• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling i7 965 Extreme, Rampage II Gene (cpu/mobo.)

glowfisch

Junior Member
hoihoi,

ik wil graag een systeem met Waterkoeling uitrusten

Op dit moment gebruik ik een " i7 965 extream" op een " rampage II Gene" moederbordje

en ik wil voornamelijk voor mijn cpu Waterkoeling aanleggen om beeter te kunnen overclocken

ik zoek dus Waterkoeling voor de cpu en het moederbord.

voor mij is kwaliteid en prestatie dus erg belangrijk (iedergraadje minder is beter)

hopelijk is hier een goede sugestie voor
(in verschillende prijs classen)

i7 965
rampage II Gene
6 gb ddr3 1600 mhz (kinston hyper x)
HD4870 x2
(verschillende type behuizingen)

Edit

budget heemz mijn budget is geen probleem ik ben berijd er geld voor neer te leggen maar als er ene goedkoop alternatief is dan is dat mooi megenoomen
in getallen laaten we eens beginnen met 1000 denk dat ik daar ene heel eind me kan koomen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Glowfisch, welkom op het forum.

Wat is jouw budget?

En heb je al een beetje ingelezen over waterkoeling?
Zo niet, neem het volgende aub door:
http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/
Dan weet je waar we het over hebben als we met adviezen komen :)


Je kan ook alvast proberen om zelf een setje samenstellen, dan kan je zelf alvast bepalen welke radiator grootte, kleur en formaat slangen en fittingen.
Dat zijn namelijk persoonlijke keuzes gebaseerd op smaak/wat je zelf mooi vindt.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.
 
.

mijn budget is groot op dit gebied dus ik wil mij graag laten verassen
dus voor een goede set ben ik berijd wat neer te leggen
maar een goedkoope mogelijk heid sla ik natuurlijk neit af

dus laaten we zeggen begin maar te kijken binnen een berijk van 1000 mogt dit voor de goede orde nog niet volstaan dan doen we er gewon wat bij maar als het onder dit bedrag blijf is dat natuurlijk deste leuker

:026: ^^ :026:

(zelf kijken heb ik geaan maar kom er niet uit wat goed/ minder goed / slecht is van daar de vraag ook voor wat advies
 
Laatst bewerkt:
eens zien
ik heb heb nu een

Thermaltake Soprano VB1000SWS

in gebruik
maar als dat ene kast is die complicaties op zal leveren dan word dat gewoon weg simpel 1 ander model in gebruik nemen :p

en waar ik de radiator wil gaan plaatsen is voor mij nog een goede vraag
ik heb vernoomen dat dit zowel in als buiten de kast kan

dus vroeg mij darom ook wat de voor / nadelen zijn

maar ik denk dat omdat... er buiten de kast meer ruimte is dat ik dat zal kiezen maar goed das voor mij nog een vraag ^^
 
Laatst bewerkt:
heemz dat is een optie maar, ik zat net even verder te denken omdat ik niet het hele systeem op H2O koeling wil hebben ( omdat ik aleen componenten will koelen die voor de cpu belangrijk zijn (cpu + moederbord) )

omdat de gpu ook een warmte bron is die veel heat produceert wil ik die lucht gekoeld laaten (wat op dit moment ook zeer goed gaat)

daar door word het water niet extra verwarmt door de gpu en geeft dat voor de andere componenten een betre koel prestatie

van daar ook dat ik de optie van het buiten de kast plaatsen van de radiatooren een goed idee vind.

maar ja dit zijn mijn gedachten en ik weet dus niet of dat dus in de praktijk ook zo is ^^

(voor mij gaat prestatie voor alles dus het hoeft er ook niet als een schilderij uit te gaan zien ^^)
 
Laatst bewerkt:
de videokaart zal niet zo'n grote invloed hebben op de temperaturen, maar als je die ook wilt koelen, dan kan je ook gewoon een 2e loop erbij doen. als je daarvoor een T-line gebruikt dan heb je daar ook geen reservoir voor nodig, wat ruimte en kosten bespaart.

maar je moet het zelf maar weten ;)

edit: ik lees pas net je topic goed door, maar kan je niet beter een moederbord nemen dat én beter overclockt én waar makkelijker waterblocks voor te vinden zijn. *kuch* EVGA X58 Classified *kuch*
 
Laatst bewerkt:
eehmz dit bordje clockt makelijker over dan je zouw zeggen :p
dus ja mischien kan ik er een ander bordje in gooien maar tot nu toe doet deze alles wat er van velangt word van 3.2 > naar 4.2 ghz zonder ook maar 1 probleem alleen de temp word te hoog vandaar dat ik niet verder kan clocken
(das dus wel een probleem maar je snapt wat ik bedoel vandaar dat ik gedwongen ben op laagere clock speed te draaien)

this wel een micro bordje maar ik vind hem wel lief.... hehe

this alleen dat ik wat minder slooten heb voor vid kaarten en zo maar goed er kunnen 2 duel gpu vid kaarten op en dat is meer dan genoeg
 
Laatst bewerkt:
ik zeg ook niet dat het een slecht moederbord is, alleen dat er minder makkelijk waterblocks voor te vinden zijn. de X58 Classified heeft full-cover blokken die wat beter presteren en voor overclocken is het denk ik het beste bord, maar dat weet ik niet zeker.

je kan een 975 extreme toch makkelijk naar 5 GHz clocken op waterkoeling?
 
ik zeg ook niet dat het een slecht moederbord is, alleen dat er minder makkelijk waterblocks voor te vinden zijn. de X58 Classified heeft full-cover blokken die wat beter presteren en voor overclocken is het denk ik het beste bord, maar dat weet ik niet zeker.

je kan een 975 extreme toch makkelijk naar 5 GHz clocken op waterkoeling?

dat er minder water blocks voor zijn denk ik dat ik ej daar gelijk in moet geven

en of ie 5 ghz op water koeling haalt das een goede vraag light er maar net aan welke temp de cpu word :p

ik denk nog even na over hoe ik dit ga bevestigen..

voor nu ziet eht er uit als een goede set waat ikw el me uit de voeten kan

dus aleen nog even bekijken hoe ik dit bevestigd wil hebben.


ohwja ook wel belangrijk zijn er ook handlijdingen zodat ik dit corect zal aansluiten want dat zouw wel prettig zijn
en mischein is eht ook mogelijk om de nb en sb te koelen met h20..

ik keek net nog maals de lijst door en ik zie dat de
Koolance CPU-350AC (CPU), Acrylic

geschikt is voor:
Compatible with the following sockets:
AMD AM2/AM2+ und939/940/754 (64, Opteron, X2, FX, Sempron)
AMD "F" 1207 (Quad, Opteron, X2, FX)
AMD "A" 462 (XP, Duron)
Intel LGA775 (Quad, Core 2 Duo, Core Duo, Extreme, Pentium)
Intel 478 (Pentium 4, D, EE, M, Celeron)
Intel Xeon (603, 604, LGA771)

de i7 965 heeft een socket 1366 is deze dus gechikt voor mijn cpu? (just to be shure).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Koolance CPU-350 is ook geschikt voor i7 - 1366 processoren.

Met een goede pomp en de CPU in de loop kan de Koolance CPU-350 heel goed presteren. Met de PMP-400 en DDCRES heb je een zeer krachtige pomp/reservoir combinatie die zo goede resultaten kunnen neer zetten :)


Je kan op de Asus Gene ook de NB zonder al te veel moeite waterkoelen, door het NB heatsinkje eraf te schroeven en het volgende waterblok voor in de plaats te monteren:
MIPS ASUS GENE Series Fusion-Block POM MCH2058


--- update ---
Verschil tussen de top CPU waterblokken zijn volgens testen ook minimaal, niet meer dan enkele graadjes :)
En tis daarom ook van belang welke blok jouw persoonlijk meer aanspreekt en/of mooier vindt.
 
Laatst bewerkt:
MIPS is tot nu toe de enige met blokken voor de Gene.
Maar ze hebben geen blok gemaakt voor de SB.

Waarschijnlijk omdat de SB dat niet nodig heeft, die wordt niet zo warm.
 
daarom heb je voor de Asus R2E of EVGA X58 (Classified) meer mogelijkheden voor de mosfets, NB en SB.

tussen de LT en LC zit wel een aardig verschil. de LC staat voor Low Cost en is dan ook een budget versie van de HK3.
 
heemz wat zijn de exakte verschiillen low cost is niet vele zeggend XD vandaar

maar goed dat bordje heb ik neit XD
en ik denk dat ik de radiator op mijn kaslt gana plaatsen aleen daar zijn verschilende mogelijk heeden voor

welke van de mogelijk heeden is duurzaam in gebruik. ?.

en ik vroeg me ook af hoe ik de set het beste kan aansluiten.. ( hoe ik dat moet doen want ik heb wat dingen over verschilende loops en zo geleezen.. dus ik vroeg me af hoe ik dat aan moet gaan pakken)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
H [Waterkoeling] 250 euro , Phenom 2 x4 965 Advies Waterkoeling Setup 12
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan