooi is met UV de buizen e.d.

Radiator:
als het kan wil ik deze of in de kast aan de bovenkant(betekend denk ik dat de grote fan weg gaat) of aan de achterkant(heb 2 gaten voor buizen).
Mag ook zelfs aan de onderkant. Wat het beste of mooi is.

De reservoir wil ik achter in de lente(verticaal) bevestigd hebben. Anders zie ik niets van het kleuren effect.

Het lijstje zover:

XSPC Raystorm CPU Waterblock intel (als deze geschikt is voor de asus P8P67 moederbord, kon ik op de site van XSPC niet vinden)

Alphacool NexxxoS UT60 Full copper 240mm Radiator 14173

Alphacool D5-VPP655 Single Edition no Top

EK-D5 X-TOP CSQ – Plexi

Bitspower G1/4 Matt Black 1/2 Fitting Real Hi-Flow BP-MBWP-C01 8x
Extra Fittingen(voor aansluiten reservoir denk ik)

Alphacool Cape Fuzion Core 10 Acetal Black 15143


Alphacool Coolplex / Plexiac mounting screws M6 15511


Fans Yate Loon Black Fan 2x


Pomp Bevestiging Laing Silencer


2x1 Meter Feser High Flow


PSU Bridging Tool 24 pin



Heb alleen de producten gezet waar het om gaat. dus niet de lampen en dergelijke.

Naar mijn idee is dit allemaal in het begin overkill. Maar volgens mij zijn de d5 pompen erg goed getest en kan je ze met een schroef op een lagere stand zetten. Ook wil ik alles al op High Flow klaar hebben.

Ben beetje onzeker over de pomp en top combi. Wat zijn de ervaringen hiermee.

Ook heb ik naar het materiaal gekeken. Alle componenten hebben aan de binnenkant waar water stroomt koper.
Correct me if wrong maar het schijnt dat Koper i.c.m. andere metalen corosie of oxidatie eerder op treed dan niet.
Ook zag ik geen koperen fittingen.

En hoe zit het met liquid met een kleur erin?

In principe is dit setje voor langere termijn en uitbreiding maar ook kwaliteit.
Ik koop liever een set wat iets meer kost maar op langere termijn bespaart maar ook ruimte overlaat voor uitbreiding.

Graag hoor ik ook jullie bevindingen m.b.t. kwaliteit/prijs verhouding.

Dit is meer een vraag over aankoopadvies dan bouwadvies. Daar kom ik nog wel een keer op terug als het nodig is.
 
Je hebt zo een nette set samengesteld, je mist alleen nog 2 flessen Koelvloeistof en 8 slangklemmen.

Als je later ook jouw GPU erbij gaat doen, is het aan te raden om een 360 radiator te nemen.
Maar als dat niet past/te groot is, dan voldoet de 240 radiator ook wel hoor.
Je hebt dan nog altijd veel betere temperaturen dan met standaard luchtkoeling :)


De pomp en top combi is niks op aan te merken, prima keuze.

Kant-en-klare koelvloeistof is het makkelijkst, eventueel met kleurtje als je dat mooi vindt, dan hoef je ook geen zorgen te maken over corrosie e.d..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
lauwagie [waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti Advies Waterkoeling Setup 108
Dustyrick Advies waterkoeling Intel i5 661 en Asus EAH4890 Waterkoeling 23
L Waterkoeling Intel i7 advies Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan