• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling i7 975

piwi12

Junior Member
Hallo Mensen,

Ik wil graag overstappen op waterkoeling voor mijn core i7.
Ik wil hem rond de 4ghz+ laten draaien, ben zelf helemaal niet bekend met waterkoeling en wil daar heel graag info over wat ik eigenlijk moet hebben en wat voor prijsklasse ik dan kom. Ik wil alleen mijn cpu en moederbord koelen.

Ik heb de volgende spullen.

Core i7 975 extreem
Gigabyte ex58 extreme
Corsair dominator 1866mhz
asus ati redeon 4890
antec p180

Mvrgr, iwan
 
Hoi piwi, welkom op het forum.

Wat is jouw budget?

En heb je al een beetje ingelezen over waterkoeling?
Zo niet, neem het volgende aub door:
http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/
Dan weet je waar we het over hebben als we met adviezen komen :)


Je kan ook alvast proberen om zelf een setje samenstellen, dan kan je zelf alvast bepalen welke radiator grootte, kleur en formaat slangen en fittingen.
Dat zijn namelijk persoonlijke keuzes gebaseerd op smaak/wat je zelf mooi vindt.

Verder kan je ook kijken naar andere topics in dit subforum.
Daar worden soorgelijke adviezen gegeven die je kan gebruiken als voorbeeld.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.
progress.gif
 
Nee heb eigenlijk geen idee hoe ik het allemaal moet gaan monteren, wat ik wel begreep is de groote van de radiator de koeling bepaald. Maar daar bedoel ik ook bij dat mischien er ook een andere kast moet gaan komen en die dan ook niet in het budget mee gerekent wordt.(mits het een hele dure kast moet gaan worden

Mvrgr, iwan
 
Ik heb een beetje zitten meten en een klein beetje al aan het verbouwen geweest nu denk ik dat ik 2x een 120.1 radiateur kwijt kan. ( 1 op de achterste fan bij het moederbord en 1 tussen voeding en fan in)

ik heb een klein beetje gekeken wat ik dacht dat ik moest hebben en ik kwam uit op
(behalve de aansluitingen/slangen dat wist ik niet)

laing ddc-1plus mcp355
xspc ddc 5.25 dual bay reservoir
koolance cpu 350at
Moederbord is voorzien van waterkoelingblok (gigabyte x58 extreme)
xspc rs120 rad
tfx xchanger 120 single rad
met dit zat ik nu op €270,- ik weet dat er nog bij komt

ik hoop dat ik hier het goed kan koelen in een antec p182

Groeten, Iwan
 
je kan als CPU block beter een Watercool HeatKiller 3.0 nemen. is voor zover ik weet de beste voor LGA1366. als je de LT neemt bespaar je ook wat op de kosten.
je kan ook beter een XSPC ddc top+res nemen. bespaart je ruimte, kosten en je hebt tegelijk een top die het beter doet.

en je moet nog fittings, slangen en koelvloeistof nemen en, als je ze nog niet hebt, fans.

ik vroeg me trouwens ook af waarom je 2 verschillende rads neemt :S
 
Hey Aeterno,
Ik neem 2 verschillende rads vanwege de ruimte in mijn kast. De bovenste kan ik deze dikte kwijt en onder in de kast kan ik niet meer kwijt dan 4 a 5 cm dikte vanwege de voeding en harddisks.
kan het geen kwaad 2 verschillende of is dat niet goed.
je bedoeld voor de pomp xspc laing ddc acrylic reservoir verplaats de dual 5.25 bay reservoir(deze heeft ook als ik het goed heb een top voor 2 pompen als ik het me niet vergis)
Het probleem is met de fittings en slangen ik weet niet of dat ik de groote fittingen moet nemen of kleinere en daar behoren dus ook de slangen bij(heb wel gelezen dat mijn moederbord waterkoelingsblok slangen moet hebben van 7.5 mm in en 10mm buiten). kan je ook verschillende dikte slangen gebruiken of is dat uit ten boze. Fans heb ik zat ik heb 2 scythe sflex 1200 rpm fans en diverse andere tricool van me kast zelf over.
 
die bay res heeft idd 2 tops, maar neemt wel wat ruimte in en is wat duurder. verschillende maten slangen kan wel, maar heeft wel invloed op de flow.

en heb je nou een 180 of 182 want dat is niet duidelijk.

trouwens, je kan wel (nog) een 120 rad aan de achterkant doen of groter. ik zou daar een 240/360 doen.
 
Laatst bewerkt:
hey aeterno,

ik heb ff gekeken in de papieren en ik heb een p180b maar wel met die rubber doppen voor waterkoeling.
voor een grotere rad een 240/360 moet ik buiten de kast gaan werken of ik moet dat verkeerd hebben en dat heb ik liever niet.
owkee voor een goede flow houd ik dan wel de diameter van het moederbord aan en dat is dan dat ik begreep 5/16 (8mm)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Gerarddo Waterkoeling set voor i7-975 / P6T7 WS / 3x ENGTX295 Advies Waterkoeling Setup 27
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan