Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Lees dit topic even door. Ze raden aan de pads op de VRM dikker te maken (of 2 op elkaar te leggen). Het gaat erom dat de blokken als het goed is geen goed contact maken.
Ow god, nu herinner ik me dat verschrikkelijke probleem met veel 5970's, de reden dat ze niet op waterkoeling werken: coldbug.
Ik weet dat het heel vreemd klinkt, maar veel 5970's hebben last van een coldbug op kamertemperatuur (even een groot applaus voor ATI). Verhoog de idle clocks, dat kan het probleem verhelpen.
Probleem is dat Windows nu crasht met hd5970
En er branden rode ledjes bij de ingang van
De voeding. Ik ga het maar uitelkaar halen
En kijken naar een kortsluiting die mischien
De waterblock heeft gedaan.
heb ik ook gehad ja.
Het is warschijnlijk het waterblock
Als de stock koeler weer op zat was bij mij het probleem weg.
Of je kan proberen der rest van het waterblock te isoleren waar door je geen contact hebt tussen blok en kaart waar het niet hoeft.
En niet geleidende pats/pasta voor de chips. (<- mmm pasta voor die chips lekker.)
Ik zou doen wat Zwelgje zegt. Kortsluiting is ook een probleem dat de 5970's kennen onder waterkoeling. Maar ik zou ook zeker kijken naar de 'coldbug'. Gewoon MSI afterburner downloaden, en je clocks net even wat omhoog gooien. Dat zou genoeg warmte moeten genereren om van mogelijke coldbugs af te komen.
Dat zijn iig 2 oplossingen die ik zou toepassen voordat je nieuwe hardware gaat weggooien/aanschaffen (een eigenschap die veel van ons jammer genoeg hebben ).
heb ik ook gehad ja.
Het is warschijnlijk het waterblock
Als de stock koeler weer op zat was bij mij het probleem weg.
Of je kan proberen der rest van het waterblock te isoleren waar door je geen contact hebt tussen blok en kaart waar het niet hoeft.
En niet geleidende pats/pasta voor de chips. (<- mmm pasta voor die chips lekker.)
Als hij crasht bij zelfs een kleine overklok dan kan het een oververhittingsprobleem zijn. Hoe warm word de GPU standaard? Neem een screenshot van de sensor-tab van GPU-Z, dan kunnen we alles in 1 keer zien.