• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling in Fortress FT02

Lykele87

New member
Hey allemaal,

Dit topic staat ook op HWInfo, Maar ik plaats hem ook hier omdat ik aanneem dat hier het grote aantal waterkoel experts aanwezig zijn.

Ik ben een beetje aan het brainstormen hoe ik mijn Custom WC in mijn Silverstone Fortress FT02 ga krijgen. De volgende dingen zijn besteld:

Pomp: Swiftech MCP35X
Fittingen: Koolance High Flow Fitting - G1/4
Radiator: EK-CoolStream RAD XT 360
CPU Block: EK-Supreme HF - Full Nickel
NB Block: EK-NB/SB 5 - Plexi
Slang: Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 5/8 OD

Reservoir had ik al: Bitspower Water Tank Z-Multi 80

Nu zit ik met het volgende probleem:

Hier kun je zien dat een dunne slang al knikt, Word denk ik alleen maar erger met de 5/8 OD slang ( 15.9mm dik )

2r4pk7k.jpg


Dit zou een oplossing kunnen zijn, Maar de vraag is of dit pomp dit wel leuk vind, En de looks worden er ook niet beter op:

huqey8.jpg


Dus mijn vraag is, wie heeft enig idee hoe ik dit ga oplossen, Het is wel handig te melden dat de pomp recht onder het reservoir komt, En dat die kleine radiator op de plek ligt waar de nieuwe radiator komt. Sinds het gister koninginnen dag was (zucht) heeft TNT niks bezorgt. Dus ik heb nog geen clue gehad hoe ik dit het beste op kan lossen,

Dus voordat mijn spullen binnen zijn, en ik zelf aan de slag kan met de materialen wat het natuurlijk makkelijker maakt dan gissen. Zou ik graag wat tips willen.

Het reservoir kan ook nog een etage hoger geplaatst worden boven op de HD Bays, Maar ook dit helpt de looks van de retour slangen niet.

Mvg, en b.v.d

Lykele
 
Hallo,

Wat dacht je van L-aansluitingen, maar naast dat. Je kan je radiator toch wel verticaal zetten, voor zover ik het met mijn blinde ogen kan zien zou het moeten passen?

ps waarom 2 fans op elkaar? Maak er push-pull van, één aan elke kant. Dan werkt het pas optimaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Die radiator ligt er alleen om aan te duiden waar de nieuwe radiator komt te liggen. Had ik duidelijk erbij gezet:icon_madu:. Let verder niet op die fans, uiteraard komt er een push en pull setup. En verticaal gaat het niet worden hoogte 40cm gaat wel maar de dikte 9cm gaat niet lukken i.v.m SLI setup
 
ik weet niet of je onder de rad ook fan's plaats anders zou ik het rad om draaien.
90
thumbnail_nzl-l10p_01.jpg
of 45
thumbnail_BP-MB45R2CPF-CC3.jpg
graden koppelingen er op.
Zo dat de slang onder je hdd rek door gaat.minder slang nodig en minder bochten.

Voor beeld.
Sorry voor de slechte teken kunst
voor%20beeld.png
 
BTW, Misschien een rare vraag, Als ik dus al die fittingen bestel, en sommigen gebruik ik wel en anderen niet, Word het dan een probleem als ik vraag om ze retour te sturen voor degene die ik over heb ?. Want fittingen over houden die 15 euro p.s zijn vind ik echt zonde !

Anders moet ik echt serieus gaan kijken hoe ik het straks ga aansluiten, maar ben nu al bang dat ik zowieso verkeerde fittingen bestel XD
 
dat kan wel, ik heb mijn waterkoeling ogeveer hetzelfde in elkaar zitten.

alleen weet je zeker dat je je reservoir horizontaal wilt zetten, ivm lucht in de loop.
ik heb de laing mcp355, en die zuigt zoveel water aan dat die ook lucht aanzuicht, met slechte koelprestaties als gevolg.
ik raad je toch uit eigen ervaring aan om het reservoir verticaal te plaatsen, of je moet met een speciaal kabeltje en een krahtige fancontroller de snelheid van je pomp wat verlagen.
hier mijn topic waar het probleem word besproken: http://forum.highflow.nl/f6/pomp-zuigt-te-veel-water-weg-9987/
 
Dat een mcp355 overpowered is voor een kleine simpele loop is zeker waar op 100% :(

ik draai hier op 50% @mobo ongv 8 volt(volgens voltmeter) en die pomp gaat nog als een gek tekeer :(
mijn res hang tussen horizontaal en vertikaal in :p
 
@mmx, Als het reservoir vol zit kan het toch geen kwaad neem ik aan ?, Dit is niet 100% de final setup.

Heb net half uur geleden nog wat besteld:

2x 13MM (1/2) 90 graden Slang verbinder
Ik kon niet echt L stukken vinden die gewoon simpelweg 2 slangen verbinden, behalve deze lelijke dus.

En nog 10x TFC Herbie Clips
 
ja dat dacht ik ook bij mijn 5,25" bay reservoir, maar die MCP355 verplaatst wel heel wat meer water dan die corsair H50 pomp:D
ik heb mijn reservoir helemaal tot het randje gevuld, er kan echt geen druppel meer bij, maar als je de pomp aanzet dan lijkt het wel of het water word samengedrukt ofzo waardoor er toch lucht ontstaat.
als ik de pomp iets zachter zet dan heb ik dit probleem minder, en dan gaat het wel goed.
 
Nou dan heb ik in iedergeval niet bezuinigd op een pomp :), Anyway, als ik mijn H50 aansluite op mijn Scythe Kaze Server Master dan draaide die 3 seconden en daarna ging die uit. Als dit een gevalletje is van hij trekt het pompje niet, dan trekt die al helemaal die MCP35X niet lijkt mij...

Dan zal ik het stekkertje wel op het moederbord moeten prikken dus ?, Wat minder leuk werkt ivm het regelen van het toerental van de pomp.
 
nee als het goed is dan heb je een molex kabel en een 3 pins kabel.
die 3 pins kabel geeft het toerentaal door, en de molex kabel bepaalt de snelheid.
je moet dus de molex kabel op je fan controller pluggen met een speciaal kabeltje.
let wel op dat je fancontroller 18W per kanaal kan hebben.
ik kan die afbeelding niet kopieren, ik zit hier op een vista laptop in denemarken, en dat werkt allemaal niet zo lekker.
maar dat kabeltje dat in dit topic word genoemd heb je nodig: http://forum.highflow.nl/f6/pomp-zuigt-te-veel-water-weg-9987/

je kan het natuurlijk wel eerst proberen zonder de snelheid te regelen, alleen de kans zit er dik in dat je dit probleem ook krijgt.
en dat je de boel weer uit elkaar moet halen.
 
Ik had dat topic al gezien ja, Enkelt kom er net achter dat ze per kanaal maar max 12W kunnen leveren, Wat als je 2 outputs aanelkaar verbind ? Heb je dan 24W, of is dit een Mister Bean redenatie ?

Ik kan ook geen fan controllers op Highflow vinden die meer dan 12W leveren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Waterkoeling voor Silverstone Fortress F02 Advies Waterkoeling Setup 0
brazen Waterkoeling en de SilverStone Fortress FT-02 Waterkoeling 0
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan