• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[WaterKoeling] Hulp bij tubes

mistertk

New member
Hoi iedereen,

(Achtergrond informatie)
Ik zit namelijk met een probleempje met mijn waterkoeling. Ik heb al jaren de Kandalf LCS van thermaltak. En gebruikte altijd hun meegeleverde koel blok.
Na een ongelukkig incidentje was die pc volledig stuk.

(Effectief)
Wel het zit zo, ik heb de Swiftech Apogee XT hier bij highFlow gekocht een paar weken geleden en nu dat ik al de stukken heb kon ik hem in een steken.
Nu heb ik een probleem bij mijn waterkoeling ik had er niet opgelet maar mijn pomp (uitgang naar de koel blok) is een 3/8" en de ingang/uitgang op de Apogee zijn 1/2". Hoe kan ik dit best oplossen?
Op de pomp de uitgang veranderen naar 1/2" of net voor de cpu koel blok een aansluiting zetten die de 3/8" omzet naar een 1/2"?

Ik zou dit graag willen weten zodat ik weet wat ik nog moet bestellen van kabels/fittings;

Kenny
 
En als ik me niet vergis kan je gewoon 3/8 fittings met G1/4 schroefdraad erop monteren door de megeleverde fittings eraf te draaien.

3/8 Fitting

Dat kan. :)

Elke fitting met een G1/4 schroefdraad past in dat blok. Je zou inderdaad die pilaarfitting kunnen nemen. Als je de buitendiameter van je slang weet, kan je ook kiezen voor een schroeffitting.
Waarschijnlijk passen de fittingen van de thermaltake-set er ook wel in. (als je die nog hebt)


edit: * replied in de veronderstelling op de topistarter te reageren. Ik wordt echt een beetje te oud denk ik. *
 
Laatst bewerkt:
Heb net opgezocht en de buiten diameter van de tube dat ik hier liggen heb is 8mm.
Maar ik ben ook van zin nieuwe tube te kopen sinds dat ik nog maar +/- 1m van die tube heb liggen
 
8mm buitendiameter? Dan kan de binnendiameter in ieder geval niet 3/8" (9.5mm) zijn. ;)

Net even de slangmaat opgezocht van de wc set van de Kandalf LCS. De buitendiameter kon ik niet vinden, maar de binnendiameter is vrijwel zeker 3/8". Aan de foto's te zien is de buitendiameter 1/2" (12.7mm)

29.jpg


Als je al die fittingen van de Tt set nog hebt zou je al compleet kunnen zijn door alleen 3/8 Slangen (binnendiameter van 10 mm en buitendiameter van 12.7 mm) te bestellen. :)
Dat is denk ik de goedkoopste oplossing voor je.

Je kan natuurlijk ook voor een andere slangmaat kiezen en al je fittingen vervangen. Tenminste, als je al de fittingen van de Tt set los kan draaien. (Ik ken die set niet zo goed). Die van de pomp en het reservoir kan je zo te zien wel los draaien en vervangen.
 
Heb deze keer nog eens bij thermaltake gekeken en de binnen diameter is dus 3/8” dus wel 9.5mm mijn excuses voor mijn vroeger post maar ik had bij de verkeerde itube gekeken.

Ik heb ook al geprobeerd met de oude fittings maar de schroef is te klein voor de apogee xt.

Added after 42 minutes:

Alleszins hartelijk bedankt voor jullie hulp nu weet ik dat ik gewoon
de fittings moet kopen Hyperion zei en de tubes van coolfris en dan zou mijn pc operationeel moeten zijn :)

Heb nog één klein vraagje ben ook van plan zo een anti knikveer te kopen als ik alles goed heb gelezen heb ik zo een
http://www.highflow.nl/slangen/anti.../anti-knikveer-13mm-3-8-black-primochill.html nodig ?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
R Hulp bij waterkoeling Waterkoeling 24
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
Silverspeed Hulp gevraagd bij assembleren van pc incl. waterkoeling Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
caesar waterkoeling hulp gezocht Advies Waterkoeling Setup 24
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
W Waterkoeling hulp gevraagd Advies Waterkoeling Setup 1
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
R Hulp met 1e waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
E Groentje in custom waterkoeling zoekt hulp voor nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 37
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
T Silverstone FT02 waterkoeling met Maximus V Formula hulp Advies Waterkoeling Setup 7
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
M waterkoeling hulp gevraagd Advies Waterkoeling Setup 70
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
T Waterkoeling hulp. Advies Waterkoeling Setup 9
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
basjuh Hulp met waterkoeling kast Cases en Modding 3
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan